A160111A16 |
Una educació viva: espais d’aprenentatge de lliure circulació |
2017-2018 |
Taller a centre. Educació Infantil |
|
|
|
27/9/2017 - 15/1/2018 (15 hores) de h a h |
|
ESC Montbui |
|
Paratge Sant Salvador, s/n (Caldes de Montbui)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Vallès Oriental IV
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2017 - 26/09/2017 . Activitat restringida |
|
DATA INICI PROVISIONAL |
| |
Descripció i Metodologia: |
Aquest curs l’equip docent d’Educació Infantil juntament amb l’Equip Directiu estem planificant la introducció el curs vinent d’una nova metodologia i organització en aquest cicle. Una metodologia basada en l’aprenentatge autònom i vivencial, que respecti els processos de vida dels nostres infants, basada en la certesa que el coneixement no es transmet sinó que es construeix.
Ho concretarem introduint l’organització d’espais d’aprenentatge de lliure circulació i ens permetrà respectar els ritmes, els estils d’aprenentatge.
|
| |
Objectius |
Elaborar un document amb les bases metodològiques.
Definir el paper del mestre.
Establir mecanismes d’avaluació.
|
| |
Continguts |
Fonaments de l’educació viva: bases psicopedagògiques.
L’actitud del mestre: observació, disponibilitat, comunicació, acompanyament emocional i inclusivitat.
L’aprenentatge autònom i vivencial als espais d’aprenentatge.
Recursos i estratègies en els diferents espais educatius.
|
| |
Avaluació |
Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa.
Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa.
Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència
immediata.
|
| |
E-mail |
a8921211@xtec.cat
|
| |
|
|