Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
REC1100490   Cómo se escribe un blog: claves de redacción y errores a evitar
2023-2024   Curs. Secundària en general
  
   1/7/2024 - 26/7/2024 (15 hores) de 18:00h a 21:00h
   Ateneu Barcelones
   Canuda 6  (Barcelona) 
  
Format   Presencial
Organització   Escola d'Escriptura. Ateneu Barcelonès
  
  
  
Inscripció   01/09/2023 - 01/07/2024
  
Cost matrícula (Euros)   249
  
Descripció i   Metodologia:   Presentació:
Aquest curs té l’objectiu principal de dotar d’eines didàctiques i metodològiques els docents de com treballar la lectura i l’anàlisi literària, igual com ensenyar les tendències i corrents d’autors de la literatura. Hi haurà exercicis pràctics destinats a que els mestres i professors apliquin els coneixements a l’alumnat de la seva aula.

Curs adreçat a:
Curs destinat al professorat d’ESO i Batxillerat, especialment adreçat en l’àmbit de l’ensenyament de llengua i literatura.

Metodologia:
-Es tracta d'una formació sincrònica.
-Part teòrica: Exposició dels continguts amb reflexions, opinions i exemples d’autors.
-Obertura d’espais de debat i intercanvi d’experiències de l’alumnat.
-Part pràctica: escriptura d'un blog propi.

Tipus de difusió: es publicitarà a la nostra web, a les xarxes, butlletí, i a uns fulletons informatius distribuïts a diferents centres.

Idioma: el curs es realitza en castellà, però l'alumnat pot participar en castellà o en català.

  
Objectius   Un dels objectius del curs és ensenyar a que l’alumne (el mestre o el professorat):

A) Iniciar-se en les tècniques més eficaces per escriure un blog.

B) Conèixer i practicar estratègies de redacció que atrapin els lectors.

C) Identificar els errors de redacció en línia més habituals.

D) Adoptar solucions lingüístiques eficaces i simples.

E) Plantejar un mètode d'escriptura més ràpid, pràctic i segur.
  
Continguts   1. Per començar: una guia d'estil breu.

2. El títol del post: el primer ganxo.

3. L'estructura del post: la notícia, opinió / pensament, divulgació, relat d´uns fets.

4. Paraules clau o keywords.

5. El primer paràgraf.

6. Escriptura en línia: l'escriptura del segle XX:
Paraules de significat fort i paraules de significat feble
L'oració eficaç
La construcció del paràgraf
Connexió entre paràgrafs
Puntuació: usos de la coma, el punt ia part, els dos punts, etc.
Ús de majúscules, negretes, cursives, subratllats, títols i subtítols.

7. La imatge personal, de l'equip i de l'empresa a través de la producció escrita.

8. SEO: Principis bàsics.

9. 7 + 1 errors a evitar.
  
Formador/a   Eduardo González
  
Avaluació   1.- Avaluació d’assistència: es certificarà l’assistència a totes aquelles persones que hagin assistit a un mínim del 80% del curs.

2.- Avaluació de l’aprofitament: es certificarà totes aquelles persones que hagin fet les tasques requerides en el programa del curs.

Durant el curs es farà una avaluació continuada. Setmanalment es presenten els treballs que s’analitzen i es corregeixen a classe. A l’acabar el curs, es dur a terme una valoració i les orientacions finals en què el professorat realitza una sessió de tutoria personalitzada amb cada alumne.

Avaluació de la satisfacció: Es passarà un qüestionari al final de l'acció formativa per valorar el grau de satisfacció del nostre alumnat.
  
Requisits de  certificació   Es certificarà a totes aquelles persones que hagin assistit al 80% de les sessions sincròniques del curs i hagin presentat tots el treballs.
  
Persones  destinatàries   Curs destinat al professorat d’ESO i Batxillerat, especialment adreçat en l’àmbit de l’ensenyament de llengua i literatura.
  
E-mail   anna.moya@campusdescriptura.com
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 15/05/2024 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).