Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
REC1110490   Escribir desde los cinco sentidos
2023-2024   Curs. Secundària en general
  
   1/7/2024 - 26/7/2024 (15 hores) de 18:00h a 21:00h
   Ateneu Barcelones
   Canuda 6  (Barcelona) 
  
Format   Presencial
Organització   Escola d'Escriptura. Ateneu Barcelonès
  
  
  
Inscripció   01/09/2023 - 01/07/2024
  
Cost matrícula (Euros)   249
  
Descripció i   Metodologia:   Presentació:
Aquest curs té l’objectiu principal de dotar d’eines didàctiques i metodològiques els docents de com treballar l'escriptura, la lectura i l’anàlisi literària i d’humanitats. Hi haurà exercicis pràctics destinats a que els mestres i professors apliquin els coneixements a l’alumnat de la seva aula.

Curs adreçat a:
Curs destinat al professorat d’ESO i Batxillerat, especialment adreçat en l’àmbit de l’ensenyament de llengua i literatura.

Metodologia:
-Es tracta d'una formació sincrònica.
-Exposició de cadascun dels punts del programa.
-Elaboració de textos literaris a partir de les consignes treballades.
-Lectura dels textos, comentari i anàlisi.

Tipus de difusió: es publicitarà a la nostra web, a les xarxes socials, butlletins i a uns fulletons informatius distribuïts a diferents centres.

Idioma: el curs es realitza en castellà. Els exercicis es podran lliurar en català o en castellà, segons la preferència de l’alumne/a.

  
Objectius   Ensenyar els mestres i el professorat a:

1. Escriure literàriament a partir dels cinc sentits.

2. Descobrir la relació literària que hi ha entre la percepció de cada sentit corporal i la importància que tenen en l'escriptura.

3. Llegir i analitzar textos literaris en què el cos sigui present com a memòria escrita.

  
Continguts   1- Tècniques literàries

La importància de la mirada a l'escriptura.

Aprendre a escoltar els ritmes de text.

Dotar el text del clima que necessiti a través del sentit de l'olfacte o del gust.

El tacte a l'escriptura. Despertar la memòria corporal donant-li veu escrita.


2- Consignes literàries

La mirada. Descripció d'un quadre o del lloc on estem a partir de dues tècniques literàries relacionades amb la mirada: narrador càmera i narrador omniscient.

L'escolta. A partir de la lectura en veu alta, descobrir quin és el ritme del text, l'estil i la seva aposta literària. També amb els textos propis. Dotar lalumne de la pròpia capacitat de correcció de la seva escriptura.

El sabor i l'olor. Estimular tots dos sentits a partir d'elements físics que desencadenen la memòria olfactiva.

El tacte. Sentir, a partir de diferents textures (paper, llibres, teles, metalls…) quines sensacions, imatges, escenes… sorgeixen i com portar-les a l'escriptura.

3- Gèneres literaris:

La carta
El microrelat
El conte
El poema
  
Formador/a   Esmeralda Berbel
  
Avaluació   1.- Avaluació d’assistència: es certificarà l’assistència a totes aquelles persones que hagin assistit a un mínim del 80% del curs.

2.- Avaluació de l’aprofitament: es certificarà totes aquelles persones que hagin fet les tasques requerides en el programa del curs.

Durant el curs es farà una avaluació continuada. Setmanalment es presenten els treballs que s’analitzen i es corregeixen a classe. A l’acabar el curs, es dur a terme una valoració i les orientacions finals en què el professorat realitza una sessió de tutoria personalitzada amb cada alumne.

Avaluació de la satisfacció: Es passarà un qüestionari al final de l'acció formativa per valorar el grau de satisfacció del nostre alumnat.
  
Requisits de  certificació   Es certificarà a totes aquelles persones que hagin assistit al 80% de les sessions sincròniques i hagin presentat tots els treballs.
  
Persones  destinatàries   Curs destinat al professorat d’ESO i Batxillerat, especialment adreçat en l’àmbit de l’ensenyament de llengua i literatura.
  
E-mail   anna.moya@campusdescriptura.com
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 15/05/2024 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).