REC1103246 |
Plàstica a l'aula d'infantil i primària (I) |
2023-2024 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Educació Infantil-Primària |
|
|
|
1/8/2024 - 21/8/2024 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Associació Doqua
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
10DO Plàstica a l'aula d'infantil i primària (I)
|
| |
Inscripció |
01/09/2023 - 01/08/2024 |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
55
|
| |
Descripció i Metodologia: |
En aquesta formació, es pretén donar eines i estratègies pràctiques per a fomentar l'educació artística a les etapes d'Educació Infantil i de Primària. Per a fer-ho, el participant coneixerà els àmbits teòrics i els durà a la pràctica amb experiències i intercanvi de treballs, fomentant la cooperació i l'experimentació a l'aula.
Metodologia general del curs:
Es tracta d’un curs totalment online de trenta hores de durada i tres setmanes. La formació es compon de tres mòduls i una activitat final d’aplicació dels aprenentatges realitzats. S'utilitza la tècnica "storytelling" com a fil conductor dels continguts i trobarem diferents activitats del tipus autocorrectiu (conceptuals) i de resposta oberta o d'entrega (procedimentals).
Descompte:
Els antics alumnes disposen de 5€ de descompte directe.
Publicitat:
Aquest curs està publicat al nostre web. També realitzem campanyes de publicitat a través de les xarxes socials (Facebook i Twitter) i mailings a alumnes, escoles i instituts.
|
| |
Objectius |
En finalitzar aquest curs, l’alumnat serà competent per:
1. Percebre i entendre una producció artística com una obra oberta i vinculada al joc amb la finalitat de programar una proposta didàctica que integri elements lúdics, la promoció de la creativitat i la inclusió d’elements relacionals i emocionals en els alumnes.
2. Conèixer els procediments d’ús, seguretat i manteniment dels materials necessaris per dur a terme tècniques visuals i plàstiques a l'aula, amb la finalitat de fer-ne un ús adequat.
3. Aprendre els procediments per dur a terme diverses creacions artístiques, a través del pas a pas de la seva creació, amb la finalitat de poder aplicar-ho a la seva tasca docent.
4. Experimentar amb diferents materials, recursos i procediments, per tal d'enriquir les capacitats artístiques de l'alumnat.
|
| |
Continguts |
El curs es compon de tres mòduls:
1. L’art a l’escola.
- Les experiències artístiques.
- L'art com a eina de projecció dels àmbits de la vida.
2. El treball de l’educació visual i plàstica a l’aula.
- Preparació de material consells i recomanacions d’implementació.
- Treball amb pintures diferents: pintura de vidre, 3D, luminescent, fluorescent i fosforescent.
- Tècniques d’experimentació de textures amb pastes de modelar a l’entorn escolar. La pasta de modelar lleugera, la pasta de sal i la porcellana russa blanca.
3. Activitat final d’aplicació i la seva avaluació
- Programació d’una activitat plàstica a l’aula i la seva avaluació.
|
| |
Formador/a |
Mario Serrano Vargas
|
| |
Avaluació |
L’avaluació es compon de tres punts:
- Realització de totes les activitats autocorrectives que es troben dins de cada mòdul, obtenint una nota mínima de 80% per a considerar-ho superat.
- Realització de l’activitat final d’avaluació del curs, on els alumnes hauran d’aportar una evidència de com han dut a terme una de les tècniques mostrades durant el curs. Aquesta activitat serà avaluada mitjançant una rúbrica d'avaluació.
- La participació obligatòria a tots els fòrums plantejats durant la formació.
Per a acabar, l'alumnat hi haurà de complimentar de manera obligatòria el qüestionari final del curs, on s'avaluarà el grau de satisfacció dels participants.
|
| |
Requisits de certificació |
Per obtenir el certificat d’aprofitament de l'activitat, l’alumnat haurà de:
- Superar totes les activitats autocorrectives de tots els mòduls.
- Dur a terme totes les activitats que s’indiquen al final de cada mòdul i que formaran part de l’avaluació final. Totes les activitats han de superar-se amb una nota mínima del 80%.
- Contestar a les preguntes que es demanen en els fòrums de participació (en aquells mòduls on es formulin les preguntes inicials).
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat d'educació infantil i primària.
|
| |
E-mail |
hola@doqua.cat
|
| |
|
|