REC0140432 |
L'eina de l'art en els aprenentatges basats en metodologies globalitzades a l'ESO |
2019-2020 |
Curs. Secundària en general |
|
|
|
13/1/2020 - 5/4/2020 (40 hores) de 11:00h a h |
|
Col·legi de Doctors i Llicenciats en BB.AA |
|
c. Diputació, 294, 2n 2a (Barcelona)  |
|
|
Format |
Presencial |
|
|
| |
Inscripció |
01/09/2019 - 13/01/2020 |
|
|
Persones destinatàries |
Docents d'educació Secundària.
|
| |
| |
Descripció |
Cost matrícula col·legiats i estudiants: 140€
Aquest curs va dirigit a docents d’educació Secundària que estiguin interessats en desenvolupar metodologies globalitzades -treball per projectes (ABP)- i que vulguin tenir pautes i recursos per introduir activitats d’ensenyament i aprenentatge d’Educació Visual i Plàstica de caràcter competencial a l’aula.
L’enfocament del curs parteix de l’ABP per dissenyar pràctiques competencials d’EVP a partir del currículum amb les rúbriques com a instrument d’avaluació formativa.
|
| |
Objectius |
1. Conèixer les premisses i els criteris de qualitat del treball per projectes (ABP) i saber-los aplicar en el disseny d’activitats competencials d’ensenyament i aprenentatge d’Educació Visual i Plàstica.
2. Conèixer i reflexionar sobre metodologies d’aprenentatge globalitzat: l’aprenentatge col·laboratiu i cooperatiu, el treball d’equip, l’aprenentatge basat en projectes (ABP) i el treball globalitzat.
3. Introduir les competències transversals i específiques, en el disseny d’activitats d’ensenyament i aprenentatge d’Educació Visual i Plàstica a Secundària.
4. Aprendre a dissenyar rúbriques com a instrument d’avaluació formativa.
5. Adquirir pautes i orientacions per dissenyar activitats competencials d’ensenyament i aprenentatge d’Educació Visual i Plàstica a partir de continguts clau amb la finalitat de generar material didàctic personalitzat.
6. Conèixer i experimentar les característiques dels entorns digitals d’aprenentatge i coneixement (TIC-TAC-moodle).
|
| |
Continguts |
1. Competències, continguts clau i disseny d’activitats en els treballs globalitzats
1.1. La importància de la creativitat en els aprenentatges.
1.2. Competències, característiques i continguts clau.
1.3. Continguts, metodologia i criteris d’avaluació en l’aprenentatge competencial.
2. Metodologies d’aprenentatge globalitzat: l’aprenentatge col·laboratiu i cooperatiu, el treball d’equip, l’aprenentatge basat en projectes (ABP) i el treball globalitzat.
2.1. Premisses i criteris de qualitat del treball per projectes (ABP).
2.2. Aplicació i disseny d’activitats competencials d’ensenyament i aprenentatge d’Educació Visual i Plàstica.
3. Competències bàsiques i continguts clau en el disseny d’activitats d’ensenyament i aprenentatge d’Educació Visual i Plàstica a Secundària en el treball per projectes.
4. Les rúbriques com a instrument d’avaluació formativa.
5. Pautes i orientacions per dissenyar activitats competencials d’ensenyament i aprenentatge d’Educació Visual i Plàstica a partir de continguts clau un els treballs globalitzats.
5.1. El cartell: què i com. Conceptes, programació i recursos.
5.2. La senyalització: què i com. Conceptes, programació i recursos.
5.3. El díptic: què i com. Conceptes, programació i recursos.
5.4. El logotip: què i com. Conceptes, programació i recursos.
5.5. L’audiovisual: què i com. Conceptes, programació i recursos.
5.6. El guardó: què i com. Conceptes, programació i recursos.
5.7. La invitació: què i com. Conceptes, programació i recursos.
5.8. L’embalatge: què i com. Conceptes, programació i recursos.
|
| |
Formador/a |
María José Lozano Ferrero/Sara Milian Llauradó
|
| |
Organització |
Col·legi de Doctors i Llicenciats en Belles Arts i Professors de Dibuix de Catalunya
|
| |
E-mail |
colbacat@colbacat.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
13/01/2020 |
1000 |
1100 |
Sessió 2 |
- |
- |
- |
|
Sessió 3 |
- |
- |
- |
|
Sessió 4 |
- |
- |
- |
|
Sessió 5 |
- |
- |
- |
|
Sessió 6 |
- |
- |
- |
|
Sessió 7 |
- |
- |
- |
|
Sessió 8 |
- |
- |
- |
|
Sessió 9 |
- |
- |
- |
|
Sessió 10 |
diumenge |
05/04/2020 |
1000 |
1100 |
|
| |