9000030529 |
Publicació i comunicació digital |
2016-2017 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
23/1/2017 - 31/5/2017 (45 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Àrea de Cultura Digital
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
BLOC Publicació i comunicació digital
|
| |
Inscripció |
05/12/2016 - 15/01/2017 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Curs telemàtic d'autoformació tipus MOOC amb l'objectiu de conèixer i fer servir les possibilitats bàsiques de Wordpress (Xtec Blocs i Nodes) per publicar contingut digital i convertir el blog d'aula en una eina de comunicació amb la comunitat educativa.
Cal disposar d'identificador i contrasenya d'usuari/ària de la XTEC.
|
| |
Objectius |
-Promoure l'ús de les TAC a les aules.
-Desenvolupar estratègies de treball en línia.
-Utilitzar estratègies per desenvolupar la competència digital i comunicativa de la pròpia comunitat educativa.
-Conèixer i fer servir les possibilitats bàsiques de Wordpress (Xtec Blocs i Nodes) per publicar contingut digital i convertir el blog d'aula en una eina de comunicació amb la comunitat educativa.
-Construir un projecte que contempli l'ús del blog com a eina de publicació i comunicació.
|
| |
Continguts |
Els quatre mòduls que configuren el curs estan estructurats al voltant de quatre eixos bàsics: conèixer l'entorn i posar a l'abast recursos per a l'aprenentatge, proposar activitats, conèixer els sistemes d'avaluació, i gestionar un curs. Es complementen amb les activitats d'avaluació que es proposen a l'aula virtual.
Mòdul 0: Què és un blog? Punt de partida del projecte
Mòdul 1: Creció del blog. Objectius i competències del projecte
Mòdul 2: Estructura del blog. Continguts del projecte
Mòdul 3: Elements de navegació i personalització. Metodologia del projecte
Mòdul 4: Rols, usuaris i multimèdia. Activitats del projecte
Mòdul 5: Presentació del projecte. Avaluació del projecte
Projecte: crear un blog amb tots els elements treballats que suposi una proposta didàctica de qualitat.
|
| |
Observacions |
Tipus bloquejat per FORMGEST setembre 2017
|
| |
Avaluació |
El Pla d'avaluació contempla:
Mòdul 0: Conèixer què és un blog. Anàlisi del propi context d'aula i indicar el punt de partida.
Mòdul 1: Crear un blog i editar-ne l'estil. Establir els objectius i competències del projecte
Mòdul 2: Crear pàgines, articles, categories i etiquetes en el blog. Establir els continguts del projecte
Mòdul 3: Crear menús i ginys. Establir la metodologia del projecte
Mòdul 4: Crear usuaris i assignar-los rols. Afegir codis embed per incrustar elements multimèdia al blog. Establir les activitats del projecte.
Mòdul 5: Presentar el blog amb tots els elements treballats en els mòduls anteriors. Definir l'avaluació del projecte.
Totes les activitats es fan al blog que es crearà per fer el seguiment del curs. Totes les tasques s'emmarquen en un projecte que s'elabora al llarg del curs i que consisteix en la creació d'un blog d'aula que suposi una proposta de participació de l'alumnat en la publicació de continguts i la comunicació amb la comunitat educativa (avaluació de la transferència a l'aula).
|
| |
Requisits de certificació |
Avaluació positiva de les tasques encomanades a cada mòdul (100% de les activitats).
Avaluació positiva del projecte per implementar a l'aula.
Participació activa als fòrums.
Respondre el qüestionari de satisfacció.
|
| |
Persones destinatàries |
Adreçat al professorat de qualsevol nivell educatiu que té un domini bàsic de les eines informàtiques.
|
| |
E-mail |
formaciotac@xtec.cat
|
| |
|
|