Més informació [ Detall d'activitat

 
REC0040425   Identitats diverses: una eina de prevenció i detecció de l'’extremisme
2018-2019   Curs. Internivells: Educació Infantil-Primària-Secundària
  
   1/7/2019 - 3/7/2019 (15 hores) de 9:00h a 14:30h
   ESC Jacint Verdaguer
   c. Ramon y Cajal, 8 (Tàrrega) 
  
  
Inscripció   15/05/2019 - 01/07/2019
  
Requisits de certificació   Assistir a un mínim del 80% de les sessions i superar satisfactòriament l’avaluació del treball final sobre un dels temes tractats al curs
  
Descripció   La finalitat del curs és facilitar eines al professorat per a la prevenció de l’extremisme als centres educatius.
  
Objectius   1. Formar professionals del camp social, educatiu, sanitari, policial i estudiants sobre quins poden ser els factors o circumstàncies que poden portar a algunes persones a adoptar ideologies de caire extremista.
2. Analitzar les diferents eines que ens poden ajudar a evitar l’expansió de determinades ideologies.
3. Conèixer l’entorn cultural i del procés de construcció d’identitat dels joves.
4. Conèixer el marc de disseny i desplegament de les polítiques públiques de prevenció dels extremismes violents.
  
Continguts   - Contextualització de la prevenció de l’extremisme.
- La lluita contra l’extremisme en un marc democràtic i de pluralitat de creences.
- Recursos per a la prevenció i detecció dels processos de radicalització violenta.
- El context cultural i el procés de construcció d’identitat dels joves d’origen marroquí.
- Polítiques i actuacions de prevenció d’extremismes violents
  
Formador/a   Joan Gómez, Carles Macián Villanueva, Mustapha Aoulad, Mossos d'esquadra
  
Organització   Grup d'ensenyants de l'Urgell-Segarra
  
E-mail   geus@mrp.cat
  
Calendari  
 Sessió 1   dilluns   01/07/2019   0900   1130 
 Sessió 2   dilluns   01/07/2019   1200   1430 
 Sessió 3   dimarts   02/07/2019   0900   1130 
 Sessió 4   dimarts   02/07/2019   1200   1430 
 Sessió 5   dimecres   03/07/2019   0900   1130 
 Sessió 6   dimecres   03/07/2019   1200   1430 
  


Activitat reconeguda en resolució de data 17/07/2019 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).