Més informació [ Detall d'activitat

 
2001390557   Competències i avaluació dels àmbits transversals
2019-2020   Curs semipresencial. Secundària Obligatòria
  
   18/2/2020 - 5/5/2020 (20 hores) de 16:00h a 19:00h
   INS Manuel de Cabanyes
   av. Francesc Macià, 110-114 (Vilanova i la Geltrú) 
  
Format   Semipresencial
Sincronicitat    Mixt
Organització   Servei de Currículum de Secundària i Batxillerat
  
  
  
Accessos   Veure Plànol
Tipus activitat   CTRA Competències i avaluació dels àmbits transversals
  
Inscripció   09/01/2020 - 19/01/2020
  
Descripció i   Metodologia:   Reflexió al voltant de la implementació de les competències dels dos àmbits transversals del currículum de l'educació secundària obligatòria, l'àmbit digital i l'àmbit personal i social.
Pràctica reflexiva compartida sobre el concepte de competència transversal i de les implicacions pedagògiques amb relació a la resta d'àmbits i matèries.
Propostes funcionals de models d'organització de centre per a l'ensenyament i l'avaluació col·legiada de les competències transversals.
Model de formació coconstructiu i reconstructiu entre el professorat fonamentat en la participació activa, l'aprenentatge entre iguals i la iniciativa personal, que repliqui formats d¿aprenentatge competencials amb relació a les competències transversals.
  
Objectius   General
Diagnosticar l'estat de la qüestió, dissenyar i posar en pràctica un pla de centre de les competències dels àmbits transversals, consensuat amb els diferents equips responsables en el context del currículum competencial i integrar-ne l'avaluació dels àmbits transversals a partir d'un treball coordinat i amb presa de decisions col·legiades.

Específics
1. Identificar i comprendre els elements fonamentals de l'ensenyament i aprenentatge per competències.
2. Conèixer i identificar de forma més específica els àmbits i les competències transversals.
3. Reflexionar sobre la importància del treball en equip als centres, en vista d¿una programació consensuada, coherent i col·legiada.
4. Identificar els espais comuns (continguts i mètodes) dels diferents àmbits curriculars.
5. Realitzar un diagnòstic del propi centre amb relació als punts forts i febles en vistes a la realització d'un pla de centre dels àmbits transversals.
6. Posar en pràctica activitats compartides de la programació per competències dels àmbits transversals de forma col·legiada en el context del centre.
7. Elaborar un pla de centre dels àmbits transversals a partir dels criteris consensuats
  
Continguts   § Anàlisi de les competències dels àmbits transversals.
§ Àmbits transversals: autodiagnosi i reflexions metodològiques.
§ Disseny d'activitats i seqüències didàctiques per als àmbits transversals.
§ Programació dels àmbits transversals: coordinació dels equips de centre.
§ Estratègies per a la coordinació dels equips de centre amb relació als àmbits transversals.
§ Eines per a l'avaluació col·legiada.
  
Formador/a   Jordi Royo
  
Avaluació   Assistir a un mínim del 80% de les sessions presencials

Elaborar i presentar un model de gestió de centre de l’avaluació dels àmbits transversals

Respondre el qüestionari de satisfacció del curs
  
Requisits de  certificació   • Assistir a un mínim del 80% de les sessions presencials
• Realitzar i validar de les tasques
• Respondre el qüestionari de satisfacció

  
Persones  destinatàries   Professorat de secundària amb responsabilitat de gestió i coordinació pedagògica de centre. Si el nombre d'inscrits és molt elevat, s'aplicaria el criteri d'inscriure dos docents per centre com a màxim.
  
E-mail   formaciocurriculum@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimarts   18/02/2020   1600   1900 
 Sessió 2   dimarts   03/03/2020   -   - 
 Sessió 3   dijous   17/10/2019   -   - 
 Sessió 4   dimarts   31/03/2020   -   - 
 Sessió 5   dimarts   05/05/2020   1600   1900 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent