REC0165279 |
Foment de la lectura per plaer |
2023-2024 |
Curs. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
1/7/2024 - 10/7/2024 (20 hores) de 9:00h a 11:30h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Síncron |
Organització |
Associació Escola-Entorn, Educant en Societat
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
13EE Foment de la lectura per plaer
|
| |
Inscripció |
15/05/2024 - 29/05/2024 |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
65
|
| |
Descripció i Metodologia: |
Curs online síncron de 20h (15h + 5h de treball individual) que té com a objectiu conscienciar i formar els docents de primària sobre la importància de fomentar en els seus alumnes la lectura per plaer. Un curs basat en la investigació del projecte Reading for Pleasure de l'Open University que ofereix estratègies, casos pràctics, exercicis, documents de autoavaluació i altres recursos que podran posar en pràctica des de principi de curs.
Curs ideal per a la creació del pla de lectura del centre.
|
| |
Objectius |
1. Dotar el professorat de recursos i estratègies pràctiques per a fomentar la lectura per plaer amb èxit en els alumnes.
2. Definir què és la lectura per plaer i entendre'n la importància per al desenvolupament cognitiu, social i emocional de l'alumnat.
3. Comprendre la diferència entre aprendre a llegir, comprendre i llegir per plaer.
4. Compartir les conclusions de la investigació de l'Open University i les quatre potes de la pedagogia de la lectura per plaer derivada d'aquesta investigació.
5. Realitzar un autodiagnòstic mitjançant uns documents d'autoavaluació que ens permeti identificar àrees de millora i definir un full de ruta.
|
| |
Continguts |
1. La importància de la lectura per plaer basada en la investigació.
2. El coneixement dels participants sobre llibres de literatura infantil i juvenil i els gustos i els interessos lectors dels seus alumnes.
3. La pedagogia de la lectura per plaer: espais socials de lectura, lectura en veu alta, lectura independent i els espais socials de lectura.
4. Estratègies pràctiques, exercicis, recursos, eines, enquestes i documents d'autoavaluació per a cadascuna de les àrees.
|
| |
Formador/a |
Bibiana Bobadilla, Daniela de Zabaleta
|
| |
Avaluació |
Preparació d'un cas pràctic inspirat en algun dels aspectes tractats per
millorar la nostra pràctica com a docents que fomenten la lectura per plaer a l'aula,
amb èxit.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un 80% de les sessions síncrones i realització del treball encomanat.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat d'Educació Infantil i Educació Primària, coordinació d'etapa i direcció de centre.
|
| |
E-mail |
formacio@activitum.cat
|
| |
ODS |
ODS4 - Educació de qualitat |
|
ODS5 - Igualtat de gènere |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
01/07/2024 |
0900 |
1130 |
Sessió 2 |
dimarts |
02/07/2024 |
0900 |
1130 |
Sessió 3 |
dimecres |
03/07/2024 |
0900 |
1130 |
Sessió 4 |
dilluns |
08/07/2024 |
0900 |
1130 |
Sessió 5 |
dimarts |
09/07/2024 |
0900 |
1130 |
Sessió 6 |
dimecres |
10/07/2024 |
0900 |
1130 |
|
| |