Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
9000090529   Scratch: creativitat i enginy a l'aula
2016-2017   Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   17/10/2016 - 6/3/2017 (45 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Àrea de Cultura Digital
  
  
  
Tipus activitat   SCRA Scratch: creativitat i enginy a l'aula
  
Inscripció   12/09/2016 - 28/09/2016
  
Descripció i   Metodologia:   Curs telemàtic d'autoformació tipus MOOC que té per finalitat l'ensenyament de la programació d'ordinadors amb l'entorn Scratch. La idea és que, en haver superat el curs, el mestre ha de ser capaç d'utilitzar Scratch a l'aula per iniciar els alumnes en el món de la programació d'ordinadors com a un contingut clau de les competències digitals. En acabar caldrà presentar un projecte de treball de fi de curs.
  
Objectius   L'objectiu principal del curs és que el mestre aprengui a fer programes d'ordinador amb Scratch per a utilitzar-lo com a eina d'aprenentatge a l'aula dins del context de les competències digitals per a l'alumnat. En aquest sentit cal canviar el "aprendre a programar" pel "programar per a aprendre" i potenciar el pensament creatiu en els nostres alumnes.
  
Continguts   Els continguts de cada mòdul són:

Mòdul 1: Introducció a Scratch.
Mòdul 2: Fem un joc senzill: el Pong.
Mòdul 3: Històries interactives.
Mòdul 4: Jocs més complexos

Al final de curs s'elabora un projecte consistent a triar entre una activitat amb el Pong de certa complexitat, o una programació amb l'Scratch d'aplicació a l'aula.
  
Observacions   Tipus bloquejat per FORMGEST setembre 2017
  
Avaluació   El Pla d'avaluació contempla:

- Mòdul 1: Creació de dos programes molt senzills
- Mòdul 2: Modificació d'un programa existent i coavaluació de tasques amb rúbrica i comentari.
- Môdul 3: Creació d'una petita història interactiva i coavaluació de tasques amb rúbrica i comentari.
- Mòdul 4: Creació d'un joc (laberint)

- Un projecte per elaborar al llarg del curs consistent a triar entre una activitat amb el Pong de certa complexitat, o una programació amb l'Scratch d'aplicació a l'aula (avaluació de la transferència a l'aula)

- Participació activa als fòrums (avaluació de la participació)
- Qüestionari de satisfacció per al participant
- Qüestionari de satisfacció del formador
  
Requisits de  certificació   Avaluació positiva de les tasques encomanades a cada mòdul (100% d’activitats).
Avaluació positiva del projecte per implementar a l'aula.
Participació activa als fòrums.
Complimentar el qüestionari de satisfacció.
  
Persones  destinatàries   Professorat de primària i secundària
  
E-mail   formaciotac@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent