9000090529 |
Scratch: creativitat i enginy a l'aula |
2016-2017 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
17/10/2016 - 6/3/2017 (45 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Àrea de Cultura Digital
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
SCRA Scratch: creativitat i enginy a l'aula
|
| |
Inscripció |
12/09/2016 - 28/09/2016 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Curs telemàtic d'autoformació tipus MOOC que té per finalitat l'ensenyament de la programació d'ordinadors amb l'entorn Scratch. La idea és que, en haver superat el curs, el mestre ha de ser capaç d'utilitzar Scratch a l'aula per iniciar els alumnes en el món de la programació d'ordinadors com a un contingut clau de les competències digitals. En acabar caldrà presentar un projecte de treball de fi de curs.
|
| |
Objectius |
L'objectiu principal del curs és que el mestre aprengui a fer programes d'ordinador amb Scratch per a utilitzar-lo com a eina d'aprenentatge a l'aula dins del context de les competències digitals per a l'alumnat. En aquest sentit cal canviar el "aprendre a programar" pel "programar per a aprendre" i potenciar el pensament creatiu en els nostres alumnes.
|
| |
Continguts |
Els continguts de cada mòdul són:
Mòdul 1: Introducció a Scratch.
Mòdul 2: Fem un joc senzill: el Pong.
Mòdul 3: Històries interactives.
Mòdul 4: Jocs més complexos
Al final de curs s'elabora un projecte consistent a triar entre una activitat amb el Pong de certa complexitat, o una programació amb l'Scratch d'aplicació a l'aula.
|
| |
Observacions |
Tipus bloquejat per FORMGEST setembre 2017
|
| |
Avaluació |
El Pla d'avaluació contempla:
- Mòdul 1: Creació de dos programes molt senzills
- Mòdul 2: Modificació d'un programa existent i coavaluació de tasques amb rúbrica i comentari.
- Môdul 3: Creació d'una petita història interactiva i coavaluació de tasques amb rúbrica i comentari.
- Mòdul 4: Creació d'un joc (laberint)
- Un projecte per elaborar al llarg del curs consistent a triar entre una activitat amb el Pong de certa complexitat, o una programació amb l'Scratch d'aplicació a l'aula (avaluació de la transferència a l'aula)
- Participació activa als fòrums (avaluació de la participació)
- Qüestionari de satisfacció per al participant
- Qüestionari de satisfacció del formador
|
| |
Requisits de certificació |
Avaluació positiva de les tasques encomanades a cada mòdul (100% d’activitats).
Avaluació positiva del projecte per implementar a l'aula.
Participació activa als fòrums.
Complimentar el qüestionari de satisfacció.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat de primària i secundària
|
| |
E-mail |
formaciotac@xtec.cat
|
| |
|
|