Més informació  

 
REC3263922   Community manager educatiu
2020-2021   Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   1/7/2021 - 31/7/2021 (30 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Orient x Ponent
  
  
  
Inscripció   01/09/2020 - 01/07/2021
  
Cost matrícula (Euros)   39
  
Descripció i   Metodologia:   Internet ha revolucionat la forma de comunicar-nos. Les xarxes socials s’han convertit en un mecanisme òptim per establir relacions entre les persones en tots els àmbits. En una societat “sempre connectada”, es necessari utilitzar el potencial de les xarxes socials en les organitzacions educatives, molt especialment en els centres educatius, en el que es continua apostant per mitjans de comunicació massa tradicionals i poc immediats, per a portar a terme el seny pal de comunicació amb la comunitat educativa.
Amb aquest curs, el participant serà capaç d’entendre la necessitat de disposar d’una persona que es faci càrrec de la selecció i gestió dels nombrosos medis socials en el que les organitzacions educatives podem tenir presència
  
Objectius   Els objectius generals del curs son los següents:
- Entendre la necessitat de la figura del Community Manager en qualsevol organització educativa per afrontar una adequada comunicació 2.0 i ser capaç de poder trobar possibles candidats dins l’organització educativa.
- Comprendre la importància de la web i del bloc com a eines de comunicació i de creació de continguts per les organitzacions educatives.
- Seleccionar les xarxes socials més adequades per donar presència a les escoles i instituts
- Conèixer quines són les funcions d’un Community manager educatiu.
- Definir un pla de comunicació i presència en les xarxes socials per a la nostra organització educativa.
  
Continguts   El curs es compon de 5 unitats o mòduls

1. La figura del community manager educatiu.
Mòdul on es treballaran les característiques i habilitats que ha de tenir el CME. En aquest mòdul es determinaran les funcions que tot CME ha de desenvolupar

2. Eines de comunicació i creació de continguts.
Mòdul en que es treballaran les diferents eines de comunicació o creació o curació de continguts a l'hora de publicar en nom de la nostra Instittució formativa

3. Les xarxes socials.
De quines xarxes socials dispossem?, en quines hem de publicar? com hem de publicar? amb quina frecuència? Totes aquestes preguntes seran les que motivaran aquest mòdul; com hem d'utilitzar les diferents xarxes socials i com guanyar reputació com a centre educatiu

4. Funcions del Community Manager Educatiu.
Creació del checklist del CME on es marcaran les prioritats de la tasca del CME així com la temporalització de les publicacions

5. El Pla de comunicació (PLE).
Creació per part del participant del pla de comunicacio per les xatrxes socials del propi centre per tal d'endegar les tasques del CME.
  
Formador/a   Carlos Marín
  
Avaluació   Els mecanismes que s’utilitzaran com a eines d’avaluació seran:
- Per una part, el sistema de seguiment dels alumnes aportat per la mateixa plataforma LMS que permet auditar els temps de conexió, temps d’estudi a un curs, qualificacions obtingudes, o materials descarregats, entre d’altres
- Per altra banda la realització de les diferents pràctiques i exercicis que es deuran realitzar durant el curs (mitjançant el campus virtual que l’associació disposa)
Les tasques a desenvolupar durant el curs seran:
* Activitat 1: La figura del Community Manager educatiu
Activitat en que a través d’una infografia i un tauler col•laboratiu es presentaran les principals característiques que ha de tenir un community manager educatiu
* Activitat 2: La curació de continguts
Activitat en que es realitzarà una curació de continguts en Pinterest sobre un aspecte donat al curs. Es pretén que els participants entenguin el procés de curació de continguts com a eina de creació de continguts propis digitals
* Activitat 3: Anàlisi de la presència del centre a les xarxes socials
Activitat en que mitjançant diferents eines de presència a les xarxes s’analitzarà la presencia real i grau d’impacte dels centres educatius
* Activitat 4: Organització de les tasques del Community Manager educatiu
Elaboració del Checklist de tasques a realitzar pels Community manager educatius
* Activitat 5: Disseny del Pla de Comunicació i presència del nostre centre
Disseny del Pla de comunicació i presencia o Pla de Dinamització del centre educatiu dels participants per tal de prioritzar les tasques a realitzar en quant a comunicació i presencia a les xarxes socials

Per avaluar el grau de satisfacció dels participants es publicarà una enquesta de satisfacció al nostre campus virtual per tal de poder valorar l'acció formativa: organització, continguts, professorat, sistema d'avaluació
  
Requisits de  certificació   - Avaluació positiva de les tasques encomanades a cada mòdul (100% d’activitats).
- Avaluació positiva del projecte per implementar a l'aula.
- Participació activa als fòrums.
- Respondre a l’enquesta de valoració final de l’activitat
  
E-mail   orientxponent@gmail.com
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 02/06/2021 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).