CID2200963 |
Oportunitats digitals per a la docència: kit per a una mirada crítica |
2023-2024 |
Taller. Altres |
|
|
|
1/2/2024 - 12/3/2024 (5 hores) de h a h |
|
U Campus Poblenou de la Universitat Pompeu Fabra |
|
C. Roc Boronat 128 (Barcelona)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Universitat Pompeu Fabra / Dep. Educació
|
| |
|
L'activitat és online. |
| |
Inscripció |
01/09/2023 - 01/02/2024 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
En el taller es treballarà de manera pràctica una mirada informada i crítica sobre les oportunitats i reptes que comporta la digitalització a l’aula.
Els participants rebran un kit físic que connectarà amb recursos digitals ampliats. El kit està basat en coneixements i resultats de recerca així com en recursos desenvolupats per la comunitat educativa catalana.
Durant el taller es mostraran de manera pràctica dos casos d’aplicació d’eines digitals a l’aula (un per l’aprenentatge col·laboratiu, i un altre d’ús de Intel·ligència Artificial).
Aquests casos serviran com a punt de partida per comparar oportunitats i reptes, incloses les implicacions ètiques. A continuació es realitzarà una dinàmica d’art i ciència, on es farà servir el kit per treballar el balanç d’oportunitat i reptes, aspectes del benestar digital dels docents, i les possibilitats d’inspiració amb recursos educatius oberts compartits en plataformes disponibles en el nostre entorn.
Aquestes sessions s’enmarquen en la l’iniciativa DICOLED (https://www.upf.edu/web/dicoled), una col·laboració entre el Grup de Recerca TIDE de la Universitat Pompeu Fabra i l'Associació de Mestres Rosa Sensat, amb finançament dels Ajuts Next Generation per a l’Impuls Digital a l'Educació de la Generalitat de Catalunya.
|
| |
Objectius |
- Incentivar la creació de recursos educatius oberts (REO).
- Sensibilitzar sobre aspectes crítics de la competència digital docent (CDD).
- Assentar estratègies per a la inspiració mutua, en xarxa i multiplicadora en l'aplicació de la CDD.
|
| |
Continguts |
El taller es completarà en línia de forma asíncrona. S'ofereix una sessió síncrona complementària (01 de febrer de 17:15h a 18:45h) per aclarir les propostes del taller, resoldre dubtes i oferir l’oportunitat d’interactuar amb altres persones completant el taller en línia.
Els participants rebran el kit prèviament de manera postal.
El taller inclourà materials i activitats per treballar:
El tractament de la competència digital docent a partir d’experiències prèvies, casos pràctics i un kit amb materials per analitzar oportunitats i reptes de la digitalització a l’educació.
La co-creació de propostes d’aplicació de la competència digital docent amb materials del kit per la inspiració i la concreció de les propostes des de una mirada crítica.
*A partir de l'01 de febrer fins el termini establert d’aquesta activitat (29 de febrer), les persones destinatàries podran realitzar treball autònom per a finalitzar les hores i tasques necessàries per a poder realitzar l’avaluació i la certificació.
|
| |
Observacions |
![](https://aplicacions.ensenyament.gencat.cat/est/gafadm/img/LogoDIGIMRR.png)
Activitat gratuïta
|
| |
Formador/a |
Davinia Hernández-Leo, Belén Beltrán, Francisco Pérez
|
| |
Avaluació |
Compliment de les hores de formació.
|
| |
Requisits de certificació |
Compliment de les hores de formació.
Assistència mínima del 80 %, en el cas de les activitats presencials.
Realització de manera satisfactòria de les tasques concretes que es
tindran en compte per a l’avaluació.
|
| |
Persones destinatàries |
Nivell del professorat al qual s’adreça l’activitat: Docents d'Educació Infantil, Primària, Secundària, Batxillerat i
Cicles formatius.
|
| |
E-mail |
dicoled@upf.edu
|
| |
ODS |
ODS4 - Educació de qualitat |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
01/02/2024 |
1715 |
2030 |
Sessió 2 |
dijous |
15/02/2024 |
|
|
|
| |