9000260014 |
Integrar l'educació per la justícia global a les àrees científico-tècniques de secundària |
2016-2017 |
Curs. Secundària en general |
|
|
|
3/7/2017 - 7/7/2017 (25 hores) de 9:00h a 14:00h |
|
EU Facultat de Ciències de l'Educació - UAB |
|
Campus UAB Bellaterra, Edifici G (Cerdanyola del Vallès)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
ICE de la Universitat Politècnica de Catalunya
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
15/05/2017 - 14/06/2017 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Tot i que el currículum convida a fer una educació global i a no separar ciència, societat i desenvolupament personal, sovint el professorat se sent amb poques eines per aconseguir-ho. Aquest curs té per objectiu donar eines i pautes per ensenyar ciències i tecnologia i alhora fer educació global.
|
| |
Objectius |
.Conèixer com l’enfocament per competències bàsiques dóna espai a treballar des d’una educació transformadora en l’àrea cientificotècnica.
. Conèixer i valorar el marge que ens dóna el currículum per ensenyar les competències cientificotècniques alhora les competències transversals, en especial la social i ciutadana.
. Conèixer experiències concretes des de diferents possibilitats que ofereix el currículum.
Metodologia:
• La metodologia barrejarà moments d’explicacions, de debat i de visualització de materials audiovisuals, amb dinàmiques, treball en grup i intercanvis d’experiències.
• Els continguts seran impartits per diferents ponents escollits per les seves experiències didàctiques i reflexions.
|
| |
Continguts |
. Concepte Desenvolupament Sostenible.
. Concepte Educació transformadora i per la Justícia Global.
. Conèixer com l’enfocament per competències bàsiques dóna espai a treballar des d’una educació transformadora en l’àrea cientificotècnica.
. Conèixer i valorar el marge que dóna el currículum per ensenyar les competències cientificotècniques i alhora educar per la transformació social.
. Conèixer experiències concretes des de les diferents possibilitats que ofereix el currículum: treball de recerca, assignatures, servei comunitari, projectes.
. Conèixer recursos a disposició del professorat.
. Intercanvi d’experiències entre professorat de secundària i d’aquest amb professorat universitari.
Pla de treball:
• L’activitat formativa preveu la participació presencial a les cinc sessions de treball.
|
| |
Observacions |
informació detallada
|
| |
Formador/a |
M. Caireta, A. Martín, J. Domenech, Digna Couso, E. Vergara, Lluís Estaña i Jordi Regalés
|
| |
Avaluació |
Satisfacció de les persones en relació amb el disseny i el desenvolupament de l´activitat formativa i percepció de transferibilitat. (Nivell 1)
Aprofitament en termes d´aprenentatge dels continguts de la formació orientats a una futura implementació a la pràctica docent. (Nivell 2)
|
| |
Requisits de certificació |
Per obtenir la certificació de l’activitat cal haver assistit a un mínim del 80% de les hores presencials i obtenir una valoració positiva de les tasques planificades en les sessions presencials en relació amb l’aprofitament.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat de Tecnologia, Matemàtiques i Ciències d’ESO i Batxillerat i de secundària en general.
|
| |
E-mail |
jordi.bofill-puig@upc.edu
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
03/07/2017 |
0900 |
1400 |
Sessió 2 |
dimarts |
04/07/2017 |
0900 |
1400 |
Sessió 3 |
dimecres |
05/07/2017 |
0900 |
1400 |
Sessió 4 |
dijous |
06/07/2017 |
0900 |
1400 |
Sessió 5 |
divendres |
07/07/2017 |
0900 |
1400 |
|
| |