REC0833945 |
Immersió lingüística. Adaptació de materials didàctics i avaluació |
2023-2024 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
1/7/2024 - 29/7/2024 (40 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Fundació Privada Vincles
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
07VI Immersió lingüística. Adaptació de materials didàctics i avaluació
|
| |
Inscripció |
01/09/2023 - 01/07/2024 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
En aquesta formació, es treballaran diferents estratègies d’aplicació de la metodologia d’immersió lingüística a l’aula per a l’etapa d’Ed. Infantil, Primària i Secundària. A través del modelatge, es planificarà una sessió d’aprenentatge per integrar la metodologia d’immersió lingüística.
També s’adaptaran i elaboraran diferents materials didàctics i propostes d’aprenentatge a través de la construcció de bastides de suport lingüístic per a l’adquisició de diferents aprenentatges. I finalment, es treballaran diferents instruments d’avaluació formativa, per afavorir l’aprenentatge de tots i totes les alumnes en contextos educatius plurilingües.
L’activitat formativa està allotjada a la plataforma Moodle, de manera que la formació virtual serà asincrònica, però programada per a què les estratègies metodològiques estiguin centrades en els i les participants, on interactuaran amb el/la formador/a i altres participants a través de fòrums de participació.
Es farà difusió de l'activitat a través del portal XTEC, a través de la pàgina web de l'entitat formadora, i de les xarxes socials.
|
| |
Objectius |
- Conèixer i valorar la importància de la cooperació i la interacció a l’aula per promoure la comunicació entre alumnes i afavorir l’aprenentatge d’una nova llengua.
- Aprendre a integrar diferents estratègies i rutines en contextos educatius plurilingüe segons la metodologia de la immersió lingüística, tot dissenyant una sessió d’aprenentatge.
- Conèixer la utilitat de les bastides de suport, amb la finalitat d’aprendre a adaptar diferents propostes d’aprenentatge, i crear els suports lingüístics necessaris per a l’adquisició de diferents sabers.
- Conèixer i dissenyar diferents instruments d’avaluació formativa, amb la finalitat d’afavorir l’aprenentatge de tots els alumnes en contextos educatius plurilingües.
|
| |
Continguts |
MÒDUL 1. Situacions comunicatives a l’aula
-El rol de la persona docent i la seva intervenció en el procés d’ensenyament i aprenentatge d’una segona llengua.
-Interacció entre alumnes a l’aula plurilingüe.
-La cooperació a l’aula.
MÒDUL 2. Estratègies per facilitar l’accés al currículum
-Integració d’estratègies d’aplicació a l’aula en un context plurilingüe segons els principis pedagògics de la immersió lingüística.
-Les rutines, les habilitats lingüístiques comunicatives i l’autoregulació de l’alumnat.
-Planificació de propostes que promoguin el desenvolupament de competències d'àrees, matèries o eixos no lingüístics segons els principis pedagògics de la immersió lingüística.
-Integració de la metodologia d’immersió. Estructura i disseny d’una sessió.
MÒDUL 3. Materials didàctics
-Adaptació de materials didàctics d’immersió lingüística per aplicar a l’aula ordinària on hi ha alumnat d’incorporació tardana que no coneix la llengua.
-Construcció de bastides de suport lingüístic per a l’adquisició de nous aprenentatges.
-Disseny i elaboració de materials didàctics on es fa necessària l’aplicació de programes d’immersió lingüística.
-Integració de materials didàctics per a la immersió lingüística a l’aula ordinària.
MÒDUL 4. Avaluació
-Avaluació formativa i regulació dels aprenentatges.
-Suports i estratègies d’avaluació de l’alumnat d’origen estranger.
-Instruments per a l’avaluació formativa i formadora de l’alumnat.
-Eines d’avaluació orientades a l’aprenentatge del propi alumne.
|
| |
Formador/a |
Arnau Mundet
|
| |
Avaluació |
- En el mòdul 1, els i les participants realitzaran una reflexió personal sobre els continguts treballats, referents a la importància de la cooperació i la interacció entre alumnes.
- A través del modelatge, en el mòdul 2, els i les participants coneixeran i dissenyaran una sessió d’aprenentatge d’una nova llengua en un context plurilingüe.
- En el mòdul 3, elaboraran i adaptaran diferents materials didàctics que afavoreixin l’aprenentatge de la llengua vehicular en contextos en què l'alumnat no la té com a llengua familiar.
- En el mòdul 4, dissenyaran eines formatives d’avaluació, autoavaluació i avaluació entre iguals orientada a l’aprenentatge en contextos educatius plurilingües.
- A cada mòdul els i les assistents hauran de participar de forma activa i adequada demostrant haver treballat els continguts d’aquests mitjançant l’entrega de diferents tasques.
- En els diferents mòduls, els i les participants hauran de fer aportacions als fòrums creats i respondre de manera adequada a les diferents qüestions que plantegi el/la tutor/a, i compartint les tasques realitzades amb els companys.
- Formulari d’avaluació de l’activitat al final del curs. Aquesta avaluació tindrà en compte les diferents tasques, els materials de la formació, les persones formadores, i el grau de d’aplicació i transferència dels coneixements obtinguts al llarg del curs.
|
| |
Requisits de certificació |
- Realització de totes les tasques obligatòries del curs.
- Aportacions adequades als diferents fòrums de participació de cada mòdul.
- Presentació satisfactòria de les tasques de cada mòdul
- Per acreditar i obtenir el certificat del curs els i les participants hauran d’obtenir un mínim de 8 punts (80%) i realitzar l’enquesta d’avaluació i satisfacció del curs.
|
| |
Persones destinatàries |
Docents d'Ed. Infantil, Ed. Primària i Ed. Secundària
|
| |
E-mail |
formacio@fundaciovincles.cat
|
| |
|
|