9000060529 |
Moodle: iniciació |
2016-2017 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
17/10/2016 - 6/3/2017 (45 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Àrea de Cultura Digital
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
INMO Moodle: iniciació
|
| |
Inscripció |
12/09/2016 - 28/09/2016 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Curs telemàtic d'autoformació tipus MOOC adreçat a professorat que vulgui utilitzar Moodle com a eina complementària i dinàmica per a les seves classes. Es veuran tots els recursos i activitats bàsiques, tant individuals com grupals, amb la finalitat que les persones participants desenvolupin les habilitats bàsiques per construir una unitat didàctica funcional a aquest entorn virtual d'aprenentatge. Aquesta formació està basada amb els materials complets de Moodle 2 que trobareu a l'espai Ateneu .
Per seguir el curs no cal disposar d'un entorn Moodle ja que es proporcionarà un espai on fer les pràctiques i construir el projecte del curs.
Cal disposar d'identificador i contrasenya d'usuari/ària de la XTEC.
|
| |
Objectius |
-Promoure l'ús de les TAC a les aules.
-Desenvolupar estratègies de treball en línia.
-Utilitzar estratègies per desenvolupar la competència digital i comunicativa de la pròpia comunitat educativa.
-Conèixer i fer servir les possibilitats bàsiques de Moodle com a eina d'organització de l'activitat didàctica.
-Construir una unitat didàctica funcional per utilitzar amb alumnat des d'una aula virtual construïda amb Moodle.
|
| |
Continguts |
Els quatre mòduls que configuren el curs estan estructurats al voltant de quatre eixos bàsics: conèixer l'entorn i posar a l'abast recursos per a l'aprenentatge, proposar activitats, conèixer els sistemes d'avaluació, i gestionar un curs. Es complementen amb les activitats d'avaluació que es proposen a l'aula virtual.
Mòdul 1: La creació del curs i els principals recursos
Mòdul 2: Les activitats al Moodle
Mòdul 3: El seguiment, l'avaluació i la qualificació al Moodle
Mòdul 4: Inscripció d'alumnat i còpies de seguretat
Projecte: elaborar una proposta de curs a l'entorn Moodle.
|
| |
Observacions |
Tipus bloquejat per FORMGEST setembre 2017
|
| |
Avaluació |
El Pla d'avaluació contempla:
- Mòdul 1: Edició d'un curs de pràctiques i creació dels primers recursos
- Mòdul 2: Incorporació de tres activitats i inclusió d'un sistema de qualificació
- Mòdul 3: Configuració d'itineraris i del sistema de qualificació
- Mòdul 4: Inscripció d'alumnes i còpies de seguretat
Totes les activitats es fan a l'espai de pràctiques i s'emmarquen en un projecte que s'elabora al llarg del curs i que consisteix en la creació d'un curs a l'entorn Moodle que es pugui portar a la pràctica amb alumnes (avaluació de la transferència a l'aula).
|
| |
Requisits de certificació |
Avaluació positiva de les tasques encomanades a cada mòdul (100% de les activitats).
Avaluació positiva del projecte per implementar a l'aula.
Participació activa als fòrums.
Complimentar el qüestionari de satisfacció.
|
| |
Persones destinatàries |
Adreçat al professorat de qualsevol nivell educatiu que té un domini bàsic de les eines informàtiques i vol conèixer el funcionament del Moodle per mantenir un entorn virtual al centre.
|
| |
E-mail |
formaciotac@xtec.cat
|
| |
|
|