Més informació [ Detall d'activitat

 
9000500542   Educació plurilingüe a l'escola: una eina d'inclusió per a alumnat i famílies. Presentació dels resultats del projecte NEW ABC
2023-2024   Jornada / Jornades. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   23/2/2024 - 23/2/2024 (5 hores) de 15:00h a 20:00h
   U Facultat Traducció i Interpretació de la UAB
   Campus Universitari. Edifici K 08193 (Cerdanyola del Vallès) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei de Llengües Estrangeres i d'Origen
  
  
  
Inscripció   07/01/2024 - 15/01/2024
  
Descripció i   Metodologia:   La jornada “Educació plurilingüe a l’escola: una eina d’inclusió per a alumnat i famílies.
Presentació dels resultats del projecte NEW ABC” s’orienta a reflexionar sobre com incorporar
els enfocaments plurilingües a l'aula de manera transversal per enfortir les llengües familiars de
l'alumnat i alhora promoure l'aprenentatge de la llengua catalana dins les escoles.
En el marc del projecte Horizon 2020 - NEW ABC, membres del grup MIRAS de la UAB, juntament amb la col·laboració del grup GREIP de la mateixa universitat i de la comunitat educativa de l’Institut Escola El Viver de Montcada i Reixac, han pogut co-dissenyar i
implementar activitats didàctiques plurilingües en diverses classes i espais d’aquest centre educatiu. Aquestes activitats s'han desenvolupat entre els anys 2022 i el 2023 i han involucrat diversos actors, incloent-hi famílies, alumnat, mestres i la direcció del centre educatiu, i les investigadores de la UAB.
  
Objectius   La jornada té dos objectius principals. El primer és presentar el projecte NEW ABC, el qual s'enfoca a millorar l'educació de menors amb trajectòries familiars d’immigració i a facilitar-ne la
inclusió en nous contextos socioculturals, lingüístics i educatius. El projecte es basa en alguns pilars fonamentals com el ‘whole-child approach’, la co-creació i la recerca-acció participativa, a partir dels quals s'han desenvolupat diverses accions, incloent-hi la promoció dels enfocaments plurilingües que es descriurà al llarg de la jornada.
Un segon objectiu és compartir i reflexionar al voltant de l'experiència de promoció dels
enfocaments didàctics plurilingües que es va portar a terme de manera col·laborativa amb famílies, mestres i alumnat de l'Institut Escola El Viver. Aquesta presentació pretén animar a
altres agents i institucions educatives a implementar accions semblants inspirades en
l’experiència i els recursos generats en aquest projecte.
  
Continguts   La jornada inclourà, en primer lloc, presentacions relatives a diferents aspectes i continguts del projecte NEW ABC, els seus objectius, metodologies i principis fonamentals, així com l'experiència d’una altra acció desenvolupada a Itàlia en el marc del mateix projecte.
A continuació, mestres, famílies i estudiants d’El Viver presentaran de manera dinàmica i participativa algunes de les activitats implementades en el marc del projecte NEW ABC i de les quals van ser co-creadors, adreçades a nens i nenes d’entre 3 i 11 anys, amb l’objectiu de promoure un nfocament plurilingüe al centre.
Finalment, i a partir de les activitats presentades, s'obrirà un espai de reflexió sobre bones
pràctiques i noves possibilitats per ampliar i consolidar els enfocaments plurilingües en aquest i altres centres i espais educatius, per tal de promoure la inclusió lingüística, social i cultural de tot l’alumnat i de les famílies a les escoles i a la societat.
  
Avaluació   Qüestionaris de satisfacció.
  
Certificació   Per les característiques d'aquesta activitat, no es lliurarà certificat d'assistència
  
E-mail   origen@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent