Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
REC0845260   Tècniques de Ioga a l'educació
2023-2024   Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   1/8/2024 - 31/8/2024 (40 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Associació Eduk per a la formació Docent
  
  
  
Tipus activitat   07ED Tècniques de Ioga a l'educació
  
Inscripció   01/09/2023 - 01/08/2024
  
Cost matrícula (Euros)   80
  
Descripció i   Metodologia:   La formació està dissenyada en aportar coneixements teòrics i pràctics de la cultura del ioga a l'entorn educatiu. A través d'una acurada selecció de vídeos realitzats per Mireia Canudas es convida als docents a iniciar-se en la seva pràctica personal de ioga, i a conèixer el procés d'ensenyament-aprenentatge del ioga a l'entorn educatiu.
L'objectiu és que el professorat experimenti en primera persona el que posteriorment compartirà amb els seus alumnes.
La formació ofereix les tècniques necessàries per promoure la salut física, mental i emocional dels infants i adolescents a través dels diferents elements del ioga. Es presenten tot un seguit d'eines i activitats que es poden incorporar de manera senzilla al dia a dia de l'escola i de l'institut.

METODOLOGIA EMPRADA

S'utilitzarà la metodologia asincrònica, on l'alumne té accés lliure al Campus Virtual (Moodle) i, per tant, s'adapta al ritme d'aprenentatge personal. El Campus Virtual combina paquets d'aprenentatge dinamitzats a través de l'Storytelling i la gamificació, que contenen proves d'autoavaluació, amb lectures i vídeos, que es combinen amb fòrums (de reflexió i de participació) i tasques a realitzar.

DIFUSIÓ
La difusió que es durà a terme d'aquesta activitat serà a través de xarxes socials i correu electrònic.

Podeu trobar més informació a www.eduk.cat
  
Objectius   - Apropar i enfortir la cultura del ioga a mestres i a professors per tal de poder integrar-la en la seva quotidianitat afavorint el benestar i la reducció de l'estrès.
- Donar suport als docents en la iniciació del ioga a l'entorn educatiu.
- Aportar tècniques, eines, activitats i materials de ioga per a la preparació a l'aprenentatge i a oferir un clima educatiu positiu i saludable.
- Promoure l'aprenentatge social i emocional, la salut i el benestar físic dels alumnes.
- Elaborar una proposta d'integració pràctica del ioga dins del context educatiu a partir dels materials i recursos facilitats.
  
Continguts   Mòdul 1_ Iniciació a la pràctica del ioga

Objectius: Oferir una pràctica de ioga pel professorat

Continguts:
- Elements bàsics del ioga: postures físiques, la respiració, la relaxació i la meditació.
- Pràctiques personals pel professorat.
- Reflexió de la pràctica.

Mòdul 2_ Iniciació al procés d'ensenyament-aprenentatge del ioga a l'entorn educatiu.

Objectius: Experimentar a partir del propi cos les postures de ioga, les activitats de respiració, la relaxació i la meditació.

Continguts:
- Elements claus en la creació d'un espai segur de pràctica.
- Dinàmiques de ioga i exemples de sessions.

Mòdul 3_ El ioga i el seu marc de referència.

Objectius: Conèixer el significat i els beneficis de la pràctica de ioga.

Continguts:
- Orígens del ioga.
- Els camins del ioga.
- Estudis de recerca.

Mòdul 4_ El ioga a l'educació.

Objectius: Conèixer les aportacions que el ioga aporta en l'autoregulació emocional, l'atenció al moment present, la concentració i l'aprenentatge.

Continguts:
- Un currículum per a la calma.
- Beneficis del ioga pels infants i adolescents.
- El ioga com a eina per aprendre a aprendre.
- El ioga i el llenguatge biomèdic.

Mòdul 5_ Recursos i dinàmiques.

Objectius: Aprendre recursos, eines i activitats de ioga per aplicar a l'entorn educatiu.

Continguts:
- Recursos de ioga.
- Dinàmiques de ioga.

Mòdul 6_ Aplicació pràctica.

Objectius: Aplicar els principis del ioga i consolidar els recursos apresos.

Continguts:
- Aplicació pedagògica del ioga: elaboració d'una proposta pràctica adaptada a una etapa educativa en concret.

AVALUACIÓ DEL GRAU DE SATISFACCIÓ DELS PARTICIPANTS

L'avaluació del grau de satisfacció dels participants es realitza a través d'una enquesta final que reflexiona sobre els àmbits següents:
• El grau de satisfacció general amb el curs
• L'assoliment dels objectius
• El contingut del curs
• La presentació dels paquets d'aprenentatge
• La qualitat dels materials pedagògics facilitats i la seva aplicació dins dels
contextos educatius
• L'acompanyament del tutor
• L'entorn virtual d'aprenentatge
• Observacions.
  
Formador/a   Mireia Canudas Porti
  
Avaluació   1. La realització, de manera satisfactòria, del 100% de les activitats autocorrectives i les tasques proposades durant els diferents apartats del curs.

2. La participació obligatòria en tots els fòrums de coneixement, supervisats pels tutors.

Els fòrums de coneixement tenen dos objectius principals:
- són activitats que porten que l'alumne reflexioni i analitzi la informació que se li presenta, amb l'objectiu d'aportar reflexions personals, elaborar noves definicions, contrastar el procés d'aprenentatge, integrar conceptes, etc. De manera que facilita la metacognició individual i compartida amb els companys del procés d'aprenentatge.

- es comparteixen informacions sobre activitats de cerca d'informació, de manera que el participant aprofundeix en alguna informació concreta del temari del curs que comparteix amb el grup i que el tutor/a supervisa.

3. L'elaboració i entrega d'un projecte final elaborat amb la metodologia i recursos treballats durant el curs.

El projecte és una activitat d'elaboració individual del participant que se centra en l'aplicació pràctica dels coneixements adquirits durant el curs. Es planteja com una activitat a realitzar en finalitzar l'acció formativa per tal d'avaluar que s'han aconseguit els objectius establerts.

4. La realització de l'enquesta de satisfacció final.
  
Requisits de  certificació   1. La superació, de manera satisfactòria, del 100% de les activitats proposades durant els diferents apartats del curs.

2. La participació obligatòria en tots els fòrums de coneixement, supervisats pels tutors.

3. L’elaboració i entrega d’un projecte final elaborat amb la metodologia i recursos treballats durant el curs.

4. La realització de l’enquesta de satisfacció.
  
Persones  destinatàries   Docents d'educació infantil, primària, secundària.
  
E-mail   info@eduk.cat
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 12/07/2023 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).