5026041502 |
Les matemàtiques i la vida en STEAM |
2018-2019 |
Curs semipresencial. Primària-Secundària |
|
|
|
9/3/2019 - 11/5/2019 (24 hores) de h a h |
|
MUS Museu del Suro |
|
Placeta del Museu, s/n (Palafrugell)  |
|
|
Format |
Semipresencial |
Sincronicitat |
Mixt |
|
|
| |
Inscripció |
09/01/2019 - 18/01/2019 |
|
|
Persones destinatàries |
Professorat de matemàtiques de primària, ESO, batxillerat i cicles formatius
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació.
Avaluació positiva de les tasques individuals i/o grupals en relació a l'aprofitament i la transferència immediata.
|
| |
Descripció |
Cada dia i a tothora, des que ens llevem fins que ens n'anem a dormir, les matemàtiques són al nostre voltant. Sona el despertador, sintonitzem la ràdio o el televisor, ens aturem al semàfor, consultem el GPS, responem al mòbil, llegim el correu electrònic, anem a comprar... Dia a dia, més enllà de les fórmules, a casa, al carrer o en la natura, en l'art i la música, en la salut i la seguretat de la informació, en el joc i la vida social... les matemàtiques hi són presents.
Aquest taller, articulat al voltant de l'exposició “Les matemàtiques i la vida”, que es troba a l'abast del públic al Museu del Suro de Palafrugell, pretén fer una reflexió conjunta i oferir activitats per fer amb l'alumnat per tal de descobrir les matemàtiques que hi ha en els diferents àmbits del dia a dia de la nostra vida, fent-vos preguntes i buscant respostes! També forma part del taller el disseny de noves activitats STEM per part de les persones participants.
|
| |
Objectius |
- Reflexionar, aprendre i deixar-se sorprendre per les matemàtiques que trobem al dia a dia
- Presentar recursos i idees per a treballar-ho amb l’alumnat
- Motivar el disseny de noves activitats per realitzar amb l'alumnat
|
| |
Continguts |
Pla de treball:
1a sessió - 2 de març - (dedicació estimada 2h)
Sessió telemàtica a través del web de l’exposició.
Presentació del curs i de l’exposició.
Qüestionari (tramesa a la formadora)
2a sessió – 9 de març - de 10.00 h a 13.00 h (dedicació estimada 3h)
Sessió presencial al Museu del Suro a l’espai on és ubicada l’exposició.
Visita comentada a l’exposició. Intercanvi d’opinions. Planificació didàctica.
3a sessió – 16 de març – 18.00 h (dedicació estimada 2h)
Sessió presencial a l’auditori del Museu del Suro que inclou espectacle de matemàtiques i màgia.
Reflexió didàctica amb el conferenciant.
4a sessió - del 2 de març a l’11 de maig (dedicació estimada 13h)
No presencial, amb tramesa al formador.
Disseny d’una activitat relacionada amb les matemàtiques i la vida, adequada al nivell d’ensenyament on el participant doni classes. Preparació del material i la documentació relacionada.
Experimentació de l’activitat amb l’alumnat a l’aula o a la mateixa exposició.
Valoració de l’activitat amb l’alumnat.
Valoració de l’activitat per part del professorat.
5a sessió – 11 de maig - (dedicació estimada 4h)
Sessió presencial al Museu del Suro. Amb convidats especials especialistes en STEAM.
Fòrum de presentació i posada en comú de les activitats dissenyades.
Valoració final.
|
| |
Formador/a |
Montserrat Alsina i Aubach
|
| |
Organització |
Servei Educatiu Baix Empordà
|
| |
E-mail |
crp-baixemporda@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dissabte |
02/03/2019 |
|
|
Sessió 2 |
dissabte |
09/03/2019 |
1000 |
1300 |
Sessió 3 |
dissabte |
16/03/2019 |
1800 |
2000 |
Sessió 4 |
divendres |
10/05/2019 |
|
|
Sessió 5 |
dissabte |
11/05/2019 |
|
|
|
| |