Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
FB20290910   Competència Digital Docent (Nivell B2): creació de continguts audiovisuals i multimèdia
2023-2024   Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Primària-Secundària-Formació Profess.
  
   6/2/2024 - 30/4/2024 (70 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   INNOVACIÓN Y DESARROLLO DOCENTE, S.L / Dep. Educació
  
  
  
Inscripció   01/09/2023 - 06/02/2024
  
Descripció i   Metodologia:   Curs telemàtic amb evidències d’aula (100% online asíncron) i 100% subvencionat.

Informació i inscripcions: https://iddocente.com/ca/formacion/curs-online-subvencionat-de-competencia-digital-docent-nivell-b2/

Per a realitzar aquest curs cal estar en actiu en un Centre Educatiu per a implementar les pràctiques i recollir les evidències.

Formació online en nivell B2 de 70 hores de durada, destinat a professionals de l’educació de totes les etapes educatives on el fil conductor és la creació de continguts audiovisuals i multimèdia sobre l’art i com a eix temàtic principal l’art i la creativitat.

Aquest curs té l'objectiu de dotar al participant de coneixements i eines per adquirir un nivell professional mitjà que li permeti impulsar projectes digitals i assessorar altres persones en el seu recorregut d'assoliment de les competències digitals. Ens referim a persones transformadores.

Aquesta formació online cobreix totes les àrees del Marc de referència de la competència digital docent de nivell B2 per a permetre l’ús efectiu de les tecnologies educatives com una eina educativa més per a facilitar els processos d'ensenyament-aprenentatge i resoldre problemes quotidians a l’aula.

L’enfocament del curs és, per tant, d’integració de les tecnologies digitals en diferents contextos de treball, aportant una millora en la pràctica docent utilitzant les tecnologies i procediments de manera autònoma.

Aquest és un curs distribuït en 6 mòduls, 1 tasca pràctica i 1 projecte final. Cada mòdul correspon a una de les àrees del nou Marc de referència de la competència digital docent. A cada mòdul treballem els continguts mitjançant diferents recursos digitals en format textual, visual i audiovisual.

A cada mòdul es realitzaran activitats d’aprenentatge i avaluatives. Totes les activitats s’han de realitzar i lliurar i, per a superar el curs, les avaluatives s’han d’aprovar. Les activitats són individuals i s’han de realitzar amb implementacions en la pròpia aula, recollint evidències d’aquesta implementació i reflexionant sobre els resultats d´aquesta. Per a finalitzar cada mòdul caldrà superar un qüestionari d’avaluació final. Totes les tasques són individuals i no s'admetran treballs realitzats en grup.

El formador tindrà un rol actiu i comptarà amb una sòlida experiència en el sector educatiu i acompanyarà al participant durant tot el procés d'aprenentatge encarregant-se de la facilitació del curs i oferint, a cada moment, les indicacions necessàries per a poder avançar i finalitzar el curs amb èxit.
  
Objectius   L’OBJECTIU GENERAL del curs és:

Adquirir les competències digitals docents relacionades amb el nivell B2 en l'àmbit dels materials audiovisuals i multimèdia centrats en l'art i la creativitat, mitjançant l'exploració, l'ús crític i la integració d'eines i recursos digitals avançats, per millorar la qualitat i l'eficàcia de les pràctiques educatives relacionades amb aquestes temàtiques.

Els OBJECTIUS ESPECÍFICS del curs són:

Mòdul 1 (Àrea 1 - Compromís professional):
Esbrinar quin impacte tenen les tecnologies a l'àmbit educatiu i en el compromís professional i descobrir com els processos d’innovació poden transformar les institucions educatives tal com les coneixem avui dia.

Mòdul 2 (Àrea 2 - Continguts digitals):
Buscar, seleccionar i crear continguts d’un determinat format (text, presentació, imatge, àudio, línies de temps, infografies, vídeo, etc.) respectant les normes de drets d’autor, utilitzant criteris de selecció de qualitat del contingut digital i prioritzant la selecció , aquells que generin motivació a l’alumnat.

Mòdul 3 (Àrea 3 - Ensenyament i aprenentatge):
Integrar, de manera convencional i autònoma, les tecnologies digitals en diferents contextos d’ensenyament i aprenentatge.

Mòdul 4 (Àrea 4 - Avaluació i retroacció):
Avaluar usant tecnologies digitals educatives i adaptar aquests sistema d’avaluació a una situació concreta d'aprenentatge i a les característiques de l’alumnat.

Mòdul 5 (Àrea 5 - Empoderament de l’alumnat):
Posar el focus en l'estudiant com a centre del procés d’ensenyament-aprenentatge per ensenyar-lo a través de la cultura maker i les metodologies d’aprenentatge actives.

Mòdul 6 (Àrea 6 - Desenvolupament de la competència digital de l’alumnat):
Reconèixer quines són les competències digitals necessàries per l’alumnat per a desenvolupar-se a la societat actual i integrar-les tal i com marca la LOMLOE.
  
Continguts   MÒDUL 1. EL COMPROMÍS PROFESSIONAL DEL DOCENT

Unitat 1: La comunicació organitzativa i organitzacional
Unitat 2: La participació, la coordinació, la col·laboració i el compromís professional
Unitat 3: La pràctica reflexiva: un model transformador
Unitat 4: El desenvolupament professional digital continuat (DPC)
Unitat 5: La protecció de dades, privadesa, seguretat i benestar digital en els centres educatius

Test Final Mòdul 1

MÒDUL 2. SELECCIÓ I CREACIÓ DE CONTINGUTS DIGITALS

Unitat 1: Utilització de motors de cerca, repositoris de continguts i bases de dades
Unitat 2: Criteris didàctics i tècnics per a la modificació de continguts digitals
Unitat 3: Manual d’estil per a la publicació i catalogació de continguts digitals

Test Final Mòdul 2

MÒDUL 3. ELS RECURSOS DIGITALS EN EL PROCÉS D’ENSENYAMENT-APRENENTATGE

Unitat 1: Incorporació i aplicació de les tecnologies digitals a les situacions d’aprenentatge
Unitat 2: Les tecnologies digitals per l’ensenyament i l’aprenentatge
Unitat 3: Aplicació de les tecnologies digitals en l’aprenentatge actiu i col·laboratiu
Unitat 4: Implementació de tecnologies digitals a l’aprenentatge autònom de l’alumnat

Test Final Mòdul 3

Tasca pràctica

MÒDUL 4. L’AVALUACIÓ I LA RETROACCIÓ MITJANÇANT TECNOLOGIA DIGITAL

Unitat 1: Noves tecnologies per a l'avaluació dels processos d'ensenyament i aprenentatge
Unitat 2: Gestió i interpretació de dades relacionades amb l’avaluació dels procesos
Unitat 3: Selecció i utilització de les tecnologies digitals per a la presa de decisions per a oferir retroalimentació, informació i orientacions

Test Final Mòdul 4

MÒDUL 5. L’EMPODERAMENT DE L’ALUMNAT AMB LES EINES DIGITALS

Unitat 1: L’accessibilitat digital i la inclusió als centres educatius
Unitat 2: L’atenció educativa a les necessitats personals de l’aumnat amb els recursos digitals
Unitat 3: El compromís actiu de l’alumnat amb el seu propi procés d’aprenentatge

Test Final Mòdul 5

MÒDUL 6. EL DESENVOLUPAMENT DE LA COMPETÈNCIA DIGITAL DE L’ALUMNAT

Unitat 1: L’alfabetització mediàtica i informacional
Unitat 2: El desenvolupament de les competències de l´alumnat per a construir la seva identitat i ciutadania digital
Unitat 3: El desenvolupament de les competències de l'alumnat en la creació de continguts
Unitat 4: El desenvolupament de les competències en l'ús segur i sostenible de les tecnologies per a garantir el benestar digital
Unitat 5: El desenvolupament de les competències per a utilitzar les tecnologies digitals per a donar resposta a problemes quotidians

Test Final Mòdul 6

Projecte Final
  
Observacions  
  
Formador/a   Sergio Maldonado Machado
  
Avaluació   El pla d’avaluació inclou dos tipus d’avaluacions:

L’avaluació de l’aprofitament:

Per avaluar l´aprofitament del curs, es realitzaran els següents controls:

1. Després de cada mòdul el participant haurà de respondre a un qüestionari.

2. Tasca Pràctica: la tasca pràctica és una activitat d'aplicació pràctica dels continguts plantejats a les unitats. La tasca haurà der ser individual i serà avaluada pel tutor, qui qualificarà la tasca amb una nota entre 0 i 100. La tasca tindrà una data límit de lliurament. Si el participant no lliura la tasca dins el termini establert, la tasca es qualificarà amb un 0.

3. Projecte final: el participant haurà de posar en pràctica totes les habilitats i coneixements adquirits durant les unitats a través d'un projecte que serà implementat en un context d'aula, per la qual cosa serà possible adaptar la proposta del projecte al context de cada participant en el curs. El projecte serà avaluat per part del tutor qualificant-lo amb una nota entre 0 i 100.

L’avaluació de la formació rebuda:

El participant rebrà un qüestionari de satisfacció on com a mínim se li preguntarà pels següents punt:

- Grau de satisfacció del professorat.
- Efectivitat d’aquesta en relació amb els objectius i necessitats de formació.
- Possibilitat de transferir a l’aula la formació rebuda.
- Metodologia emprada.
- Materials lliurats.
- Organització general de l’activitat.
- Grau d’adequació de les persones formadores a partir de la informació recollida.
  
Requisits de  certificació   Per superar el curs i per tant aconseguir la Certificació serà necessari:

- Realitzar de manera satisfactòria tots els qüestionaris de final de cada mòdul. Per superar de forma satisfactòria els qüestionaris, els participants hauran d´obtenir a cada qüestionaris una qualificació igual o superior a 70.

- Realitzar de manera satisfactòria la tasca pràctica. Per superar de forma satisfactòria la tasca pràctica, els participants hauran d´obtenir a la tasca pràctica una qualificació igual o superior a 70.

- Realitzar de manera satisfactòria el projecte final del curs. Per superar de forma satisfactòria el projecte final del curs, els participants hauran de lliurar les evidencies d'implementació del projecte a l’aula i obtenir al projecte final una qualificació igual o superior a 70.

- Complimentar el qüestionari de satisfacció.
  
Persones  destinatàries   Docents (no Universitaris) en actiu , de totes les etapes educatives, de centres i serveis públics i de centres privats sostinguts amb fons públics de Catalunya.
  
E-mail   info@iddocente.com
  
ODS    ODS4 - Educació de qualitat
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent