REC0825270 |
Com atendre la diversitat en alumnes amb altes capacitats |
2023-2024 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
1/8/2024 - 15/8/2024 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Alternativa Sindical dels Professionals d'Educació (ASINPRE)
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
10RE Com atendre la diversitat en alumnes amb altes capacitats
|
| |
Inscripció |
01/09/2023 - 01/08/2024 |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
32
|
| |
Descripció i Metodologia: |
L’objectiu principal d’aquest curs és com atendre la diversitat a l´aula, en especial, amb aquells alumnes que tenen altes capacitats i a vegades costa que segueixin les classes proposades pels docents.
La metodologia de treball d’aquest curs consisteix en la realització de diverses activitats de consolidació sobre el que l’alumne ha llegit en els pdf’s de cada mòdul i la participació en els fòrums, donant la seva opinió o aportant experiències. L´alumne, de cada mòdul, haurà de realitzar un test on es posarà de relleu la comprensió dels temes tractats. També hi haurà activitats de reflexió i comentaris sobre experiències viscudes a l´aula.
La difusió que es farà d’aquesta activitat és a través de la pàgina web.
Inscripció i matrícula a través de la web: www.asinpre.org
|
| |
Objectius |
- Impartir la docència i dur a terme l'atenció directa amb metodologies d'aula que es considerin més idònies per atendre la diversitat dels alumnes.
- Conèixer els principals conceptes que faciliten la comprensió de la variabilitat del comportament de l’alumnat amb altes capacitats.
- Reconèixer els alumnes amb altes capacitats per millorar el procés d’ensenyament i aprenentatge.
- Proporcionar tècniques i recursos per facilitar la interactivitat dins l’aula atenent a la diversitat individual.
- Proporcionar estratègies d’actuació atenent a l’etapa del desenvolupament vital.
- Realitzar el seguiment de l'evolució dels alumnes amb necessitats educatives específiques.
|
| |
Continguts |
• Mòdul 1 – Marc conceptual. Les altes capacitats
1. Introducció.
2. A què ens referim quan parlem d’altes capacitats?
3. Les altes capacitats: un concepte multifactorial
3.1. Constructes de la variabilitat humana
3.1.1. Estil cognitiu
3.1.1. Creativitat
3.1.2. Intel•ligència emocional
3.2. Catalitzadors psicològics
3.2.1. Personalitat
3.2.2. Motivació
4. La interactivitat. La incidència del triangle interactiu en els processos d’aprenentatge.
5. Resum
• Mòdul 2 – La interactivitat amb alumnes d’altes capacitats
1. Introducció
2. Detecció dels alumnes amb altes capacitats
2.1. Indicadors d’acord amb l’etapa del desenvolupament
2.1.1. Primera infància: fins els 3 anys
2.1.2. Infància: de 3 a 6 anys
2.1.3. Edat escolar: de 6 a 11 anys
2.1.4. Adolescència: de 12 a 18 anys
2.2. Problemàtiques psicosocials associades
3. Avaluació de l’alumnat amb altes capacitats
3.1. Observació sistemàtica
3.2. Eines d’avaluació
4. Resum
• Mòdul 3 – Intervenció psicoeducativa amb alumnes d’altes capacitats
1. Introducció
2. Intervenció psicoeducativa amb alumnes d’altes capacitats
2.1. Pautes d’intervenció psicoeducativa atenent les capacitats diferencials de l’alumnat
2.1.1. Interacció alumnat - professional
2.1.2. Interacció entre iguals
2.1.3. Interacció aula - contingut
2.2. Estratègies d’intervenció d’acord amb l’etapa de desenvolupament
2.2.1. Primera infància: fins els 3 anys
2.2.2. Infància: de 3 a 6 anys
2.2.3. Edat escolar: de 6 a 11 anys
2.2.4. Adolescència: de 12 a 18 anys
3. Resum
|
| |
Formador/a |
CARMEN ROSA SABOGAL
|
| |
Avaluació |
Avaluació del grau d´assoliment: els participants, per certificar el curs, hauran de fer totes les tasques proposades pel docent (tant els tests avaluatius amb nota superior al 80%, com la prova final que és elaborar una activitat tenint en compte les altres capacitats a l´aula)
Avaluació del grau de satisfacció: els alumnes hauran d´emplenar una enquesta on es posarà de relleu el seu grau d´assoliment dels objectius, sent 1 els menys valorat i 5 la puntuació de millor valoració.
|
| |
Requisits de certificació |
Certificaran tots aquells que hagin realitzat de manera satisfactòria totes les tasques proposades.
|
| |
Persones destinatàries |
Docents.
|
| |
E-mail |
info@asinpre.org
|
| |
|
|