9000040529 |
Comencem amb l'App Inventor |
2017-2018 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
17/10/2017 - 28/2/2018 (45 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Àrea de Cultura Digital
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
APII Comencem amb l'App Inventor
|
| |
Inscripció |
12/09/2017 - 26/09/2017 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Curs telemàtic d'autoformació tipus MOOC: autoformació basada en la reflexió i la col·laboració entre els participants.
Té per finalitat dotar de coneixements per fer programes senzills amb App Inventor. Aquest llenguatge serveix per iniciar-se en la programació d’aplicacions per a dispositius mòbils android. La idea és que, en haver superat el curs, el docent ha de ser capaç de fer apps senzilles que ajudin a resoldre necessitats del seu centre educatiu. En acabar caldrà presentar un projecte.
És altament recomanable treballar amb un dispositiu Android. Treballar amb l’emulador ofereix menys prestacions.
Adreçat al professorat de qualsevol nivell educatiu que té un domini bàsic de les eines informàtiques.
|
| |
Objectius |
- Introduir l’AppInventor com a llenguatge de programació de dispositius mòbils android
- Conèixer diferents instruccions i aplicar diferents estratègies per a la construcció d’apps de jocs senzills
- Situar punts en un mapa de Google i visualitzar-lo (aïllats o com parts d’una ruta) des d’un dispositiu mòbil android.
- Dissenyar un projecte per portar l’app inventor a l’alumnat, per poder acompanyar els alumnes en el desenvolupament de les seves propostes dins del context de les competències digitals de l'alumnat
|
| |
Continguts |
Mòdul 1: L'entorn d'AppInventor
Mòdul 2: Creació d'una app de dibuix
Mòdul 3: Creació d'un joc senzill. Disseny d'interfícies.
Mòdul 4: Ús i personalització de mapes.
Mòdul 5: Geolocalització del dispositiu mòbil. Ús del Listpicker
Mòdul 6: Projecte
|
| |
Avaluació |
El Pla d'avaluació contempla la realització de les tasques autoavaluables i els tallers com a activitats coavaluables proposades a cada mòdul.
Totes les activitats, abans esmentades, es fan a l'entorn Odissea i convergeixen en un projecte, avaluat per un tutor, que s'elabora al llarg del curs i que consisteix en portar l’appinventor a l’alumnat: com a seqüència didàctica emmarcada en l’àrea que s’imparteix o com a app que satisfà alguna necessitat del centre.
|
| |
Requisits de certificació |
Avaluació positiva de les tasques encomanades a cada mòdul (100% d’activitats).
Avaluació positiva del projecte per implementar a l'aula.
Participació activa als fòrums.
Complimentar el qüestionari de satisfacció.
|
| |
Persones destinatàries |
Adreçat al professorat de qualsevol nivell educatiu que té un domini bàsic de les eines informàtiques i vol conèixer les possibilitats de la programació d'aplicacions per als dispositius mòbils.
|
| |
E-mail |
formaciotac@xtec.cat
|
| |
|
|