4011591401 |
La cançó improvisada a l'aula |
2019-2020 |
Curs. Primària-Secundària |
|
|
|
21/10/2019 - 27/1/2020 (20 hores) de 17:30h a 19:30h |
|
CRP del Vallès Occidental I |
|
Mare de les Aigües, 35 (Sabadell)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Vallès Occidental I
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2019 - 27/09/2019 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
La glosa o cançó improvisada és un gènere poètic i musical que consisteix a improvisar versos sobre una determinada melodia.
La introducció de la cançó improvisada al món educatiu posa en valor el seu alt potencial pedagògic, i avança any rere any pel teixit d’escoles del país, escampant-se arreu. És un recurs per a millorar la competència comunicativa oral, l’aprenentatge musical, la creació, la participació, la seguretat personal i la cohesió social i de grup. És també un element d’arrelament al país, a la llengua i a la seva cultura. És festiva i participativa i, en aquest sentit ajuda a viure la festa en l’entorn escolar d’una manera sana, inclusiva i desimbolta mitjançant una eina de creació i lúdica, vinculada als joves i a la modernitat (alhora que a la tradició).
A Sabadell la melodia més famosa és el garrotín, però també n’hi ha d’altres com la jota, les nyacres, les corrandes...En aquest curs aprendrem les melodies i la tècnica per aprendre a improvisar. A través d’activitats lúdiques i dinàmiques descobrirem com ensenyar l’art de la glosa a l’aula.
|
| |
Objectius |
-Conèixer el món de la glosa.
-Aprendre a improvisar sobre diverses melodies.
-Dotar-se de recursos per ensenyar la glosa a l’escola o l’Institut.
-Organitzar una trobada intercentres si s’escau.
|
| |
Continguts |
-La glosa com a eina competencial i multidisciplinar.
-Les melodies de glosa: Garrotin, Nyacres, Corrandes, Jotes.
-Activitats per treballar la rima, la mètrica, la creació d’idees i la construcció de la quarteta.
-Eduglosa.cat: recursos pedagògics online.
|
| |
Formador/a |
Gemma Balagué Escoda
|
| |
Avaluació |
-Seqüenciació didàctica per ensenyar a improvisar als alumnes a l’escola o Institut.
-Eines per fer una mostra de glosa al centre.
-Possibilitat d’organitzar trobades de cançó improvisada intercentres com a cloenda del curs.
|
| |
Requisits de certificació |
-Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació
-Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l'aprofitament i la transferència immediata
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Valoració positiva de totes les tasques planificades en relació amb l'aprofitament.
|
| |
E-mail |
crp-sabadell@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
21/10/2019 |
1730 |
1930 |
Sessió 2 |
dilluns |
28/10/2019 |
- |
- |
Sessió 3 |
dilluns |
11/11/2019 |
- |
- |
Sessió 4 |
dilluns |
25/11/2019 |
- |
- |
Sessió 5 |
dilluns |
09/12/2019 |
- |
- |
Sessió 6 |
dilluns |
13/01/2020 |
- |
- |
Sessió 7 |
dilluns |
27/01/2020 |
1730 |
1930 |
|
| |