6003210520 |
Itinerari formatiu: Model competencial orientador. Nivell 1 |
2018-2019 |
Curs d'equips de centre. Secundària en general |
|
|
|
18/2/2019 - 8/4/2019 (30 hores) de 16:00h a 18:30h |
|
ST Ddtt. Lleida (nd) |
|
(Lleida)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei d'Èxit Educatiu i Noves Oportunitats
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
MCO1 Itinerari formatiu: Model competencial orientador. Nivell 1
|
| |
Inscripció |
09/01/2019 - 18/01/2019 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Formació d’equips de centre (mínim un membre de l'equip directiu, orientador de centre i un altre professor) sobre el model competencial orientador com a eina pedagògica que permet als centres aprofundir en el desenvolupament professional i pedagògic dels seus equips i avançar en la personalització i la projecció de l’aprenentatge dins el marc d'un sistema inclusiu. Formació de 31h: 21h presencials i 10h de treball autònom.
|
| |
Objectius |
-Mostrar l’orientació educativa i l'acció tutorial dins el model competencial orientador: des de les matèries, els àmbits, les activitats de centre i el tractament integrador de continguts procedents de diferents àmbits i àrees de coneixement.
-Plantejar l’orientació educativa i l’acció tutorial com a funcions de centre i de tots els professionals que intervenen en el procés d’aprenentatge dels alumnes.
-Conèixer els criteris i indicadors del model competencial i orientador que plantegen els principis de la significativitat, la funcionalitat i la projecció dels aprenentatges,la comunicació com a eina per a la seva construcció i de l'alumne com a protagonista implicat en el propi procés d'aprenentatge.
-Presentar el desplegament de l’orientació educativa i l'acció tutorial per part dels equips de centre com a possibilitador de la personalització de l'aprenentatge.
|
| |
Continguts |
-Conceptualització de l’orientació educativa i l’acció tutorial.
-Model competencial orientador: dimensions, criteris i indicadors de l'orientació educativa i l'acció tutorial.
-Estratègies per desenvolupar les competències bàsiques d’àmbit transversal en equip.
-L’orientació educativa i l'acció tutorial en equip: organització de centre.
-Estratègies de centre, d'acompanyament personalitzat de l'alumnat per a la promoció de la implicació dels alumnes en el seu procés d’aprenentatge i per a la prevenció de l’absentisme i l'abandament prematur.
|
| |
Observacions |
Les diverses modalitats de l’Itinerari formatiu model competencial orientador que es presenten a continuació pretenen acompanyar els centres educatius en el canvi planificat i cicle de millora contínua cap al desenvolupament professional i pedagògic d’esc
|
| |
Avaluació |
-Assistència, participació i pla de millora elaborat.
|
| |
Requisits de certificació |
-Assistència un mínim del 80% d'hores presencials de formació.
-Elaboració d'un pla de millora amb la planificació de l’orientació educativa i l’acció tutorial i de la transferència als equips de centre.
|
| |
Persones destinatàries |
Els participants a la formació han de formar un equip de tres persones mínim per centre: un membre de l'equip directiu, un professor de l'especialitat d'orientació educativa i tutors d'ESO.
|
| |
E-mail |
xsole@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
18/02/2019 |
1600 |
1830 |
Sessió 2 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 3 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 4 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 5 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 6 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 7 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 8 |
dilluns |
08/04/2019 |
1600 |
1830 |
|
| |