Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
REC1523231   Diversitat, emocions i resolució de conflictes a l'aula
2023-2024   Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   1/10/2023 - 31/10/2023 (40 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   ACTISI Associació
  
  
  
Tipus activitat   03AC Diversitat, emocions i resolució de conflictes a l'aula
  
Inscripció   01/09/2023 - 01/10/2023
  
Cost matrícula (Euros)   50
  
Descripció i   Metodologia:   En aquesta activitat els participants aprendran com gestionar la diversitat a l'aula i les emocions individuals i col·lectives. Cada cop l'ensenyament gira més al voltant de l'alumnat i la seva diversitat i cal gestionar les seves particularitats i diferències. Cadascú té un estil d'aprenentatge diferent, un conjunt d'intel·ligències desenvolupades de forma diferent i una personalitat que cal gestionar a ajudar a fer créixer.

Amb aquesta activitat, els docents podran integrar millor cada estudiant dins de la dinàmica educativa amb la gestió de les seves emocions, per tal d'atendre les necessitats específiques de la diversitat de l'alumnat i la gestió activa i efectiva dels conflictes.

Amb la correcta gestió de les emocions a l'aula, el professorat podrà usar més eficaçment, eines docents modernes i metodologies amb enfocament globalitzat perquè els permetrà adaptar no només els continguts sinó també la forma de la transmissió del coneixement per tal d'afavorir unes condicions òptimes d'aprenentatge.


La metodologia de treball és:
* Curs on-line
* Formació asincrònica
* Plataforma Moodle
* Materials docents en PDF i format multimèdia
* Comunicació amb els alumnes via xat, fòrum i correu electrònic
* Atenció personalitzada de consultes amb el tutor

La difusió que farem d'aquesta activitat serà principalment:
* A través de la pàgina web de l'associació www.actisi.cat
* A través de correus electrònics personalitzats
  
Objectius   Mitjançant aquest curs, els participants seran capaços de:
* Entendre millor la naturalesa de les reaccions emocionals
* Addiquir eines per a la resolució dels conflictes a l’aula
* Reconduir les emocions i enfortir la positivitat de l'alumnat
* Afavorir la diversitat social i cultural a l’aula
* Aprendre estratègies per treballar amb els plans d’atenció a la diversitat de l'alumnat
* Adquirir eines i estratègies per a l'educació emocional de l'alumnat
  
Continguts   Mòdul 1. L'educació emocional per a la diversitat
* Les emocions, la diversitat i la lògica
* La diversitat en la gestió interpersonal
* La diversitat en la gestió intrapersonal
* La funció social i cultural
* La intel·ligència emocional
* Els nivells emocionals i la diversitat a l'aula
* Emocions i benestar

Mòdul 2. Diversitat emocional, conflictes i estrès
* Principals causes de l’estrès
* Síndrome d’adaptació general
* L’estrès i la convivència a l’aula
* Tècniques de reducció de l’estrès
* Diversitat d'emocions i d'actituds
* Afecte positiu i optimisme
* Factors de la felicitat en la convivència

Mòdul 3. Diversitat del creixement personal
* Què ens fa conscients i diferents?
* Diversitat i consciència funcional
* Creixement i desenvolupament
* Diversitat de ritmes biològics
* La funció del descans en la psicologia
* Transtorns del son i problemes del comportament

Mòdul 4. Resolució de conflictes i gestió de la diversitat a l'aula
* La teoria de la motivació i del comportament
* Dinàmica de grups
* Autonomia dels grups
* Agrupament i diversitat
* Resolució de conflictes a l’aula
* Les bases de la negociació
* Enfocament del canvi d’actitud
  
Formador/a   Eloi Batlle Mont
  
Avaluació   Avaluació del grau de satisfacció dels participants

Al final de l'activitat, els participants hauran d'emplenar una enquesta per avaluar el seu grau de satisfacció, la utilitat d'aquest curs en la seva feina habitual i propostes de millora del curs.

Avaluació de l'aprofitament dels participants

Totes les activitats que són avaluables han de ser assolides satisfactòriament amb aprofitament.

Hauran de superar satisfactòriament un qüestionari tipus test al final de cada mòdul (quatre en total). En aquest test s'avaluaran els temes tractats en cada mòdul amb preguntes del tipus veritat/fals o bé test multiresposta. Les preguntes cobriran bona part de l'espectre del contingut teòric de l'activitat. Aquests qüestionaris seran sobre:

Qüestionari 1. Preguntes de caràcter general sobre la diversitat d'emocions i els sentiments.
Qüestionari 2. Preguntes sobre el desenvolupament emocional, conflictes i estrès.
Qüestionari 3. preguntes sobre la diversitat i el creixement personal
Qüestionari 4. Preguntes sobre els recursos i la gestió de la diversitat a l'aula.

Els participants hauran de participar activament en els dos debats obligatoris de cada mòdul dels que proposarà el tutor. També podran participar en els debats opcionals (no avaluables) que hi ha disponibles. En els debats es proposaran aspectes més pràctics de l'activitat on els participants descriuran com aplicarien els continguts a la seva feina habitual o com resoldrien una situació específica proposada pel tutor.

Els debats seran sobre temes com ara:

Mòdul 1.
Debat 1.1. Les reaccions de la lògica també són emocionals?
Debat 1.2. Diversitat i desconnexió emocional.
Debat 1.3. Les reaccions del subconscient i les del conscient.
Debat 1.4. Com gestionar la diversitat amb pensaments positius.

Mòdul 2.
Debat 2.1. Tots els tipus d'estrès són iguals?
Debat 2.2. Quan s'enfada, el motiu és sempre el que diu o es pensa?
Debat 2.3. Quan arriba l'estrès a fer-se crònic?
Debat 2.4. Com ens pot ajudar la meditació?

Mòdul 3.
Debat 3.1. Són més conscients de la diversitat com a grup o com a individuals?
Debat 3.2. Diferències de la consciència infantil, primària i secundària.
Debat 3.3. El creixement personal amb les intel·ligències múltiples i la diversitat
Debat 3.4. Saben què volen?

Mòdul 4.
Debat 4.1. L'entrenador de futbol i els seus jugadors.
Debat 4.2. Comunicació dels objectius per motivar.
Debat 4.3. Dissenyem una dinàmica de grup.
Debat 4.4. Quins són els límits de la negociació en una aula?
  
Requisits de  certificació   Per tal d'aconseguir la certificació, els participants hauran de realitzar totes les tasques de manera satisfactòria:
* Resoldre de manera satisfactòria tots els qüestionaris proposats al final de cada mòdul (quatre en total). Se suposarà que el participant ha resolt satisfactòriament el test quan ha resolt correctament al menys el 50% de les preguntes proposades.
* Participar activament i de manera satisfactòria en els dos debats obligatoris de cada mòdul que proposi el tutor. S'entendrà com a participació activa els comentaris o crítiques constructives que faci el participant relacionats amb els temes proposats i no només una reafirmació d'algun altre comentari del tutor o d'un altre participant.
  
E-mail   info@actisi.cat
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 17/05/2023 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).