|
REC9695252 |
Propostes educatives amb peces soltes. |
2023-2024 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Educació Infantil |
|
|
|
1/8/2024 - 21/8/2024 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Associació Desig d'Aprendre
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
DA10 Propostes educatives amb peces soltes.
|
| |
Inscripció |
01/09/2023 - 01/08/2024 |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
70
|
| |
Descripció i Metodologia: |
Coneixes la metodologia de peces soltes i el seu vessant educatiu per dur a terme tant a les aules d'educació infantil com a les de cicle inicial?
Les peces soltes són un material no estructurat que proporciona al nen i la nena connexions amb la seva creativitat, imaginació i aprenentatge a partir del joc.
Sabreu com donar eines per fer una bona col·lecció de peces soltes, classificant-les segons siguin recollides a la natura, reciclades per poder donar una segona oportunitat i fomentar així hàbits amb l'estima al medi ambient, ja des de petits i petites, i finalment, les més properes i que podem trobar a casa.
Tenir en compte quin és el paper de l'adult/a en les propostes educatives amb peces soltes sense oblidar el sentit de l'ordre i l'estètica.
En els darrers mòduls del curs es dissenyaran propostes educatives amb peces soltes, de diferents àmbits, per posar en pràctica de forma creativa les diversitat de propostes a l'aula, tenint en compte tot allò après al llarg del curs.
A part hi haurà qüestionaris sobre els continguts, fòrums de debat i reflexió. També hi trobareu vídeos i lectures interessants per poder ampliar la visió i els coneixements.
La metodologia de la formació és d'autoaprenentatge a través de diferents recursos, com ara vídeos, fòrums, tasques, qüestionaris, pdfs... Volem que les participants tinguin desig d'aprendre, amb motivació, mentre gaudeixen dels aprenentatges que van descobrint a la formació . Recursos i eines proporcionades a través de la plataforma Moodle que utilitzem al Campus de la nostra escola.
-El lloc de l'activitat és online, curs telemàtic (en línia asíncron) a través de la plataforma Moodle, al Campus de l'escola, i l'horari a distribuir com millor convingui a la participant durant les dates de la convocatòria.
-Als cursos i seminaris, publicitat que es fa: A través de la nostra pàgina web https://desigdaprendre.cat/ i de les nostres xarxes socials (Instagram, TikTok, @desig_daprendre i de Facebook, Desig d'aprendre, i les xarxes de les persones formadores que imparteixen el curs (si en tenen).
-Tipus de difusió de l'activitat: A través de la nostra pàgina web https://desigdaprendre.cat/ i les nostres xarxes socials: (Instagram, Tik Tok, @desig_daprendre i de Facebook, Desig d'aprendre, i les xarxes de les persones formadores que imparteixen el curs (si en tenen).
|
| |
Objectius |
-Conèixer les peces soltes com a material educatiu.
-Apropar la pedagogia de les peces soltes a l'escola ia casa.
-Aprendre a crear i presentar propostes educatives amb peces soltes.
|
| |
Continguts |
Mòdul 1: Què són les peces soltes?
-¿Què són les peces soltes?
-Teoria de les peces soltes. Autors.
-¿On les podem trobar?
-Com podem classificar-les: properes, reciclades i naturals.
-Pràctica: Preparar una col·lecció de peces soltes.
Mòdul 2: L'adult/a, el nen/a i la creativitat davant de les peces soltes.
-Paper de l'adult/a.
-La importància de la creativitat.
-Autonomia del nen/nena.
-Com presentar propostes.
-Pràctica: Buscar diferents presentacions.
Mòdul 3: Creació de propostes dels diferents àmbits (Part pràctica)
-Creació per part del participant de propostes de diferents àmbits: lingüístic, matemàtic, perceptiu, experimentació i esquema corporal.
Mòdul 4: Creació de propostes dels diferents àmbits (Part pràctica)
-Creació per part del participant de propostes de diferents àmbits: artístic, sensorial, llums i ombres, i en parlarem de l'avaluació.
|
| |
Formador/a |
Montse Pastra Trulls i Elena Casadevall Pallarès
|
| |
Avaluació |
Pla d'avaluació de l'activitat:
El pla d'avaluació de l'activitat serà a través de fòrums (de debat i reflexió) i activitats a tots els mòduls sobre els continguts d'aquests. Dos projectes finals de mòduls sobre una pràctica a l'aula (aplicació professional del que s'ha après al curs).
Tasques d'aprofitament que la o el participant haurà realitzat:
Fòrum: presentació de les persones participants.
Mòdul 1: Què són les peces soltes?
Tasca: lectura de documents en PDF.
Fòrum: veure un vídeo sobre la creativitat.
Fòrum: creació d'una llista de peces soltes.
Tasca: imatge amb una col·lecció de peces soltes.
Mòdul 2: L'adult/a, el/la nen/a i la creativitat davant de les peces soltes.
Tasca: lectura de documents en PDF.
Fòrum: veure un vídeo sobre el joc no estructurat.
Tasca: Què és per a tu la creativitat?
Fòrum: lectura darticles.
Tasca: imatge d'una presentació amb peces soltes.
Mòdul 3: Creació de propostes dels diferents àmbits (Part pràctica)
Tasca: imatge d´una proposta de l´àmbit lingüístic.
Tasca: imatge d´una proposta de l´àmbit matemàtic.
Tasca: imatge d´una proposta de l´àmbit perceptiu.
Tasca: imatge d´una proposta de l´àmbit d´experimentació.
Tasca: imatge d´una proposta de l´àmbit de l´esquema corporal.
Mòdul 4: Creació de propostes dels diferents àmbits (Part pràctica)
Tasca: imatge d´una proposta de l´àmbit artístic.
Tasca: imatge d´una proposta de l´àmbit sensorial.
Tasca: imatge d´una proposta de l´àmbit de llums i ombres.
Tasca: imatge d'una proposta de mandala.
Tasca: imatge d'una proposta de minimunds.
Qüestionari de satisfacció.
|
| |
Requisits de certificació |
Per poder certificar la formació, el i la participant haurà d'haver realitzat totes les tasques que es proposen a cada mòdul. Participar de forma activa en els fòrums del curs i interactuar-hi amb la resta de persones del curs en algun moment. Tot basat en els continguts del curs, una participació significativa que demostri que ha après.
Si hi hagués qüestionaris o qualsevol altre tipus de tasca als mòduls, també caldrà fer-la, i en finalitzar la formació contestar el qüestionari i/o fòrum de satisfacció. Si fos una convocatòria on una activitat que ho requereixi no es pugui dur a la pràctica s'adaptarà aquesta a les circumstàncies del moment. Si una persona no està en actiu en el moment de la formació se li adaptarà també qualsevol activitat que requereixi demostració a l'aula, com es fa durant els estudis previs a incorporar-te al món laboral.
El curs ha de quedar acabat al 100% dins de les dates assenyalades.
|
| |
Persones destinatàries |
Infantil 0-6 i CI de primària.
|
| |
E-mail |
desigdaprendre@gmail.com
|
| |
|
|
|