Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
REC3263246   Coeducació i perspectiva de gènere
2023-2024   Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   1/8/2024 - 21/8/2024 (30 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Associació Doqua
  
  
  
Inscripció   01/09/2023 - 01/08/2024
  
Cost matrícula (Euros)   75
  
Descripció i   Metodologia:   Vols integrar la coeducació i la perspectiva de gènere a les teves propostes d’aprenentatge? T’agradaria saber com pots fomentar una educació més inclusiva i lliure de biaixos de gènere entre els teus alumnes?
En aquest curs t’ajudarem a conèixer tot allò que necessites saber sobre coeducació i perspectiva de gènere. A partir dels mòduls i activitats d’aquest curs, t’ajudarem a construir una mirada reflexiva que et permetrà identificar tots aquells aspectes que caldria millorar. Amb els continguts i activitats que treballarem en cada apartat coneixeràs les eines i els recursos necessaris per tal de poder dur a terme la teva tasca docent lliure d’estereotips de gènere i encaminada a crear una societat més igualitària i basada en els valors de la igualtat, el respecte i la tolerància.

Metodologia general del curs:

Es tracta d’un curs totalment online de 30 hores de durada i 3 setmanes de dedicació. En cada un d’aquests mòduls es treballaran diversos continguts que ajudaran a l’assoliment de l’objectiu específic de cada mòdul i que tenen com a finalitat, assolir l’objectiu general del curs.

Els continguts es presenten en format vídeo i text.

A l'inici de cada un dels tres mòduls, els alumnes trobaran un o diversos vídeos que els introduiran en l’estructura dels continguts i les relacions que s’estableixen entre ells.

Seguidament, els alumnes trobaran, en format textual i explicats en gran detall, els continguts més específics de cada mòdul.

En cada un dels mòduls, els alumnes trobaran petites activitats de comprovació (autocorrectives) i de participació (fòrums) que ajudaran a comprendre i assimilar els continguts.

Finalment, al final de cada mòdul, es plantejarà als alumnes una activitat d’aplicació (entregable) en la que hauran de posar en pràctica els continguts treballats en cada mòdul.

Descompte:
Els antics alumnes disposen de 5 € de descompte directe.

Publicitat:
Aquest curs està publicat al nostre web. També realitzem campanyes de publicitat a través de les xarxes socials i mailings a escoles i instituts.
  
Objectius   Aquest curs té com a objectiu principal:

Incorporar la coeducació i la perspectiva de gènere en tots els àmbits d’un centre educatiu, com a element clau en l’educació integral dels infants, amb la finalitat de trencar amb els estereotips de gènere, fomentar la igualtat real entre les persones i educar en el respecte a la diversitat per superar tota mena de desigualtats i discriminacions

Per aconseguir-ho, les activitats plantejades busquen assolir els següent continguts específics:

→Comprendre els conceptes bàsics relacionats amb la perspectiva de gènere i la coeducació amb la finalitat d’incorporar els seus valors a la tasca docents i al funcionament quotidià del centre.

→Identificar elements, situacions i comportaments que puguin generar desigualtats, a partir de l’anàlisi de la realitat del centre i de l’entorn de l’alumnat i les famílies des de la perspectiva de gènere.

→Implementar els valors de la coeducació i la perspectiva de gènere, tant en les activitats d’aprenentatge, com en les relacions interpersonals entre els agents educatius, amb la finalitat d’educar als infants en la igualtat i el respecte a la diversitat.
  
Continguts   MÒDUL 1: INTRODUCCIÓ A COEDUCACIÓ
1.1.Que és la coeducació: conceptes bàsics
1.1.1.Educació mixta no és el mateix que coeducació.
1.1.2.Sexe, gènere i identitat de gènere.
1.1.3.Socialització de gènere.
1.1.4.Rols i estereotips.
1.1.5.Violència de gènere.
1.2.Que diu la legislació?
1.3.Quina és la importància de la coeducació i la perspectiva de gènere en educació?
1.3.1.Objectiu de la coeducació.

MÒDUL 2: ANALITZEM LA REALITAT A TRAVÉS DE LA PERSPECTIVA DE GÈNERE
2.1.Com de divers és el nostre centre?
2.1.1.El paper del gènere.
2.1.2.Rols i estereotips.
2.1.3.Diversitat familiar.
2.2.Com és el currículum?
2.3.Quin entreteniment consumeixen els infants?
2.3.1.Jocs i joguines.
2.3.2.Literatura i contes.
2.3.3.Pel·lícules, sèries, plataformes i publicitat.
2.3.4.Videojocs i xarxes socials.
2.3.5.Mitjans de comunicació.

MÒDUL 3: INCORPORACIÓ DE LA COEDUCACIÓ I LA PERSPECTIVA DE GÈNERE
3.1.Integrar la coeducació a les propostes d’aprenentatge.
3.1.1.Activitats d’aprenentatge amb perspectiva de gènere.
→Referents diversos / llenguatge lliure d’estereotips
3.1.2.Materials i recursos coeducatius.
→Literatura i contes / Triar materials creats per diversitat d’autors/es
3.1.3.Educació sexoafectiva.
3.2.Relacions entre els diversos agents educatius.
3.2.1.La tutoria.
3.3.Centre educatiu amb perspectiva de gènere.
3.3.1.Repensar i distribuir els espais.
3.3.2.Crear òrgans específics per treballar la perspectiva de gènere.
3.4.Implicació amb les famílies.
  
Formador/a   Mario Serrano // Laura Villaró
  
Avaluació   L’avaluació es compon dels següents punts:
1.Realització de totes les activitats autocorrectives que es troben dins de cada mòdul, obtenint una nota mínima de 80% per a considerar-ho superat.

2.Realització de les activitats d’aplicació de cada un els apartats.
a.Activitat final M1: Esquema, mapa conceptual o pòster dels continguts treballats.
b.Activitat final M2: Anàlisi reflexiu des de la perspectiva de gènere.
c.Activitat final M3: Disseny d’activitat o material per treballar la coeducació.

3.La participació obligatòria a tots els fòrums plantejats durant la formació.
4.Dur a terme l’enquesta de satisfacció de la formació.
  
Requisits de  certificació   Per obtenir el certificat d’aprofitament de l'activitat, l’alumnat haurà de:

●Superar el 80% (com a mínim) de les activitats autocorrectives de tots els mòduls. amb un mínim del 80 % de qualificació.
●Efectuar les entregues d’aquelles activitats que s’indiquen al final de cada mòdul i que formaran part de l’avaluació final.
●Participar en els fòrums de resposta oberta que es puguin oferir en cada cas
●Dur a terme l’enquesta de satisfacció del curs.
  
Persones  destinatàries   Professorat d'Infantil, de primària i de secundària.
  
E-mail   hola@doqua.cat
  
ODS    ODS4 - Educació de qualitat
   ODS5 - Igualtat de gènere
  


Activitat reconeguda en resolució de data 15/11/2023 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).