Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
REC8013106   Maximitza la teva eficàcia docent amb Trello: Una guia pràctica
2023-2024   Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Primària-Secundària-Formació Profess.
  
   1/6/2024 - 22/6/2024 (30 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Associació Aprenonline
  
  
  
Tipus activitat   4AAO Maximitza la teva eficàcia docent amb Trello: Una guia pràctica
  
Inscripció   01/09/2023 - 01/06/2024
  
Cost matrícula (Euros)   55
  
Descripció i   Metodologia:   Trello és una potent eina de gestió de projectes que facilita l'organització de tasques de manera visual i interactiva. Permet crear taulers, on es poden afegir llistes que contenen targetes, cadascuna d'elles representant una tasca o activitat diferent. Aquestes targetes es poden moure entre llistes, assignar a diferents membres, establir terminis, afegir etiquetes, comentaris i més.

Aquest curs està dissenyat específicament per a docents, amb l'objectiu d'ajudar-vos a utilitzar Trello per a la planificació i gestió de les vostres tasques d'ensenyament. Amb Trello, podeu organitzar i seguir de prop les tasques del curs, gestionar la col·laboració amb altres docents i estudiants, i integrar altres eines digitals per a una gestió més eficient del curs.

Creiem fermament que una millor organització i gestió de les tasques d'ensenyament pot millorar l'eficiència i l'eficàcia de l'ensenyament i, en última instància, la qualitat de l'educació. Per tant, us convidem a embarcar-vos en aquest curs i descobrir com Trello pot ser una eina poderosa en el vostre arsenal pedagògic.


La formació és a distància i asincrònica.
Metodologia: Dins de la plataforma a Moodle, hi ha una part teòrica, ja sigui en text, vídeos, enllaços, imatges… que el participant haurà de llegir, mirar, escoltar… Tot seguit hi ha una sèrie d’activitats, on el participant contestarà segons el que se li demani, pot ser una reflexió, una pràctica, una imatge, un filmet…
Trobareu més informació a: https://aprenonline.org/cursos/201-maximitza-la-teva-eficacia-docent-amb-trello-una-guia-practica/
  
Objectius   Objectiu principal:
L'objectiu principal d'aquest curs és proporcionar als docents una formació completa i pràctica sobre com utilitzar Trello en un context educatiu.

Objectius específics

Familiaritzar-se amb la interfície i les funcionalitats bàsiques de Trello, incloent-hi la creació i gestió de taulers, llistes i targetes.
Aprendre a gestionar membres i assignar permisos de manera efectiva per a la col·laboració i el treball en equip dins l'aula.
Aprendre a utilitzar Power-Ups i altres característiques avançades per millorar i personalitzar l'ús de Trello segons les necessitats específiques de cada curs o projecte educatiu.
Aplicar Trello per a la planificació de cursos, incloent-hi la creació d'una seqüència de tasques, assignació de dates límit i seguiment del progrés.
Implementar Trello per al seguiment individualitzat dels estudiants, facilitant la detecció de dificultats i l'adaptació de l'ensenyament a les necessitats de cada estudiant.
Explorar i posar en pràctica les possibilitats de Trello per millorar la comunicació i el feedback amb els estudiants.
Integrar Trello amb altres eines d'educació digital com Google Drive, Google Calendar i Airtable per a una gestió més completa i efectiva del curs.
Disposar d'un marc pràctic per implementar Trello en un escenari educatiu real, adaptant-se a les especificitats de la pràctica docent de cada participant.
  
Continguts   Bloc 1: Introducció a Trello i les seves funcionalitats bàsiques
Què és Trello?
Crear i administrar taulers
Manipulació de llistes i targetes
Gestionar membres i permisos
Introducció als Power-Ups

Bloc 2: Utilitzant Trello en l'educació
Planificació de cursos amb Trello
Seguiment de l'estudiant
Col·laboració i comunicació
Integració amb altres eines

Bloc 3: Projecte: Implementació de Trello en un escenari real
  
Formador/a   Gaby Ramírez Gonzàlez
  
Avaluació   Bloc 1: Introducció a Trello i les seves funcionalitats bàsiques
Aquest bloc se centrarà en la familiarització amb Trello i la seva interfície, així com en les seves funcionalitats bàsiques. L'avaluació es farà a través de qüestionaris que tractaran cada un dels temes coberts en aquest bloc, juntament amb activitats individuals que permetran als estudiants posar en pràctica les habilitats adquirides. Aquestes activitats implicaran la creació i gestió de taulers, llistes, targetes, membres i Power-Ups en un entorn controlat.

Bloc 2: Utilitzant Trello en l'educació
El segon bloc està dedicat a la implementació de Trello en un entorn educatiu. S'avaluarà als estudiants mitjançant qüestionaris basats en els temes abordats en aquest bloc. A més, hi haurà activitats individuals, que consistiran en la creació de taulers reals destinats a la planificació de cursos, el seguiment de l'estudiant, la millora de la col·laboració i comunicació, i la integració de Trello amb altres eines d'educació digital. Aquestes activitats permetran als estudiants aplicar el que han après en un escenari d'educació real.

Bloc 3: Projecte final
En el tercer bloc, els estudiants hauran d'executar un projecte final on implementaran Trello en un escenari d'educació real, demostrant així una comprensió completa de com Trello pot ser utilitzat per millorar l'eficiència i eficàcia de l'ensenyament. L'avaluació es realitzarà a partir de la qualitat del projecte presentat, així com de dos qüestionaris que permetran reflexionar sobre el procés i l'experiència obtinguda. Les activitats seran avaluades segons la seva utilització efectiva de Trello, la coherència amb els objectius del curs i la creativitat en la resolució de problemes.

En cap cas hi haurà una qualificació quantitativa.
  
Requisits de  certificació   Per obtenir la certificació d'aquest curs és necessari: haver presentat el 100% de les activitats proposades amb un nivell acceptable i haver contestat l'enquesta de valoració final.
  
E-mail   info@aprenonline.org
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 13/12/2023 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).