REC1110490 |
Escribir desde los cinco sentidos |
2023-2024 |
Curs. Secundària en general |
|
|
|
1/7/2024 - 26/7/2024 (15 hores) de 18:00h a 21:00h |
|
Ateneu Barcelones |
|
Canuda 6 (Barcelona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Escola d'Escriptura. Ateneu Barcelonès
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
01/09/2023 - 01/07/2024 |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
249
|
| |
Descripció i Metodologia: |
Presentació:
Aquest curs té l’objectiu principal de dotar d’eines didàctiques i metodològiques els docents de com treballar l'escriptura, la lectura i l’anàlisi literària i d’humanitats. Hi haurà exercicis pràctics destinats a que els mestres i professors apliquin els coneixements a l’alumnat de la seva aula.
Curs adreçat a:
Curs destinat al professorat d’ESO i Batxillerat, especialment adreçat en l’àmbit de l’ensenyament de llengua i literatura.
Metodologia:
-Es tracta d'una formació sincrònica.
-Exposició de cadascun dels punts del programa.
-Elaboració de textos literaris a partir de les consignes treballades.
-Lectura dels textos, comentari i anàlisi.
Tipus de difusió: es publicitarà a la nostra web, a les xarxes socials, butlletins i a uns fulletons informatius distribuïts a diferents centres.
Idioma: el curs es realitza en castellà. Els exercicis es podran lliurar en català o en castellà, segons la preferència de l’alumne/a.
|
| |
Objectius |
Ensenyar els mestres i el professorat a:
1. Escriure literàriament a partir dels cinc sentits.
2. Descobrir la relació literària que hi ha entre la percepció de cada sentit corporal i la importància que tenen en l'escriptura.
3. Llegir i analitzar textos literaris en què el cos sigui present com a memòria escrita.
|
| |
Continguts |
1- Tècniques literàries
La importància de la mirada a l'escriptura.
Aprendre a escoltar els ritmes de text.
Dotar el text del clima que necessiti a través del sentit de l'olfacte o del gust.
El tacte a l'escriptura. Despertar la memòria corporal donant-li veu escrita.
2- Consignes literàries
La mirada. Descripció d'un quadre o del lloc on estem a partir de dues tècniques literàries relacionades amb la mirada: narrador càmera i narrador omniscient.
L'escolta. A partir de la lectura en veu alta, descobrir quin és el ritme del text, l'estil i la seva aposta literària. També amb els textos propis. Dotar lalumne de la pròpia capacitat de correcció de la seva escriptura.
El sabor i l'olor. Estimular tots dos sentits a partir d'elements físics que desencadenen la memòria olfactiva.
El tacte. Sentir, a partir de diferents textures (paper, llibres, teles, metalls…) quines sensacions, imatges, escenes… sorgeixen i com portar-les a l'escriptura.
3- Gèneres literaris:
La carta
El microrelat
El conte
El poema
|
| |
Formador/a |
Esmeralda Berbel
|
| |
Avaluació |
1.- Avaluació d’assistència: es certificarà l’assistència a totes aquelles persones que hagin assistit a un mínim del 80% del curs.
2.- Avaluació de l’aprofitament: es certificarà totes aquelles persones que hagin fet les tasques requerides en el programa del curs.
Durant el curs es farà una avaluació continuada. Setmanalment es presenten els treballs que s’analitzen i es corregeixen a classe. A l’acabar el curs, es dur a terme una valoració i les orientacions finals en què el professorat realitza una sessió de tutoria personalitzada amb cada alumne.
Avaluació de la satisfacció: Es passarà un qüestionari al final de l'acció formativa per valorar el grau de satisfacció del nostre alumnat.
|
| |
Requisits de certificació |
Es certificarà a totes aquelles persones que hagin assistit al 80% de les sessions sincròniques i hagin presentat tots els treballs.
|
| |
Persones destinatàries |
Curs destinat al professorat d’ESO i Batxillerat, especialment adreçat en l’àmbit de l’ensenyament de llengua i literatura.
|
| |
E-mail |
anna.moya@campusdescriptura.com
|
| |
|
|