Més informació [ Detall d'activitat

 
9000260014   Integrar l'educació per la justícia global a les àrees científico-tècniques de secundària
2016-2017   Curs. Secundària en general
  
   3/7/2017 - 7/7/2017 (25 hores) de 9:00h a 14:00h
   EU Facultat de Ciències de l'Educació - UAB
   Campus UAB Bellaterra, Edifici G (Cerdanyola del Vallès) 
  
Format   Presencial
Organització   ICE de la Universitat Politècnica de Catalunya
  
  
  
Inscripció   15/05/2017 - 14/06/2017
  
Descripció i   Metodologia:   Tot i que el currículum convida a fer una educació global i a no separar ciència, societat i desenvolupament personal, sovint el professorat se sent amb poques eines per aconseguir-ho. Aquest curs té per objectiu donar eines i pautes per ensenyar ciències i tecnologia i alhora fer educació global.
  
Objectius   .Conèixer com l’enfocament per competències bàsiques dóna espai a treballar des d’una educació transformadora en l’àrea cientificotècnica.
. Conèixer i valorar el marge que ens dóna el currículum per ensenyar les competències cientificotècniques alhora les competències transversals, en especial la social i ciutadana.
. Conèixer experiències concretes des de diferents possibilitats que ofereix el currículum.


Metodologia:
• La metodologia barrejarà moments d’explicacions, de debat i de visualització de materials audiovisuals, amb dinàmiques, treball en grup i intercanvis d’experiències.
• Els continguts seran impartits per diferents ponents escollits per les seves experiències didàctiques i reflexions.
  
Continguts   . Concepte Desenvolupament Sostenible.
. Concepte Educació transformadora i per la Justícia Global.
. Conèixer com l’enfocament per competències bàsiques dóna espai a treballar des d’una educació transformadora en l’àrea cientificotècnica.
. Conèixer i valorar el marge que dóna el currículum per ensenyar les competències cientificotècniques i alhora educar per la transformació social.
. Conèixer experiències concretes des de les diferents possibilitats que ofereix el currículum: treball de recerca, assignatures, servei comunitari, projectes.
. Conèixer recursos a disposició del professorat.
. Intercanvi d’experiències entre professorat de secundària i d’aquest amb professorat universitari.

Pla de treball:
• L’activitat formativa preveu la participació presencial a les cinc sessions de treball.
  
Observacions   informació detallada
  
Formador/a   M. Caireta, A. Martín, J. Domenech, Digna Couso, E. Vergara, Lluís Estaña i Jordi Regalés
  
Avaluació   Satisfacció de les persones en relació amb el disseny i el desenvolupament de l´activitat formativa i percepció de transferibilitat. (Nivell 1)

Aprofitament en termes d´aprenentatge dels continguts de la formació orientats a una futura implementació a la pràctica docent. (Nivell 2)
  
Requisits de  certificació   Per obtenir la certificació de l’activitat cal haver assistit a un mínim del 80% de les hores presencials i obtenir una valoració positiva de les tasques planificades en les sessions presencials en relació amb l’aprofitament.
  
Persones  destinatàries   Professorat de Tecnologia, Matemàtiques i Ciències d’ESO i Batxillerat i de secundària en general.
  
E-mail   jordi.bofill-puig@upc.edu
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dilluns   03/07/2017   0900   1400 
 Sessió 2   dimarts   04/07/2017   0900   1400 
 Sessió 3   dimecres   05/07/2017   0900   1400 
 Sessió 4   dijous   06/07/2017   0900   1400 
 Sessió 5   divendres   07/07/2017   0900   1400 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent