REC2043945 |
Educació Visual i Plàstica. Recursos, tècniques i materials |
2023-2024 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
1/8/2024 - 22/8/2024 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Fundació Privada Vincles
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
17VI Educació Visual i Plàstica. Recursos, tècniques i materials
|
| |
Inscripció |
01/09/2023 - 01/08/2024 |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
50
|
| |
Descripció i Metodologia: |
A través d’aquesta activitat formativa es treballen aspectes relacionats amb els diferents elements de les obres artístiques i el seu conjunt, per analitzar-les tot relacionant-les amb el paper transformador de l’art, el desenvolupament de la creativitat i la imaginació.
També s’ofereixen recursos relacionats amb materials, tècniques i eines per realitzar produccions artístiques, tot desplegant i ampliant conceptes i procediments relacionats amb el modelatge amb pastes sense cocció.
L’activitat formativa està allotjada a la plataforma Moodle, de manera que la formació virtual serà asincrònica, però programada per a què les estratègies metodològiques estiguin centrades en els i les participants, on interactuaran amb el/la formador/a i altres participants a través de fòrums de participació.
Es farà difusió de l'activitat a través del portal XTEC, a través de la pàgina web de l'entitat formadora, i de les xarxes socials.
|
| |
Objectius |
- Reflexionar sobre el paper transformador de l’art, la imaginació i la creativitat per aprendre a transmetre als alumnes habilitats relacionades amb l’anàlisi de creacions artístiques.
- Conèixer i aplicar els usos dels diferents materials artístics plàstics, a través de tècniques seques i humides, per acompanyar els alumnes en el procés de creació artística.
- Conèixer eines i recursos relacionats amb les pastes sense cocció, amb la finalitat d’aplicar diferents tècniques de modelatge per a transmetre aquests processos tècnics a l’alumnat.
|
| |
Continguts |
MÒDUL 1. Art i creativitat
- El paper transformador de l’art, la creativitat i la imaginació
- El rol del docent
- La sintaxi de les imatges: les parts, els elements i el conjunt
- Observació analítica del conjunt d’una obra i de les seves parts i els seus elements
MÒDUL 2. Materials i tècniques
- Les bases dels materials
- Els suports i l'emprimació
- Instruments de dibuix, pintura i escultura
- Tècniques seques i tècniques humides
MÒDUL 3. El modelatge amb pastes sense cocció
- Pastes sense cocció (fang, porcellana freda i paper maixé)
- Modelat amb pastes senes cocció
- Eines i tècniques de modelat
- Disseny d’una proposta artística adaptada a una etapa educativa
|
| |
Formador/a |
Laia Pérez Vallejo
|
| |
Avaluació |
Detall de tasques d’avaluació i estructura del curs:
Mòdul 1
- Els i les participants disposaran de lectures i recursos relacionats amb el concepte de creativitat i el paper transformador de l’art, així com de recursos per analitzar les creacions artístiques atenent als elements i parts de les obres i el seu conjunt.
- Fòrum de reflexions sobre la importància del paper transformador de l’art en els diferents àmbits de la vida.
- Activitat de consolidació. Analitzar una producció artística des del punt de vista dels seus elements i parts, així com del conjunt de l’obra.
Mòdul 2
- Es disposarà de lectures i recursos relacionats amb materials, suports i eines per a realitzar diferents produccions artístiques a través de tècniques seques i humides.
- Activitat pràctica per experimentar amb diferents materials tot realitzant una producció artística barrejant tècniques seques i humides per a conèixer els efectes d’aquestes i poder-los aplicar a l’aula.
Mòdul 3
- Els participants disposaran de lectures i recursos per oferir idees, eines i recursos per treballar creacions i propostes artístiques a través del modelatge amb pastes sense cocció. També es treballaran continguts relacionats amb diferents tècniques de modelatge, materials i eines.
- Disseny d’una proposta d’aprenentatge que contempli tots els aspectes treballats al curs, com el desenvolupament de la creativitat, el rol del docent, els materials necessaris, les eines, etc.
- Fòrum per compartir les propostes artístiques dissenyades per aplicar a l’aula.
- A cada mòdul els i les participants hauran de participar de forma activa i adequada demostrant haver treballat els continguts d’aquests mitjançant l’entrega de diferents tasques.
- A cada mòdul faran aportacions als fòrums responent de manera adequada a les diferents qüestions que plantegi el/la tutor/a, i lliurant les diferents tasques proposades.
- Elaboraran un document/projecte final sintetitzant en la tasca tots els conceptes apresos en les lectures dels diferents mòduls i en la interacció amb els/les companys/es del curs.
|
| |
Requisits de certificació |
Al finalitzar el curs els i les participants compartiran les seves propostes completes i en faran una valoració.
- Es realitzarà l'enquesta de valoració i satisfacció del curs.
- Realització de totes les tasques obligatòries del curs.
- Aportacions adequades als diferents fòrums de participació de cada mòdul.
- Presentació de la tasca final.
- Per acreditar i obtenir el certificat del curs els alumnes hauran d’obtenir un mínim de 8 punts (80%) i realitzar l’enquesta d’avaluació i satisfacció del curs.
|
| |
Persones destinatàries |
Docents d'Ed. Infantil, Ed. Primària i Ed. Secundària
|
| |
E-mail |
formacio@fundaciovincles.cat
|
| |
|
|