Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
REC3433246   Eines d’avaluació LOMLOE
2023-2024   Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   3/7/2024 - 23/7/2024 (30 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Associació Doqua
  
  
  
Inscripció   01/09/2023 - 03/07/2024
  
Cost matrícula (Euros)   75
  
Descripció i   Metodologia:   Saps de quina manera pots fer servir l’avaluació, no només per conèixer el progrés dels teus alumnes, si no també per ajudar-los a convertir-se en aprenents autònoms? Vols conèixer noves activitats i instruments d’avaluació diversos per recollir i analitzar els seus aprenentatges?
En aquest curs aprendràs com configurar l’avaluació com una variable metodologia més. La finalitat es ajudar-te a disposar de tota la informació i les eines necessàries per analitzar i valorar els aprenentatges dels teus alumnes i fomentar estratègies de regulació i metacognició que ajudaran als teus alumnes a ser cada cops més autònoms en el seu propi procés d’aprenentatge. Tot plegat ho farem sempre partint de supòsits pràctics, que t’ajudaran a veure ràpidament l’aplicació de totes les eines i instruments que treballarem durant el curs.

Metodologia general del curs

Es tracta d’un curs totalment online de 30 hores de durada i 3 setmanes de dedicació. En cada un d’aquests mòduls es treballaran diversos continguts que ajudaran a l’assoliment de l’objectiu específic de cada mòdul i que tenen com a finalitat, assolir l’objectiu general del curs.

Els continguts es presenten en format vídeo i text. A l'inici de cada un dels tres mòduls, els alumnes trobaran un o diversos vídeos que els introduiran en l’estructura dels continguts i les relacions que s’estableixen entre ells.

Seguidament, els alumnes trobaran, en format textual i explicats en gran detall, els continguts més específics de cada mòdul.

Al principi de cada mòdul també trobaran un supòsit pràctic (el plantejament d’un escenari real dissenyat específicament per que les seves característiques siguin adequades per treballar els continguts plantejats en cada cas) que servirà, també, per resoldre l’activitat final d’avaluació de cada mòdul, en la que els alumnes hauran de donar resposta a cada un dels supòsits a partir dels continguts que han treballat i els coneixements que han assolit.

En cada un dels mòduls, els alumnes trobaran petites activitats de comprovació (autocorrectives) i de participació (fòrums) que ajudaran a comprendre i assimilar els continguts. Finalment, al final de cada mòdul, es plantejarà als alumnes una activitat d’aplicació (entregable) en la que hauran de posar en pràctica els continguts treballats en cada mòdul amb la finalitat de donar resposta al supòsit inicial.

Descompte:
Els antics alumnes disposen de 5 € de descompte directe.

Publicitat:
Aquest curs està publicat al nostre web. També realitzem campanyes de publicitat a través de les xarxes socials i mailings a escoles i instituts.
  
Objectius   Aquest curs té com a principals objectius:

Implementar una avaluació de caire formatiu, a partir del coneixement dels passos del procés avaluador i de l’ús de diversitat d’instruments d’avaluació, per tal d’avançar cap a una avaluació formadora per convertir als alumnes en aprenents autònoms, capaços d’autoregular i reflexionar sobre el seu propi aprenentatge.

Per aconseguir-ho, les activitats plantejades busquen assolir els següents continguts específics:

→Entendre l’avaluació com una variable metodològica, a partir del coneixement del procés avaluador i els passos que cal seguir amb la finalitat de promoure una avaluació formadora i formativa integrada en el pròpi procés d’aprenentatge dels alumnes.

→Implementar a l’aula estratègies i instruments d’avaluació que promoguin les habilitats i capacitats de regulació i autoregulació dels aprenentatges amb la finalitat de fomentar l’autonomia dels alumnes en el seu procés d’aprenentatge.

→Implementar a l’aula estratègies i instruments d’avaluació que promoguin les habilitats i capacitats de regulació i autoregulació dels aprenentatges amb la finalitat de fomentar l’autonomia dels alumnes en el seu procés d’aprenentatge.
  
Continguts   MÒDUL 1: DE L’AVALUACIÓ FORMATIVA A LA FORMADORA
1.1.Què entenem per avaluació?
1.1.1.L’avaluació com a variable metodològica
1.1.2.Coherència entre metodologia i avaluació
1.2.Passos del procés avaluador
1.2.1.Què volem avaluar? (objectius i criteris)
1.2.2.Qui avalua?
1.2.3.Quan avaluem? (Avaluació diagnòstica, avaluació sumativa…)
1.2.4.Com avaluem? (Activitats i instruments d’avaluació)
1.2.5.Feedback i qualificacions
1.3.De l’avaluació formativa a l’avaluació formadora
1.3.1.Convertir als alumnes en aprenents autònoms
1.3.2.Regulació i autoregulació dels aprenentatges
1.3.3.La importància del feedback efectiu

MÒDUL 2: PROMOURE L’AUTOREGULACIÓ
2.1.Estratègies d’autoregulació
2.1.1.Avaluació i activació dels coneixements previs
2.1.2.Regulació i autoregulació dels aprenentatges i el procés
2.2.Instruments d’avaluació
2.2.1.Les bases d’orientació
2.2.2.Les rúbriques
2.2.3.Ús conjunt de bases d’orientació i rúbriques
2.2.4.Qüestionaris KPSI
2.2.5.Esquemes i mapes mentals

MÒDUL 3:.METACOGNICIÓ I FEEDBACK
3.1.Reflexionar sobre el mateix aprenentatge
3.1.1.Estratègies de metacognició
3.1.2.Motivació i metacognició
3.1.3.Feedback efectiu
3.1.4.Qualificacions i notes finals
3.2.Instruments d’avaluació
3.2.1.Portafolis d’aprenentatge
3.2.2.Diaris d’aula
3.2.3.Escala de metacognició
3.2.4.Dianes d’avaluació
  
Formador/a   Mario Serrano // Laura Villaró
  
Avaluació   L’avaluació es compon dels següents punts:

1.Realització de totes les activitats autocorrectives que es troben dins de cada mòdul, obtenint una nota mínima de 80% per a considerar-ho superat.

2.Realització de les activitats d’aplicació de cada un els apartats.
a.Activitat final M1: Resposta al primer supòsit sobre avaluació formativa.
b.Activitat final M2: Resposta al primer supòsit sobre activitats de regulació.
c.Activitat final M3: Resposta al primer supòsit sobre estratègies de metacognició.

3.La participació obligatòria a tots els fòrums plantejats durant la formació.

4.Dur a terme l’enquesta de satisfacció de la formació.
  
Requisits de  certificació   Per obtenir el certificat d’aprofitament de l'activitat, l’alumnat haurà de:

●Superar el 80% (com a mínim) de les activitats autocorrectives de tots els mòduls. amb un mínim del 80 % de qualificació.
●Efectuar les entregues d’aquelles activitats que s’indiquen al final de cada mòdul i que formaran part de l’avaluació final.
●Participar en els fòrums de resposta oberta que es puguin oferir en cada cas
●Dur a terme l’enquesta de satisfacció del curs.
  
Persones  destinatàries   Professorat d'Infantil, de primària i de secundària.
  
E-mail   hola@doqua.cat
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 15/11/2023 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).