Més informació [ Detall d'activitat

 
9006070500   CLIL in Secondary Education: Critical Thinking, Inquiry-Based Learning and Ethical Citizenship
2018-2019   Curs. Secundària Obligatòria i batxillerat
  
   1/7/2019 - 5/7/2019 (30 hores) de 9:00h a 14:00h
   EOI Santa Coloma
   c. Víctor Hugo, 54 (Santa Coloma de Gramenet) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei de Formació i Desenvolupament Professional del Personal
  
   Face to face from 1st to 5th July + 1h on line per day.
  
Tipus activitat   XO19 CLIL in Secondary Education: Critical Thinking, Inquiry-Based Learning and Ethical Citizenship
  
Inscripció   15/05/2019 - 31/05/2019
  
Descripció i   Metodologia:   Using Canada’s renowned education system as a referent, attendees will get to
know and apply methodologies that delve into critical thinking, and inquiry-based learning through a CLIL approach in order to teach engaged thinkers who demonstrate ethical citizenship both at school and in the community.
  
Objectius   1.To learn how to bring ethical citizenship and critical thinking into the curriculum
2.To plan tasks and projects that may be used by the attendees at their schools
3.Establish a debate that promotes pedagogical innovation and helps transform
Catalonia’s education system.
  
Continguts   Session 1
● Block 1: Introduction to the Canadian Education System
● Block 2: Redesigning the Curriculum
● Block 3: Learning Outcomes
● Block 4: Inquiry-based learning
● Block 5: Interdisciplinary Learning: The Essential Question (Social Issues)

Session 2
Block 1: Worldview
Block 2: Let’s Netflix and teach
Block 3: Class debates on current issues
Block 4: Promoting creativity in the classroom
Block 5: Interdisciplinary Learning: Project Overview

Session 3
Block 1: Mental Health
Block 2: Emotional Intelligence
Block 3: Critical Thinking
Block 4: Identifying Bias
Block 5: Interdisciplinary Learning: Formative and Summative evaluation

Session 4
Block 1: Solidarity and Environmental Stewardship
Block 2: Sexism, Racism and Homophobia
Block 3: Diversity in Alberta: A Journey to Inclusion
Block 4: Special Needs Students
Block 5: Interdisciplinary Learning: Project Work

Session 5

Block 1: Collaborative work
Block 2: The Experience of a 3rd of ESO Student
Block 3: The Future of Education
Block 4: Presentations
Block 5: Challenges and reflections
  
Formador/a   Xavier Ortin Fernández
  
Avaluació   Minimum attendance: 80% of face to face hours.
Students will have to create their own inquiry-based project in groups based on the guidelines specified in class and present it in class on the last day of the course.



  
Requisits de  certificació   Minimum attendance: 80% of face to face hours.
Positivie evaluation of the project created during the course and presented in class.
  
Persones  destinatàries   Secondary school teacher of English (ESO, BAT and CFA) and EOI teachers of English with a B2 certificate minimum.

Requisits:
1. Disposar d'usuari XTEC actiu.
2. Haver certificat les activitats de formació adjudicades durant aquest curs acadèmic i l'anterior.
Criteris específics d’adjudicació. Les sol•licituds admeses s'ordenaran en funció de:
1.Nivell de llengua C2,C1 o B2
Si les acreditacions d’especialitat i/o nivell de llengua (C2,C1 o B2) requerides a la convocatòria no consten a l’ATRI, caldrà omplir aquest FORM dins del període de sol•licitud.
Consulteu: RESOLUCIÓ ENS/2480/2017, de 20 d’octubre
2. Vinculació al centre de treball 2.1. Propietari definitiu, provisional o contractat indefinit 2.2. Interí 2.3 Substitut

  
E-mail   estiullengues@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dilluns   01/07/2019   0900   1400 
 Sessió 2   dimarts   02/07/2019   0900   1400 
 Sessió 3   dimecres   03/07/2019   0900   1400 
 Sessió 4   dijous   04/07/2019   0900   1400 
 Sessió 5   divendres   05/07/2019   0900   1400 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent