9000220529 |
Scratch: creativitat i enginy a l'aula |
2017-2018 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
17/10/2017 - 28/2/2018 (45 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Àrea de Cultura Digital
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
SCIN Scratch: creativitat i enginy a l'aula
|
| |
Inscripció |
12/09/2017 - 26/09/2017 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Curs telemàtic d'autoformació tipus MOOC: autoformació basada en la reflexió i la col·laboració entre els participants.
Té per finalitat iniciar-se en la programació d’ordinadors amb l’Scratch. En superar el curs, els docents han de poder iniciar els alumnes en el món de la programació d’ordinadors com a un contingut clau de les competències digitals. En acabar caldrà presentar un projecte de treball de fi de curs.
|
| |
Objectius |
L'objectiu principal del curs és que els docents aprenguin a fer programes d’ordinador amb l’Scratch i prenguin consciència de les possibilitats de la programació d’ordinadors com a eina per al desenvolupament competencial de l’alumnat. En aquest sentit cal canviar l’"aprendre a programar" pel "programar per a aprendre" i potenciar el pensament creatiu de l’alumnat.
|
| |
Continguts |
Els continguts de cada mòdul són:
Mòdul 1: Introducció a l’Scratch.
Mòdul 2: Fem un joc senzill: el Pong.
Mòdul 3: Històries interactives.
Mòdul 4: Fem un laberint.
|
| |
Avaluació |
El Pla d'avaluació contempla:
Tots els mòduls tenen unes activitats autoavaluables i altres de coavaluables, totes elles obligatòries
Cal un projecte a elaborar durant el curs consistent a triar entre una activitat feta amb l’Scratch o bé una d'aplicació a l'aula de l’ús de l’Scratch (avaluació de la transferència a l'aula)
- Participació activa als fòrums (avaluació de la participació)
- Qüestionari de satisfacció per al participant
- Qüestionari de satisfacció del formador
|
| |
Requisits de certificació |
Avaluació positiva de les tasques encomanades a cada mòdul (100% d’activitats).
Avaluació positiva del projecte per implementar a l'aula.
Participació activa als fòrums.
Complimentar el qüestionari de satisfacció.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat de primària i secundària
|
| |
E-mail |
formaciotac@xtec.cat
|
| |
|
|