REC1100490 |
Cómo se escribe un blog: claves de redacción y errores a evitar |
2023-2024 |
Curs. Secundària en general |
|
|
|
1/7/2024 - 26/7/2024 (15 hores) de 18:00h a 21:00h |
|
Ateneu Barcelones |
|
Canuda 6 (Barcelona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Escola d'Escriptura. Ateneu Barcelonès
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
01/09/2023 - 01/07/2024 |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
249
|
| |
Descripció i Metodologia: |
Presentació:
Aquest curs té l’objectiu principal de dotar d’eines didàctiques i metodològiques els docents de com treballar la lectura i l’anàlisi literària, igual com ensenyar les tendències i corrents d’autors de la literatura. Hi haurà exercicis pràctics destinats a que els mestres i professors apliquin els coneixements a l’alumnat de la seva aula.
Curs adreçat a:
Curs destinat al professorat d’ESO i Batxillerat, especialment adreçat en l’àmbit de l’ensenyament de llengua i literatura.
Metodologia:
-Es tracta d'una formació sincrònica.
-Part teòrica: Exposició dels continguts amb reflexions, opinions i exemples d’autors.
-Obertura d’espais de debat i intercanvi d’experiències de l’alumnat.
-Part pràctica: escriptura d'un blog propi.
Tipus de difusió: es publicitarà a la nostra web, a les xarxes, butlletí, i a uns fulletons informatius distribuïts a diferents centres.
Idioma: el curs es realitza en castellà, però l'alumnat pot participar en castellà o en català.
|
| |
Objectius |
Un dels objectius del curs és ensenyar a que l’alumne (el mestre o el professorat):
A) Iniciar-se en les tècniques més eficaces per escriure un blog.
B) Conèixer i practicar estratègies de redacció que atrapin els lectors.
C) Identificar els errors de redacció en línia més habituals.
D) Adoptar solucions lingüístiques eficaces i simples.
E) Plantejar un mètode d'escriptura més ràpid, pràctic i segur.
|
| |
Continguts |
1. Per començar: una guia d'estil breu.
2. El títol del post: el primer ganxo.
3. L'estructura del post: la notícia, opinió / pensament, divulgació, relat d´uns fets.
4. Paraules clau o keywords.
5. El primer paràgraf.
6. Escriptura en línia: l'escriptura del segle XX:
Paraules de significat fort i paraules de significat feble
L'oració eficaç
La construcció del paràgraf
Connexió entre paràgrafs
Puntuació: usos de la coma, el punt ia part, els dos punts, etc.
Ús de majúscules, negretes, cursives, subratllats, títols i subtítols.
7. La imatge personal, de l'equip i de l'empresa a través de la producció escrita.
8. SEO: Principis bàsics.
9. 7 + 1 errors a evitar.
|
| |
Formador/a |
Eduardo González
|
| |
Avaluació |
1.- Avaluació d’assistència: es certificarà l’assistència a totes aquelles persones que hagin assistit a un mínim del 80% del curs.
2.- Avaluació de l’aprofitament: es certificarà totes aquelles persones que hagin fet les tasques requerides en el programa del curs.
Durant el curs es farà una avaluació continuada. Setmanalment es presenten els treballs que s’analitzen i es corregeixen a classe. A l’acabar el curs, es dur a terme una valoració i les orientacions finals en què el professorat realitza una sessió de tutoria personalitzada amb cada alumne.
Avaluació de la satisfacció: Es passarà un qüestionari al final de l'acció formativa per valorar el grau de satisfacció del nostre alumnat.
|
| |
Requisits de certificació |
Es certificarà a totes aquelles persones que hagin assistit al 80% de les sessions sincròniques del curs i hagin presentat tots el treballs.
|
| |
Persones destinatàries |
Curs destinat al professorat d’ESO i Batxillerat, especialment adreçat en l’àmbit de l’ensenyament de llengua i literatura.
|
| |
E-mail |
anna.moya@campusdescriptura.com
|
| |
|
|