Més informació [ Detall d'activitat

 
REC1263922   Xinès Bàsic. Nivell A2
2018-2019   Curs. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   1/7/2019 - 31/7/2019 (40 hores) de 16:00h a 20:00h
   NA Orient x Ponent
   C. Agustins, 7 (Lleida) 
  
Format   Presencial
Organització   Orient x Ponent
  
  
  
Inscripció   01/09/2018 - 01/07/2019
  
Cost matrícula (Euros)   305
  
Descripció i   Metodologia:   Xinès Bàsic. Nivell A1 és un curs intensiu de 40 hores de llengua que representa el primer pas per assolir un nivell bàsic de competències en llengua xinesa.
Xinès Bàsic. Nivell A1 és el primer dels cursos dedicats a l'aprenentatge pràctic de la llengua xinesa dintre del programa de formació de l’Associació Orient x Ponent i està concebut com un curs introductori de la llengua xinesa, en concret, de la varietat estàndard o putonghua (dialecte de Beijing), coneguda popularment com a mandarí. És un curs per tant destinat als estudiants que vulguin iniciar-se en l'estudi de la llengua xinesa a nivell pràctic, en la qual començaran a aprendre a parlar i a escriure.
La finalitat d'aquest curs és començar a adquirir unes competències lingüístiques bàsiques que permetin utilitzar l'idioma com a vehicle de comunicació en els diferents àmbits de la vida social dins d'un entorn d'ús d'aquesta llengua. Perquè això es pugui assolir, els diferents materials i activitats del curs integren les habilitats de comprensió i producció bàsiques, tant de la llengua oral com de l'escrita, així com també es desenvolupen tècniques i estratègies per a l'aprenentatge autònom i continu de la llengua.
L'estudi del xinès presenta unes característiques i unes necessitats molt diferents a les llengües més comunes dels països occidentals, tant pel que fa a l'aprenentatge de la llengua parlada, en tractar-se d'una llengua tonal, com de l'escriptura, ja que utilitza un dels sistemes d'escriptura més complexos, però que alhora representa un dels seus principals atractius. L'estudi de qualsevol llengua requereix per part de l'estudiant temps i esforç, i encara més si la distància entre la llengua materna i la d'aprenentatge, en aquest cas el xinès, és major.
És per això que la dedicació i la constància en l'estudi són especialment importants per assolir els objectius desitjats.
El nivell que es pretén assolir en aquest curs té en compte les característiques pròpies de l'estudi de la llengua xinesa i les derivades de l'ensenyament virtual dels idiomes. El nombre de caràcters és d'uns 170, que s'inclouen dins el vocabulari bàsic. El nombre de paraules que apareixen en les deu unitats de què consta el curs és d'unes 170 de vocabulari bàsic. Pel que fa a la llengua escrita, es treballarà amb caràcters simplificats.
En les unitats apareix la transcripció al pinyin dels caràcters xinesos. Malgrat això el pinyin és només una eina per a l'aprenentatge dels caràcters, no substitueix el sistema d'escriptura xinès, i per tant es pretén que els estudiants siguin capaços tant de llegir els textos directament en caràcters com d'utilitzar-los per escriure.
Un altre element al qual es dóna especial importància en aquest curs és la pràctica fonètica, ja que és molt important en l'estadi incial d'aprenentatge adquirir una pronunciació correcta, sobretot perquè en cursos posteriors no es posarà un accent tan fort en aquesta qüestió.

La difusió del curs es realitzarà mitjançant campanya de marqueting digital emprant les següents actuacions
- Difusió del curs a través de la pàgina de Facebook de l’Associació
- Publicació del curs en la secció 'Cursos' del Centro de Estudios y Negocios Asiáticos com a Orient x Ponent, associació
- Campanya de Facebook Ads difonent l’activitat i potenciant la inscripció al curs
- Campanya mitjançant Google Ads
- Mailing de difusió de l’activitat a centres i professors
  
Objectius   Els objectius d'aquest curs són:
1. Comprendre el funcionament i dominar l'ús del pinyin.
2. Desenvolupar la capacitat de reconèixer, discernir i produir els tons i els sons fonamentals del xinès mandarí.
3. Assolir un coneixement oral i escrit d'unes 150 paraules i un nombre similar de caràcters xinesos.
4. Des del punt de vista formal de la llengua, aprendre les estructures gramaticals bàsiques.
5. Desenvolupar les competències lingüístiques necessàries per poder llegir i entendre textos bàsics i adaptats en xinès, i ser capaços d'articular textos orals i escrits sobre temes relacionats amb diferents situacions de la vida quotidiana practicades en l'assignatura.
6. Entendre l'ordre dels traços bàsics que formen els caràcters xinesos i aprendre a reconèixer-los.
7. Identificar els radicals més comuns dels caràcters xinesos i conèixer-ne el significat.
8. Conèixer els usos i les convencions socials de la llengua.
  
Continguts   Unitat 11
Nî hë käfëi háisì chá / 你喝咖啡还是茶?.
Expressar gustos i preferències a l’hora de menjar o realitzar activitats
Unitat 12
Nar you shangdian? / 哪儿有商店?
Preguntar sobre llocs i serveis i entendre les indicacions
Unitat 13
Zhé zhí shénme páizi de? / 这是什么牌子的?
Comprar i regatejar
Unitat 14
Wô xiâng zü fángzi / 我想租房子
Parlar del lloc on vivim explicant-ne les principals característiques
Unitat 15
Nà biän jiù shì dìtiê zhàn / 那边就是地铁站
L’ús dels mitjans de transports, demanar informació sobre estacions i parades
Unitat 16
Women lia tong sui / 我们俩同岁。
Parlar i expressar conceptes i característiques sobre nosaltres en comparació de les de altres persones
Unitat 17
Women neng bu neng ye jiu dian shang ke. / 我们能不能也九点上课。
Parlar sobre plans i activitats planificades en un futur inmediat
Unitat 18
Tiáojiàn zhën bùcuò. / 条件真不错。
Parlar sobre els aparells i electrodomèstics que podem trobar a una oficina o llar
Unitat 19
Shi bu shi tai lei le / 是不是太累了
Parlar sobre el temps climàtic i les estacions i com ens trobem
Unitat 20
Zhe shì yôudiânr xiâng jiä / 这是有点儿想家
Que fem quan estem malalts? Aprendrem a expressar dolències i molésties i que hem de fer en aquests cassos
Unitat 21
Wô quánshën döu bù shüfu / 我全身都不舒服
Visitem al metge i aprenem expressions i vocabulari relacionats amb aquesta situació
Unitat 22
Ni hai mei gaosu wo dizhi ne / 你还没告诉我地址呢
Interessar-se per la salut dels nostres amics
Unitat 23
Yôu shénme shìr ma? / 有什么事儿吗?
Preguntar i parlar sobre plans futurs i sobre experiències anteriors
Unitat 24
Dào shíhou wômen yïqî qù jië tä / 到时候我们一起去接他
Parlar sobre el que estem fent actualment i el que es farà en un futur inmediat
Unitat 25
Zênme hái méi jiàn Wíkèduö / 怎么还没见维克多
Parlar i expressar conceptes del pasat
  
Formador/a   Zhi Li
  
Avaluació   Els mecanismes que s'utilitzaran com a eines d’avaluació seran:
- Assistència al 80% de les hores del curs
- Per altra banda la realització de les diferents pràctiques i exercicis que es deuran realitzar durant el curs (mitjançant el campus virtual que l’associació disposa)

Totes les activitats d’avaluació es dividiexen en quatre mòduls ben diferenciats que permetran poder avaluar el progrès del alumnes en les diferents competències lingüíistiques, les activitats contindran les següents seccions:
• FONÈTICA
• EXPRESSIÓ ESCRITA
• COMPETÈNCIA GRAMATICAL
• COMPRENSIÓ ESCRITA




Les tasques a desenvolupar com a activitats d’avaluació durant el curs seran:
* Activitat 1: prova d’avaluació de la Unitat 11 a la Unitat 15
Activitat d'avaluació continua de les Unitats 11 a la 15, on es treballarà el vocabulari, gramàtica i expressions lingüístiques utilitzades per tal d’expressar opinions, concertar una cita i decidir sobre el què farem
* Activitat 2: prova d’avaluació de la Unitat 16 a la Unitat 18
Activitat d'avaluació continua de les Unitats 16, 17 i 18, on es treballarà el vocabulari, gramàtica i expressions lingüístiques utilitzades per a descriure activitats de ls vida quotidiana així com donar la nostra opinió sobre aquestes activitats
* Activitat 3: prova d’avaluació de la Unitat 19 a la Unitat 21
Activitat d'avaluació continua de les Unitats 19, 20 i 21, on es treballarà el vocabulari, gramàtica i expressions lingüístiques utilitzades per expressar conceptes relacionats amb la nostra salut, que fer i que prendre. De la mateixa manera treballar el vocabulari bàsic i expressions gramaticals necesaries a l’hora d’anar al metge
* Activitat 4: prova d’avaluació de la Unitat 22 a la Unitat 25
Activitat d'avaluació continua de les Unitats 22, 23 , 24 i 25, on es treballarà el vocabulari, gramàtica i expressions lingüístiques utilitzades a l'hora de parlar sobre els elements d'una casa així com les competències lingüístiques a l'hora de demanar i donar indicacions sobre llocs i activitats que es poden fer dintre de la ciutat, i parlar d’elles en pasat i en futur

Així, a les activitats d`avaluació continua es treballaran les competències comunicatives i contingust gramaticals següents:
Continguts comunicatius
- Disculpar-se i demanar disculpes. Expressar gustos i preferències. Parlar d’activitats de temps lliure. Manifestar interés o desinterés per les coses. Expressar capacitat o habilitat per fer quelcom. Expressar hipòtesis
- Preguntar i respondre sobre aconteixements, actividats o fets de la vida quotidinan en el pasat. Expressar l’experiència en el pasat. Expressar la freqüència amb la que es realitza una acció
- Parlar sobre el clima, les estacions i el temps. Expressar un estat físic, malestar, dolor… Comparar dos objectes, situacions, llocs, etc.
- Parlar sobre un viatje realizat: valoració positiva o negativa. Comprar un billet de tren, o d’avió. Reservar habitació en un hotel. Rebre o acomiadar algú en l’aeroport
- Expressar desitjos i plans de futur. Programar unes vacances. Expressar condicions.


* Examen final
Prova escrita final que validarà els coneixements adquirits per part dels alumnes. Aquesta prova es realitzarà a través de la plataforma virtual que l’assocació dispossa i nomès preten ser una prova de validació per tal de reafirmar la feina duta a terme pels alumnes durant el curs.

L'avaluació del curs es farà seguint la següent formula (sempre que els alumnes hagin assistit al percentatge mínim del curs):

Avaluació final del curs = 50% notes de les activitats de l'avaluació continua + 50% nota de l'examen finalitat

  
Requisits de  certificació  
Per tal de certificar el curs, els participants hauran de:
- Per una part, tenir una assistència obligatòria al 80% de les sessions presencials
- Per altra banda la realització de les diferents pràctiques i exercicis que es propossaran durant el curs (mitjançant el campus virtual que l’associació disposa)
- Respondre a l’enquesta de valoració final de l’activitat
  
E-mail   orientxponent@gmail.com
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 20/02/2019 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).