9005120512 |
Abordatge educatiu al col·lectiu vulnerable de joves migrats |
2020-2021 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Altres |
|
|
|
17/3/2021 - 21/4/2021 (15 hores) de 17:30h a 19:30h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
|
sessions sincròniques virtuals en dimecres |
| |
Tipus activitat |
RSJM Abordatge educatiu al col·lectiu vulnerable de joves migrats
|
| |
Inscripció |
08/01/2021 - 19/01/2021 |
|
|
Persones destinatàries |
orientadors i altres professionals que treballen amb joves migrats sols
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació.
Presentació de les activitats
|
| |
Descripció |
El curs MENORS QUE MIGREN SOLS A CATALUNYA esdevé una proposta formativa
que pretén donar a conèixer la realitat i les experiències dels menors d’origen marroquí
al territori català, parant esment tant a la situació del Marroc com a les condicions en els
seus processos migratoris i d’inclusió socioeducativa al territori català. Tanmateix, el
curs proposa analitzar les respostes institucionals i els circuits d’acollida així com
reconèixer les problemàtiques i les possibilitats que tenen els joves per construir les
seves trajectòries vitals en la nova terra on s’han instal·lat i on construiran les seves
identitats múltiples i flexibles, tot oferint instruments d’anàlisi i estratègies per a la
intervenció.
|
| |
Objectius |
Oferir coneixements, instruments d’anàlisi i estratègies d’intervenció als i les professionals de l’àmbit educatiu de Catalunya respecte els menors que migren sols, apropant-nos a les seves experiències, processos migratoris i d’inclusió sociocultural.
|
| |
Continguts |
1a sessió: Una aproximació a la societat marroquina (17 de març 2021)
Sistema demogràfic i socioeconòmic
Sistema sociopolític i administratiu
Sistema educatiu
La societat marroquina:
Dinàmiques socials
Infants i joves: present i futur
Moviments migratoris interns
Els menors que migren sols: entre la realitat i el somni
2a sessió: Els menors que migren sols a Catalunya (24 de març 2021)
El viatge: causes i condicions
L’arribada: expectatives i experiència personal
La imatge dels menors: xarxes socials, opinió pública i discursos polítics
Entre les tensions i les respostes inclusives: veïnatge i associacionisme
3a sessió: La gestió de la quotidianitat dels menors: reptes i respostes institucionals (I) (7 d’abril 2021)
La resposta institucional: acollida i inclusió:
La legislació: el circuit de protecció
Dispositius administratius
Suports socials
El trànsit a la majoria d’edat i més enllà dels 18 anys
4a sessió: La gestió de la quotidianitat dels menors: entre l’experiència i les respostes institucionals (14 d’abril 2021)
Des de dins d’un centre de menors: l’experiència dels i les educadores
L’experiència dels menors: vivències, necessitats i reivindicacions
5a sessió: La gestió de la quotidianitat dels menors: entre l’experiència i les respostes socioeducatives (II) (21 d’abril 2021)
Les trajectòries dels menors: factors d’èxit
La importància dels vincles: relacions emocionals i expectatives
Bones pràctiques en la inserció dels menors que migren sols
|
| |
Observacions |
Dirigida a professionals de secundària i postobligatòria que treballen amb aquets joves.
|
| |
Formador/a |
Mustapha Aoulad Sellam, Jordi Pàmies Rovira
|
| |
Organització |
SG de Planificació i Gestió d'Educació Inclusiva
|
| |
E-mail |
ensadi@xtec.cat
|
| |
|
|