REC6393106 |
Pla d'empresa en economia social |
2023-2024 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Prof. Cicles Formatius de Grau Mitjà i Superior |
|
|
|
1/6/2024 - 24/6/2024 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Associació Aprenonline
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
39AO Pla d'empresa en economia social
|
| |
Inscripció |
01/09/2023 - 01/06/2024 |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
55
|
| |
Descripció i Metodologia: |
En molts crèdits de batxillerat i ESO hi ha a vegades com a recurs un pla d'empresa, i al mòdul d'EIE de tots els cicles formatius, acaben amb un pla d'empresa creat per l'alumnat. Aquí proposem la possibilitat de crear un pla d'empresa a partir de criteris socials i solidaris.
La formació és a distància i asincrònica.
Metodologia: Dins de la plataforma Moodle, hi ha una part teòrica, ja sigui en text, vídeos, enllaços, imatges… que el participant haurà de llegir, mirar, escoltar… Tot seguit hi ha una sèrie d’activitats, on el participant contestarà segons el que se li demani, pot ser una reflexió, una pràctica, una imatge, un filmet…
Trobareu més informació a:
https://aprenonline.org/cursos/039-pla-dempresa-en-economia-social/
|
| |
Objectius |
Objectiu principal:
Aquest curs servirà perquè es puguin crear plans d’empresa dins de els diferents mòduls d’emprenedoria, amb un punt de vista social i solidària.
Objectius específics
Conèixer els valors i premisses de l’economia social
Com es pot buscar una idea de negoci.
Creació de l’objecte o servei
Saber com funciona una cooperativa i una associació.
Elaborar estatuts i normativa d’una cooperativa.
Elaborar els passos de creació.
Com aconseguir diners, micromecenatge i avals mancomunats.
Promoure el producte.
Saber gestionar solidàriament els guanys.
|
| |
Continguts |
Tema 1: Valors i premisses de l’economia social
Tema 2: Idea del negoci. Creació de l’objecte o servei a comercialitzar.
Tema 3: Cooperativa i/o associació
Tema 4: Micromecenatges, avals mancomunats
Pla de màrqueting
Tema 5: Pla de promoció.
|
| |
Formador/a |
Montserrat Fresno Marcos
|
| |
Avaluació |
En cada una de les parts, hi ha una part teòrica, a continuació hi ha alguna proposta d’activitat, ja sigui una reflexió, un formulari…
Al llarg del curs, el participant a part de dur a terme les activitats proposades, va elaborant un pla d’empresa fictici a partir de les premisses treballades
Per superar el curs s’ha de presentar un pla d’empresa complet.
Les tasques d’aprofitament i que ens serviran per avaluar el curs i determinar si un participant ha superat o no el curs seran:
Activitats on es podrà escriure en línia.
Elaboració d’arxius, en pdf.
Fotografies i/o captures de pantalla realitzades i penjades
Possibles vídeos penjats en internet i a la tasca s’hi escriurà l’enllaç.
Compartició d’elements efectuats amb la persona formadora.
|
| |
Requisits de certificació |
Per obtenir la certificació d'aquest curs és necessari: haver presentat el 100% de les tasques proposades amb un nivell satisfactori i haver contestat l'enquesta de valoració final.
|
| |
E-mail |
info@aprenonline.org
|
| |
|
|