|
REC0833106 |
Alumnat amb TDAH i/o dificultats de comportament a educació primària |
2023-2024 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Educació Primària |
|
|
|
1/7/2024 - 24/7/2024 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Associació Aprenonline
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
83AO Alumnat amb TDAH i/o dificultats de comportament a educació primària
|
| |
Inscripció |
01/09/2023 - 01/07/2024 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
En aquest curs es pretén proporcionar eines i recursos per Conèixer què és el TDAH, com afecta, les seves característiques i els seus subtipus i, d'aquesta manera, poder donar una resposta educativa inclusiva a l'aula.
La formació és a distància i asincrònica.
Metodologia: Dins de la plataforma Moodle, hi ha una part teòrica, ja sigui en text, vídeos, enllaços, imatges… que el participant haurà de llegir, mirar, escoltar… Tot seguit hi ha una sèrie d’activitats, on el participant contestarà segons el que se li demani, pot ser una reflexió, una pràctica, una imatge, un filmet…
Farem publicitat des de la nostra web, a la pàgina del curs https://aprenonline.org/cursos/083-alumnat-amb-tdah-i-o-dificultats-de-comportament-a-educacio-primaria/
I enviarem diferents missatges als correus de docents que ens hem anat recollint.
|
| |
Objectius |
• Objectiu principal:
Conèixer què és el TDAH, com afecta, les seves característiques i els seus subtipus i, d'aquesta manera, poder donar una resposta educativa inclusiva a l'aula.
• Objectius específics:
Conèixer l'alumnat amb dificultats de comportament o trastorn de conducta i poder oferir pautes de control
Oferir estratègies, activitats i adaptacions que es puguin portar a terme a l’escola.
Afavorir el desenvolupament de metodologies incluTema 1:
Presentació i adaptació al voltant del treball.
Definició del concepte i etiologia del TDAH, què és i quins tipus coneixem de TDAH
Tema 2:
Avaluació del TDAH a través d'una bona detecció i diagnòstic precoç
Tema 3:
Mètodes d’intervenció i estratègies d’atenció a l’aula que poden beneficiar la inclusió.
Tema 4:
Alumnat amb dificultats de comportament.
Pautes educatives i estratègies d'extinció de conducta.
Tema 5:
Projecte
sives a l’escola.
Aprofundir en el coneixement del TDAH i el seu alumnat, famílies, entorn
|
| |
Continguts |
Tema 1:
Presentació i adaptació al voltant del treball.
Definició del concepte i etiologia del TDAH, què és i quins tipus coneixem de TDAH
Tema 2:
Avaluació del TDAH a través d'una bona detecció i diagnòstic precoç
Tema 3:
Mètodes d’intervenció i estratègies d’atenció a l’aula que poden beneficiar la inclusió.
Tema 4: Tema 1:
Presentació i adaptació al voltant del treball.
Definició del concepte i etiologia del TDAH, què és i quins tipus coneixem de TDAH
Tema 2:
Avaluació del TDAH a través d'una bona detecció i diagnòstic precoç
Tema 3:
Mètodes d’intervenció i estratègies d’atenció a l’aula que poden beneficiar la inclusió.
Tema 4:
Alumnat amb dificultats de comportament.
Pautes educatives i estratègies d'extinció de conducta.
Tema 5:
Projecte
Alumnat amb dificultats de comportament.
Pautes educatives i estratègies d'extinció de conducta.
Tema 5:
Projecte
|
| |
Formador/a |
Eva Palacios Arquero
|
| |
Avaluació |
En cada tema presentem contingut per llegir i una sèrie d'exemples, casos pràctics i vídeos amb per a aprendre i practicar en aquesta anàlisi.
En cada tema la persona participant haurà de contestar casos pràctics en els quals ha d’observar, analitzar i definir el trastorn d'aprenentatge o comportament.
La persona formadora avalua els formularis, els continguts presentats en cada tema i el projecte final. Si assoleixen els objectius, donarà per superada l'activitat, en cas contrari, farà propostes de millora.
Les tasques d’aprofitament i que ens serviran per avaluar el curs i determinar si un participant ha superat o no el curs seran:
Activitats on es podrà escriure en línia.
Elaboració d’arxius, en PDF.
Fotografies i/o captures de pantalla realitzades i penjades
Possibles vídeos penjats en internet i a la tasca s’hi escriurà l’enllaç.
Compartició d’elements efectuats amb la persona formadora.
En cap cas, l’avaluació serà quantitativa, sempre qualitativa.
|
| |
Requisits de certificació |
Per obtenir la certificació d'aquest curs és necessari:
Haver presentat el 100% de les activitats proposades amb un nivell satisfactori
Haver contestat l'enquesta de valoració final.
|
| |
E-mail |
info@aprenonline.org
|
| |
|
|
|