Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
REC0843106   Alumnat amb TDAH i/o dificultats de comportament a ESO
2023-2024   Curs telemàtic (en línia asíncron). Secundària Obligatòria
  
   1/7/2024 - 24/7/2024 (30 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Associació Aprenonline
  
  
  
Tipus activitat   84AO Alumnat amb TDAH i/o dificultats de comportament a ESO
  
Inscripció   01/09/2023 - 01/07/2024
  
Descripció i   Metodologia:   En aquest curs es pretén proporcionar eines i recursos per Conèixer què és el TDAH, com afecta, les seves característiques i els seus subtipus i, d'aquesta manera, poder donar una resposta educativa inclusiva a l'aula.
La formació és a distància i asincrònica.
Metodologia: Dins de la plataforma Moodle, hi ha una part teòrica, ja sigui en text, vídeos, enllaços, imatges… que el participant haurà de llegir, mirar, escoltar… Tot seguit hi ha una sèrie d’activitats, on el participant contestarà segons el que se li demani, pot ser una reflexió, una pràctica, una imatge, un filmet…
Farem publicitat des de la nostra web, a la pàgina del curs https://aprenonline.org/cursos/084-alumnat-amb-tdah-i-o-dificultats-de-comportament-a-eso/
I enviarem diferents missatges als correus de docents que ens hem anat recollint.
  
Objectius   • Objectiu principal:
Conèixer què és el TDAH, com afecta, les seves característiques i els seus subtipus i, d'aquesta manera, poder donar una resposta educativa inclusiva a l'aula.
• Objectius específics:
Conèixer l'alumnat amb dificultats de comportament o trastorn de conducta i poder oferir pautes de control
Aprendre les eines per la seva detecció i atenció a l’aula.
Oferir estratègies, activitats i adaptacions que es puguin portar a terme a l’escola.
Afavorir el desenvolupament de metodologies inclusives a l’escola.
Aprofundir en el coneixement del TDAH i el seu alumnat, famílies, entorn
  
Continguts   Tema 1:
Presentació i adaptació al voltant del treball.
Definició del concepte i etiologia del TDAH, què és i quins tipus coneixem de TDAH. Tret de l'alumnat amb aquest trastorn.

Tema 2: Avaluació del TDAH a través d'una bona detecció i diagnòstic precoç, instruments i proves.

Tema 3: Mètodes d’intervenció i estratègies d’atenció a l’aula que poden beneficiar la inclusió. Propostes per treballar amb la família.

Tema 4: Alumnat amb dificultats de comportament. Pautes educatives i estratègies d'extinció de conducta.

Tema 5: Projecte
  
Formador/a   Eva Palacios Arquero
  
Avaluació   En cada tema presentem contingut per llegir i una sèrie d'exemples, casos pràctics i vídeos amb per a aprendre i practicar en aquesta anàlisi.
En cada tema la persona participant haurà de contestar casos pràctics en els quals aprendrem a observar, analitzar i definir el trastorn d'aprenentatge o comportament.
La persona formadora avalua els formularis, els continguts presentats en cada tema i el projecte final. Si assoleixen els objectius, donarà per superada l'activitat, en cas contrari, farà propostes de millora.
Les tasques d’aprofitament i que ens serviran per avaluar el curs i determinar si un participant ha superat o no el curs seran:
Activitats on es podrà escriure en línia.
Elaboració d’arxius, en pdf.
Fotografies i/o captures de pantalla realitzades i penjades
Possibles vídeos penjats en internet i a la tasca s’hi escriurà l’enllaç.
Compartició d’elements efectuats amb la persona formadora.
En cap cas, l’avaluació serà quantitativa, sempre qualitativa.
  
Requisits de  certificació   Per obtenir la certificació d'aquest curs és necessari:
Haver presentat el 100% de les activitats proposades amb un nivell satisfactori
Haver contestat l'enquesta de valoració final.
  
E-mail   info@aprenonline.org
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 14/06/2023 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).