9001060532 |
Dimensió Matemàtica. La competència matemàtica a l'aula |
2022-2023 |
Curs. Secundària Obligatòria |
|
|
|
3/11/2022 - 1/5/2023 (30 hores) de 17:00h a 19:00h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
Semipresencial |
Sincronicitat |
Síncron |
Organització |
CESIRE. Centre de suport a la innovació i recerca educativa
|
| |
|
Es prioritza que s'apuntin docents del servei territorial del Maresme i Vallès Oriental. |
| |
Tipus activitat |
DMS Dimensió Matemàtica. La competència matemàtica a l'aula
|
| |
|
|
Descripció i Metodologia: |
El curs Dimensió Matemàtica és un curs de 30 h de durada, i es centra en el treball de processos que ajuden al desenvolupament de la competència matemàtica a secundària a partir de la proposta d'activitats d'aula.
Les sessions s'organitzen a partir dels processos:
- Raonament i prova (amb activitats vinculades a la introducció de l'àlgebra fent servir materials manipulatius, la generalització de propietats geomètriques, ...),
- Comunicació i representació, descobrint representacions visuals, físiques, fent ús del llenguatge retòric, simbòlic, i descobrint idees matemàtiques claus a partir de la conversa amb els alumnes.
- Connexions entre diferents blocs de la matemàtica, com la geometria i l'àlgebra a partir del Geogebra, o de la matemàtica amb altres àmbits de coneixement, com els esports, les ciències, l'art o la màgia.
- i sempre en un ambient de resolució de problemes, amb propostes que promouen la investigació per ajudar a trobar patrons o propietats matemàtiques.
A més el curs us permetrà entrar en contacte amb altres docents de matemàtiques del vostre territori que volen millorar la seva pràctica d'aula, i compartir i treballar a partir de situacions d'aprenentatge per donar resposta a les propostes del nou currículum.
|
| |
Objectius |
Familiaritzar-nos amb les dimensions i competència matemàtica per integrar-les a totes les sessions d’aula
Conèixer activitats que ens permetin treballar els continguts propis de l’àmbit matemàtic de manera competencial
Compartir aspectes relacionats amb la gestió de les activitats i de l’aula que ens ajudin en la tasca docent
Fer evidents les connexions entre les matemàtiques i altres àrees per fer aportacions al treball amb enfoc globalitzat al centre
|
| |
Continguts |
Continguts curriculars propis de les matemàtiques
Metodologies de treball i d’avaluació que ajudin a l’adquisició de les competències
Recursos que tenim a l’abast per treballar a l’aula
Dimensió socioemocional de l’aprenentatge de les matemàtiques (actituds de rebuig a l’aula, enfoc de l’error…)
|
| |
Formador/a |
Imma Garcia i Nerea Pérez
|
| |
Avaluació |
A banda de l’assistència al 80% de les sessions, els assistents hauran de desenvolupar una o dues activitats, que estiguin d’acord amb la filosofia que fonamenta aquesta formació, que hauran de portar a l’aula i avaluar-ne el seu resultat per tal d’implementar-hi millores.
|
| |
Requisits de certificació |
Tenir una avaluació positiva
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat de Secundària de Matemàtiques. En funció de la demanda també es poden admetre professionals de Ciències o Tecnologia. Es prioritza que s'apuntin docents del servei territorial del Maresme i Vallès Oriental.
|
| |
E-mail |
creamat@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
03/11/2022 |
1700 |
1900 |
Sessió 2 |
dijous |
17/11/2022 |
1700 |
1900 |
Sessió 3 |
dijous |
01/12/2022 |
1700 |
1900 |
Sessió 4 |
dijous |
15/12/2022 |
1700 |
1900 |
Sessió 5 |
dijous |
19/01/2023 |
1700 |
1900 |
Sessió 6 |
dijous |
02/02/2023 |
1700 |
1900 |
Sessió 7 |
dijous |
16/02/2023 |
1700 |
1900 |
Sessió 8 |
dijous |
30/03/2023 |
1700 |
1900 |
|
| |