Més informació [ Detall d'activitat

 
6001720500   Currículum i avaluació competencial per àmbits (matemàtic)
2017-2018   Curs semipresencial. Secundària Obligatòria
  
   20/3/2018 - 5/6/2018 (30 hores) de 16:30h a 19:30h
   INS Josep Lladonosa
   c. Jeroni Pujades, 16 (Lleida) 
  
Format   Semipresencial
Sincronicitat    Mixt
  
  
Tipus activitat   CAMA Currículum i avaluació competencial per àmbits (matemàtic)
  
Inscripció   09/01/2018 - 29/01/2018
  
Persones destinatàries   Professorat de secundària de tots els ST, preferentment docents amb responsabilitats en càrrecs de coordinació d’àmbits curriculars o equips de professors.
  
Requisits de certificació   Assistència a les sessions presencials i participació en la part pràctica.
  
Descripció   - La versatilitat entre els postulats del currículum per competències i la didàctica d’aula: dimensions, competències, continguts clau i criteris d’avaluació, al servei de les metodologies d’aula per assolir coneixements funcionals, amb sentit i transferència.
- Pràctica reflexiva compartida que vinculi la praxi didàctica amb la fonamentació pedagògica, per incidir en un canvi de perspectiva docent que se centri en l’alumnat i la contextualització del que s’ensenya i s’aprèn.
- Model de formació del professorat fonamentat en la participació activa i la iniciativa personal que combini el treball individual i el col·laboratiu per aprendre entre iguals (replicant formats d’aprenentatge competencial a l’aula).
  
Objectius   1. Analitzar els documents prescriptius i orientatius del currículum per reflexionar de forma compartida sobre les implicacions educatives de l’aprenentatge per competències.
2. Aprendre a utilitzar les eines que aporta l’avaluació formativa i formadora a partir de la gestió de formats d’aprenentatge interactius i participatius.
3. Capacitar el professorat i afavorir la consciència de mètode didàctic per incentivar l’aprenentatge competencial i reflexiu de l’alumnat per dotar-lo de significat, sentit  i transferència
4. Identificar i aplicar estratègies que facilitin l’atenció a tot l’alumnat i la gestió de la complexitat social i emocional de l’aula.
5. Programar, dissenyar i aplicar recursos didàctics en el context del currículum per competències, integrant l’avaluació com un element rellevant des de la reflexió i la consciència de mètode didàctic.
6. Configurar un perfil de competències didàctiques com a resultat de les demandes del currículum per competències i el context educatiu en què s’ha d’implementar.
  
Continguts   - Els documents curriculars: Decret de Currículum (187/2015), documents de competències bàsiques i transversals, “El Currículum competencial a l’aula”, “Avaluar per aprendre”.
- Desplegament del currículum: programació de la matèria, disseny d’unitats i seqüències didàctiques, activitats, eines per a l’avaluació competencial.
- Àmbits transversals del currículum.
- Mètodes didàctics competencials i reflexius centrats en els aprenents i la funcionalitat dels continguts.
- Gestió social i emocional de les dinàmiques d’aprenentatge a l’aula.
- Formats d’aprenentatge i estratègies per atendre tot l’alumnat.
- Configuració d’un perfil de competències didàctiques.
  
Observacions   Àmbit matemàtic
  
Formador/a   Santi Vilches
  
Organització   Servei de Formació i Desenvolupament Professional del Personal
  
E-mail   formacio@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimarts   20/03/2018   1630   1930 
 Sessió 2   dimarts   03/04/2018   1630   1930 
 Sessió 3   dimarts   17/04/2018   1630   1930 
 Sessió 4   dimarts   08/05/2018   1630   1930 
 Sessió 5   dimarts   22/05/2018   1630   1930 
 Sessió 6   dimarts   05/06/2018   1630   1930 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent