|
REC1103106 |
La dislèxia o trastorn d'aprenentatge de la lectura (ESO) |
2023-2024 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Secundària en general |
|
|
|
1/7/2024 - 24/7/2024 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Associació Aprenonline
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
0KAO La dislèxia o trastorn d'aprenentatge de la lectura (ESO)
|
| |
Inscripció |
01/09/2023 - 01/07/2024 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
La dislèxia és un trastorn de l’aprenentatge de la lectoescriptura, de caràcter persistent i específic, que es dona en nens i nenes que no presenten cap problema físic, psíquic ni sociocultural i l’origen sembla derivar d’una alteració del neurodesenvolupament.
La formació és a distància i asincrònica.
Metodologia: Dins de la plataforma Moodle, hi ha una part teòrica, ja sigui en text, vídeos, enllaços, imatges… que el participant haurà de llegir, mirar, escoltar… Tot seguit hi ha una sèrie d’activitats, on el participant contestarà segons el que se li demani, pot ser una reflexió, una pràctica, una imatge, un filmet...
Farem publicitat des de la nostra web, a la pàgina del curs https://aprenonline.org/cursos/110-la-dislexia-o-trastorn-daprenentatge-de-la-lectura-eso/
I enviarem diferents missatges als correus de docents que ens hem anat recollint.
|
| |
Objectius |
Objectiu principal:
Conèixer i entendre que és la dislèxia, adquirir eines per a la seva detecció i atenció a l’aula.
Objectius específics:
Conèixer i entendre els processos implicats en l’adquisició de la lectura.
Conèixer i valorar la dislèxia i les seves repercussions en l’aprenentatge
de l’alumnat.
Entendre i atendre l’alumnat amb dislèxia a l’aula.
Oferir estratègies, activitats i adaptacions que es puguin oferir al centre
Aprofundir en el concepte de NEE (necessitats educatives especials).
Afavorir el desenvolupament de pedagogies inclusives al centre.
|
| |
Continguts |
Tema 1
Definició del concepte de dislèxia i etiologia.
Trets i característiques de l’alumnat amb dislèxia en les diferents etapes: a l’etapa secundària
Tema 2:
Trastorn del llenguatge escrit (Dislèxia, retard lector, disgrafies).
Detecció i diagnòstic.
Tema 3:
Procediment d’avaluació, instruments i proves psicopedagògiques.
Tema 4:
Mètodes d’intervenció i estratègies d’atenció a l’aula.
Propostes per treballar amb la família.
Tema 5:
Projecte final
|
| |
Formador/a |
Eva Palacios Arquero
|
| |
Avaluació |
En el primer tema s’exposen conceptes introductoris sobre la dislèxia, el participant ha d’anar contestant i comentant diferents aspectes plantejats sobre l’origen, els tipus, les creences... a formadora avaluarà les respostes i corregirà els errors, per tal de millorar-los.
En el segon tema es treballa el trastorn que significa la dislèxia en el llenguatge escrit. El participant aprendrà i haurà de demostrar-ho a partir de diferents diagnòstics realitzats. La formadora validarà o no les respostes.
En el tercer tema es presenten els diferents recursos i eines per detectar la dislèxia, i el grau. El participant haurà d’utilitzar aquestes eines de forma correcta, si no és així, la formadora l’ajudarà.
En el quart tema es plantegen les estratègies d’intervenció, dins del centre, com a reforç i amb la família. El participant haurà de contestar unes preguntes i elaborar una opinió sobre el tema. La formadora valorarà si són correctes.
Finalment, en el darrer tema, el participant elaborarà un projecte a partir d’un cas pràctic. La formadora valorarà el nivell, si el validarà o no.
Per a superar el curs el participant ha de presentar totes les tasques proposades, amb els canvis de millora, si és el cas.
Les tasques d’aprofitament i que ens serviran per avaluar el curs i determinar si un participant ha superat o no el curs seran:
Activitats on es podrà escriure en línia.
Elaboració d’arxius, en pdf.
Fotografies i/o captures de pantalla realitzades i penjades
Possibles vídeos penjats en internet i a la tasca s’hi escriurà l’enllaç.
Compartició d’elements efectuats amb la persona formadora.
En cap cas, l’avaluació serà quantitativa, sempre qualitativa.
|
| |
Requisits de certificació |
Per obtenir la certificació d'aquest curs és necessari:
Haver presentat el 100% de les activitats proposades
Haver contestat l'enquesta de valoració final.
|
| |
E-mail |
info@aprenonline.org
|
| |
|
|
|