Més informació [ Detall d'activitat

 
REC3073922   Flipped Classroom. Inverteix la teva classe
2018-2019   Curs telemàtic (en línia asíncron). Secundària en general
  
   1/7/2019 - 31/7/2019 (60 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Orient x Ponent
  
  
  
Inscripció   01/09/2018 - 01/07/2019
  
Cost matrícula (Euros)   70
  
Descripció i   Metodologia:   Aquest curs te com a finalitat conèixer el model Flipped Classroom (classe invertida) analitzant la seva aplicabilitat, les avantatges del seu desenvolupament i els problemes o inconvenients que ens podem trobar a l'hora de portar-lo a la pràctica, detallant a la vegada, alguns estudis que avalen la seva eficàcia.

Durant el curs realitzarem un recorregut per més de 100 eines i recursos disponibles per a ser utilitzats, centrant-nos en alguns d'ells, que demanaran la creació de continguts didàctics "flipped" per part del participant.

També reflexionarem sobre la relació d'aquest model amb metodologies de tipus inductiu. Per tant, es tracta d'un enfocament molt pràctic que propocioni al participant els coneixements, recursos i eines per a portar aquest model a la pràctica, de manera inmmediata, en el context de la seva pròpia aula.
  
Objectius   Els objectius generals del curso són:

* Promoure la capacitació del professorat a través del disseny i posada en praàctica de projectes d'aprenentatge.

* Generar dinàmiques de reflexió i canvi en la docnència a través de l'anàlisi crític de les pràctiques educatives i el disseny d'actuacions educatives innovadores.

* Difondre les bones pràctiques generades durant el curs per visualitzar així el treball dels participants.

Són, a més a més, objectius específics del curs:

* Conèixer, comprendre, analitzar i reflexionar sobre el model Flipped Classroom; les seves implicacions, avantatges i problemes derivats de la seva implementació

* Comprendre i reflexionar sobre el rol del docent i l'alumne, analitzar les implicacions metodològiques de la seva implementació a l'aula. Relfexionar i compartir una proposta concreta.

* Conèixer i analitzar algunes eines i recursos disponibles per a la creació de contingut previ al treball a l'aula. Seleccionar una eina, crear i compartir material dissenyat i realitzat pel participant.

* Dissenyar un projecte Flipped Classroom
  
Continguts   1.Una aproximació al Model Flipped Classroom
- Model Flipped Classroom. Història i fundaments
- La eficàcia del model Flipped Classroom

2. El model Flipped Classroom i la seva relació amb metodologies didàctiques innovadores
- El model Flipped Classroom i la seva relació amb metodologies
didàctiques innovadores
- Taxonomia de Bloom. Gamificació

3. Disseny d'un projecte Flipped Classroom: eines i recursos
- Integració de les TIC en educació
- Eines i recursos: els videos
- L'avaluació
  
Formador/a   Carlos Marín
  
Avaluació   Els mecanismes que s’utiitzaran com a eines d’avaluació seran:
- Per una part, el sistema de seguiment dels alumnes aportat per la mateixa plataforma LMS que permet auditar els temps de conexió, temps d’estudi a un curs, qualificacions obtingudes, o materials descarregats, entre d’altres
- Per altra banda la realització de les diferents pràctiques i exercicis que es deuran realitzar durant el curs (mitjançant el campus virtual que l’associació disposa)

Les tasques a desenvolupar durant el curs seran:

Bloc 1. Una aproximació al model Flipped Classroom

* Activitat 1: Per què utilitzar Flipped Classroom a la meva aula
Activitat en la que relfexionarem sobre la utilitat i ventatges de la implantació del model Flipped Classroom, el resultat final haurà de ser un Podcast realitzat pel participant.

* Activitat 2: Detecció i Prevenció de problemes
Activitat en la que es treballaran de manera col·laborativa en la detecció de problemes a l'hora d'implantar el model Flipped Classroom i les seves possibles solucions

Bloc 2. El model Flipped Classroom i la seva relació amb metodologies didàctiques innovadores

* Activitat 3: Metodologies innovadores en Pinterest
Activitat en que mitjançant Pinterest els participants crearan un tauler sobre la relació de Flipped Classroom amb les metodologies innovadores

* Activitat 4: Esboç d'un proyecto ABP-Flipped
Primer apropament al disseny d'un projecte Flipped Classroom en combinació amb el Aprenentatge Basat en Projectes (ABP)

* Activitat 5: Redissenyent activitats segons la taxonomia de Bloom
Activitat en que els alumnes hauran de propossar una activitat docent "tradicional" i redissenyar-le en base a la Taxonomia de Bloom

Bloc 3. Disseny d'un projecte Flipped Classroom: eines i recursos

* Activitat 6: Creació d'un video
Activitat en que el participant haurà de crear un vídeo com a material de treball previ a l'aula. Els requerimients del producte hauran d'estar enmarcats en el projecte Flipped Classroom que els particopants dissenyen durant el curs

* Activitat 7: Enriquiment d'un video amb qüestions
Activitat en que al video creat en l'anterior activitat s'afegiran qüestions de control i treball per motivar el treball personal dels alumnes a fora de l'aula

* Activitat 8: Artefacte TIC
Creació d'un artefacte TIC com a resultat del treball a l'aula dins el projecte Flipped Classroom

* Activitat 9: Avaluació de l'artefacte TIC
Creació d'una rúbrica d'avaluació per l'artefacte TIC creat durant el projecte. Els participants veuran diferents eines de creació de rúbriques així com diferents sistemes d'aplicació


Per avaluar el grau de satisfacció dels participants es publicarà una enquesta de satisfacció al nostre campus virtual per tal de poder valorar l'acció formativa: organització, continguts, professorat, sistema d'avaluació



  
Requisits de  certificació   - Avaluació positiva de les tasques encomanades a cada mòdul (100% d’activitats).
- Avaluació positiva del projecte per implementar a l'aula.
- Participació activa als fòrums.
- Complimentar el qüestionari de satisfacció.
  
E-mail   orientxponent@gmail.com
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 20/03/2019 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).