CID3090967 |
Bootcamp by learning experience 5. Drons i aplicacions curriculars a l'aula. Segona Edició |
2023-2024 |
Curs. Secundària Postobligatòria. Batxillerats |
|
|
|
4/6/2024 - 3/7/2024 (25 hores) de 18:00h a 20:00h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Síncron |
Organització |
Universitat Rovira i Virgili / Dep. Educació
|
| |
|
Sessió final presencial: Camí de l'Espinoi, s/n, 08180 Moià, Barcelona
|
| |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Aquest projecte està emmarcat dins dels projectes d'Impuls Digital a l'Educació, per a la comunicació i difusió de la Competència Digital Docent (CDD) i està adreçat a tot el personal XTEC que hi vulgui participar. Activitats sense cost pels docents del Departament d’Educació.
BOOTCAMP by Campus Learning Experience és un campus adreçat a docents amb xerrades formatives i tastets de tecnologies digitals per l’intercanvi d’experiències i l’establiment de xarxes tematitzades per crear col·laborativament materials digitals aplicables a l’aula.
Dins l'educació, hi ha un nínxol molt gran pel que fa a la programació de drons, ja sigui per a tasques complexes d'automatització d'operacions o en l'àmbit educatiu amb alumnat de Batxillerat i cicles formatius. Cal tenir en compte que, per a tots els infants i joves de les pròximes generacions immediates, l'ús d'aeronaus no tripulades són un fet, per la qual cosa la formació tant a la formació pública com a l'extraescolar pel que fa a aquest àmbit és altament interessant.
Com a docent aprendràs que amb els drons a l’aula el teu alumnat desenvoluparà les següents habilitats cognitives: raonament espacial, sincronització, coordinació, anàlisis de situacions, d'enginy i agilitat mental, així com els següents valors: responsabilitat, treball en equip, respecte per les normes, companyonia, confiança, desenvolupament personal, etc.
|
| |
Objectius |
Comprendre què són els drons i les seves funcions bàsiques.
Identificar les diferents aplicacions dels drons en diversos camps.
Conèixer casos d’ús: policial, cartografia, producció audiovisual, rescat i salvament, manteniment (industrial, telecomunicacions, energia), agricultura, etc.
Entendre els sistemes que fan servir els UAS per posicionar-se i guiar-se, així com les diferents famílies de sensors que poden embarcar per adquirir dades i els productes que se’n poden obtenir.
Conèixer els tipus de dades que es poden tractar, les tècniques que s’utilitzen i com s’interpreten els resultats.
Introduir els conceptes bàsics de programació de drons i en Python.
Experimentar amb codi per realitzar moviments específics del dron.
Crear i modificar rutes de vol predefinides amb programació.
Conèixer els principis aerodinàmics bàsics que governen el vol dels drons.
Practicar maniobres de vol bàsiques amb un dron simulat.
Aprendre a operar un dron de manera segura i responsable (Presencial).
Explorar els beneficis i els reptes de l'ús de drons a l'aula.
Reflexionar sobre les aplicacions didàctiques de l'ús de drons en el context de l’especialitat de cada participant.
|
| |
Continguts |
Aquest curs consta de 5 mòduls formatius. Cada mòdul s’estructura en diferents sessions on es presenta un temari concret. Els coneixements que es transmeten en cada sessió són acumulatius i estan pensats per a introduir el temari de manera progressiva a l’estudiant. Durant el curs s’imparteixen els mòduls de manera consecutiva, així doncs, la numeració de les sessions està feta en l’ordre cronològic que es farà servir per a aquestes sessions.
1. Mòdul 1. Introducció als Sistemes Aeris no Tripulats (UAS)
1.1. Sessió 1. Introducció als Sistemes Aeris no Tripulats (UAS)
2.Mòdul 2. Regulació
2.1.Sessió 2: Introducció a la regulació aplicable als drons
2.2.Sessió 3: Aplicació de la regulació per al desplegament dels drons al centre
3. Mòdul 3. Càrregues de pagament i processament de dades
3.1.Sessió 4: Introducció a les càrregues de pagament: Sensors i sistemes de posicionament
3.2.Sessió 5: Processament de dades: Topografia i estudi del terreny
4. Mòdul 4. Programació Python aplicada als drons
4.1. Sessió 6: Mission Planner, el simulador SITL i la llibreria DroneKit
4.2.Sessió 7: Guia el dron amb les poses del cos
5. Mòdul 5. Demo Day
5.1. Sessió 8: Demo Day al BCN Drone Center (Sessió presencial).
Presentació del BCN Drone Center, tour per les instal·lacions del centre de proves.
Manipulació del dron de forma segura, demostració de vol amb dron
Continguts més detallats: http://drons.critc.cat/
|
| |
Observacions |
|
| |
Avaluació |
L’assistència i la realització de les tasques encomanades és un requisit per l’assoliment de la formació.
Creació d’un portafoli digital mitjançant Google Sites on quedarà constància de les experiències d'aula.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència al 80% de les sessions i la realització del projecte final.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat BAT i Cicles Formatius
|
| |
E-mail |
formacio.permanentnu@urv.cat
|
| |
ODS |
ODS4 - Educació de qualitat |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimarts |
04/06/2024 |
1800 |
2000 |
Sessió 2 |
dijous |
06/06/2024 |
1800 |
2000 |
Sessió 3 |
dimarts |
11/06/2024 |
1800 |
2000 |
Sessió 4 |
dijous |
13/06/2024 |
1800 |
2000 |
Sessió 5 |
dimarts |
18/06/2024 |
1700 |
2000 |
Sessió 6 |
dijous |
20/06/2024 |
1800 |
2000 |
Sessió 7 |
dimarts |
02/07/2024 |
1800 |
2000 |
Sessió 8 |
dimecres |
03/07/2024 |
1500 |
2000 |
|
| |