Més informació [ Detall d'activitat

 
REC1243922   Xinès Bàsic. Nivell A2.2
2018-2019   Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   1/7/2019 - 31/7/2019 (40 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Orient x Ponent
  
  
  
Inscripció   01/09/2018 - 01/07/2019
  
Cost matrícula (Euros)   80
  
Descripció i   Metodologia:   Xinès Bàsic. Nivell A2.1 és un curs de 40 hores de llengua que representa la continuació en l'estudi del idioma xinès.
Xinès Bàsic. Nivell A2.2 és el tercer dels cursos dedicats a l'aprenentatge pràctic de la llengua xinesa dintre del programa de formació de l’Associació Orient x Ponent i està concebut com un curs bàsic de la llengua xinesa, en concret, de la varietat estàndard o putonghua (dialecte de Beijing), coneguda popularment com a mandarí.
És un curs per tant destinat als estudiants que hagin realitzar el curs de Xinès Bàsic Nivell A1 o que tinguin un coneixement de 120 caracters en xinès i vulguin continuar en l'estudi de la llengua xinesa a nivell pràctic.

La finalitat d'aquest curs des del punt de vista de la pronunciació, assolir una major precisió en la pronunciació de les inicials, finals, tons i canvis de to del xinès mandarí. Aprendre, tant oralment com per escrit, unes 250 paraules noves i un nombre similar de caràcters xinesos. Al finalitzar el curs, l'estudiant coneixerà unes 400 paraules xineses i un nombre similar de caràcters.

L'estudi del xinès presenta unes característiques i unes necessitats molt diferents a les llengües més comunes dels països occidentals, tant pel que fa a l'aprenentatge de la llengua parlada, en tractar-se d'una llengua tonal, com de l'escriptura, ja que utilitza un dels sistemes d'escriptura més complexos, però que alhora representa un dels seus principals atractius. L'estudi de qualsevol llengua requereix per part de l'estudiant temps i esforç, i encara més si la distància entre la llengua materna i la d'aprenentatge, en aquest cas el xinès, és major.
És per això que la dedicació i la constància en l'estudi són especialment importants per assolir els objectius desitjats.
El nivell que es pretén assolir en aquest curs té en compte les característiques pròpies de l'estudi de la llengua xinesa i les derivades de l'ensenyament virtual dels idiomes. El nombre de caràcters és d'uns 250, que s'inclouen dins el vocabulari bàsic. El nombre de paraules que apareixen en les quinze unitats de què consta el curs és d'unes 250 de vocabulari bàsic. Pel que fa a la llengua escrita, es treballarà amb caràcters simplificats.
En les unitats apareix la transcripció al pinyin dels caràcters xinesos. Malgrat això el pinyin és només una eina per a l'aprenentatge dels caràcters, no substitueix el sistema d'escriptura xinès, i per tant es pretén que els estudiants siguin capaços tant de llegir els textos directament en caràcters com d'utilitzar-los per escriure.
Un altre element al qual es dóna especial importància en aquest curs és la pràctica fonètica, ja que és molt important en l'estadi incial d'aprenentatge adquirir una pronunciació correcta, sobretot perquè en cursos posteriors no es posarà un accent tan fort en aquesta qüestió.
  
Objectius   Els objectius d'aquest curs són:
1. Aprofundir en el coneixement de les estructures bàsiques de la llengua xinesa.
2. Ampliar el vocabulari i el coneixement dels caràcters xinesos (fins aproximadament un total acumulat de 400).
3. Ser capaç d’utilitzar i comprendre amb suficiència el pinyin.
4. Desenvolupar mecanismes lingüístics per, a nivell oral i escrit, ser capaç d’usar de manera eficaç i activa les estructures i el vocabulari estudiat durant el semestre i desenvolupar les competències llingüístiques necessàries per fer front a diferents situacions de la vida quotidiana, com fer presentacions, descripcions elementals de l'entorn familiar, demanar i donar informació personal (identificar-se, professió, edat, afeccions pròpies, parlar de gustos, etc.),informació sobre horaris i dates, concertar cites, anar a comprar,trucar per telèfon, informar o demanar informació sobre el clima, els mitjans de transport, etc.
5. Comprendre a través de l’estudi de la llengua alguns dels usos i convencions socials de la cultura xinesa.
  
Continguts   Unitat 18
Tiáojiàn zhën bùcuò. / 条件真不错。
Parlar sobre els aparells i electrodomèstics que podem trobar a una oficina o llar
Unitat 19
Shi bu shi tai lei le / 是不是太累了
Parlar sobre el temps climàtic i les estacions i com ens trobem
Unitat 20
Zhe shì yôudiânr xiâng jiä / 这是有点儿想家
Que fem quan estem malalts? Aprendrem a expressar dolències i molésties i que hem de fer en aquests cassos
Unitat 21
Wô quánshën döu bù shüfu / 我全身都不舒服
Visitem al metge i aprenem expressions i vocabulari relacionats amb aquesta situació
Unitat 22
Ni hai mei gaosu wo dizhi ne / 你还没告诉我地址呢
Interessar-se per la salut dels nostres amics
Unitat 23
Yôu shénme shìr ma? / 有什么事儿吗?
Preguntar i parlar sobre plans futurs i sobre experiències anteriors
Unitat 24
Dào shíhou wômen yïqî qù jië tä / 到时候我们一起去接他
Parlar sobre el que estem fent actualment i el que es farà en un futur inmediat
Unitat 25
Zênme hái méi jiàn Wíkèduö / 怎么还没见维克多
Parlar i expressar conceptes del pasat
  
Formador/a   Zhi Li, Carlos Marín
  
Avaluació   Els mecanismes que s'utilitzaran com a eines d’avaluació seran:
- Per una part, el sistema de seguiment dels alumnes aportat per la mateixa plataforma LMS que permet auditar els temps de connexió, temps d’estudi a un curs, qualificacions obtingudes, o materials descarregats, entre d’altres
- Per altra banda la realització de les diferents pràctiques i exercicis que es deuran realitzar durant el curs (mitjançant el campus virtual que l’associació disposa)

Totes les activitats d’avaluació es dividiexen en quatre mòduls ben diferenciats que permetran poder avaluar el progrès del alumnes en les diferents competències lingüíistiques, les activitats contindran les següents seccions:
• FONÈTICA
• EXPRESSIÓ ESCRITA
• COMPETÈNCIA GRAMATICAL
• COMPRENSIÓ ESCRITA




Les tasques a desenvolupar com a activitats d’avaluació durant el curs seran:
* Activitat 1: prova d’avaluació de la Unitat 11 a la Unitat 15
Activitat d'avaluació continua de les Unitats 11 a la 15, on es treballarà el vocabulari, gramàtica i expressions lingüístiques utilitzades per tal d’expressar opinions, concertar una cita i decidir sobre el què farem
* Activitat 2: prova d’avaluació de la Unitat 16 a la Unitat 18
Activitat d'avaluació continua de les Unitats 16, 17 i 18, on es treballarà el vocabulari, gramàtica i expressions lingüístiques utilitzades per a descriure activitats de ls vida quotidiana així com donar la nostra opinió sobre aquestes activitats
* Activitat 3: prova d’avaluació de la Unitat 19 a la Unitat 21
Activitat d'avaluació continua de les Unitats 19, 20 i 21, on es treballarà el vocabulari, gramàtica i expressions lingüístiques utilitzades per expressar conceptes relacionats amb la nostra salut, que fer i que prendre. De la mateixa manera treballar el vocabulari bàsic i expressions gramaticals necesaries a l’hora d’anar al metge
* Activitat 4: prova d’avaluació de la Unitat 22 a la Unitat 25
Activitat d'avaluació continua de les Unitats 22, 23 , 24 i 25, on es treballarà el vocabulari, gramàtica i expressions lingüístiques utilitzades a l'hora de parlar sobre els elements d'una casa així com les competències lingüístiques a l'hora de demanar i donar indicacions sobre llocs i activitats que es poden fer dintre de la ciutat, i parlar d’elles en pasat i en futur

Així, a les activitats d`avaluació continua es treballaran les competències comunicatives i contingust gramaticals següents:
Continguts comunicatius
- Disculpar-se i demanar disculpes. Expressar gustos i preferències. Parlar d’activitats de temps lliure. Manifestar interés o desinterés per les coses. Expressar capacitat o habilitat per fer quelcom. Expressar hipòtesis
- Preguntar i respondre sobre aconteixements, actividats o fets de la vida quotidinan en el pasat. Expressar l’experiència en el pasat. Expressar la freqüència amb la que es realitza una acció
- Parlar sobre el clima, les estacions i el temps. Expressar un estat físic, malestar, dolor… Comparar dos objectes, situacions, llocs, etc.
- Parlar sobre un viatje realizat: valoració positiva o negativa. Comprar un billet de tren, o d’avió. Reservar habitació en un hotel. Rebre o acomiadar algú en l’aeroport
- Expressar desitjos i plans de futur. Programar unes vacances. Expressar condicions.


* Examen final
Prova escrita final que validarà els coneixements adquirits per part dels alumnes. Aquesta prova es realitzarà a través de la plataforma virtual que l’assocació dispossa i nomès preten ser una prova de validació per tal de reafirmar la feina duta a terme pels alumnes durant el curs.

L'avaluació del curs es farà seguint la següent formula (sempre que els alumnes hagin assistit al percentatge mínim del curs):

Avaluació final del curs = 50% notes de les activitats de l'avaluació continua + 50% nota de l'examen finalitat

  
Requisits de  certificació   Per tal de certificar el curs, els participants hauran de:
- Superar tant les activitats d'avaluació com l'examen final
- Respondre a l’enquesta de valoració final de l’activitat
  
E-mail   orientxponent@gmail.com
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 20/02/2019 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).