B050381B05 |
La Matemàtica que s'aprèn tocant a l' etapa d'Educació Infantil |
2023-2024 |
Taller. Educació Infantil |
|
|
|
18/6/2024 - 18/6/2024 (5 hores) de 15:00h a 20:00h |
|
CRP del Solsonès |
|
Francesc Ribalta, s/n (Solsona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Solsonès
|
| |
|
|
| |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Posterior a la tasca realitzada entre les mestres del segon cicle d’educació infantil de les
escoles de la zona nodrint uns contes de propostes matemàtiques que acaronen el
desplegament de les habilitats del infants. Dues mestres es posen en contacte amb mi per
demanar-me una formació.
El desig és que la formació pugui seguir alimentant la mirada àmplia, entorn al desplegament
de les habilitats matemàtiques dels infants, que encaixa amb el fer de les escoles de la
comarca.
|
| |
Objectius |
- Descobrir materials i propostes que permeten als infants desplegar les habilitats
matemàtiques corresponents al segon cicle d’educació infantil.
- Observar els eixos i les capacitats que el Decret 21/2023 del 7 de febrer marca pel
segon cicle oferint als mestres la seguretat necessària per a sentir-se autores i
creadores del procés didàctic de les matemàtiques.
- Contemplar l’observació continuada dels alumnes per ajustar la pràctica didàctica i
atendre la diversitat situada més en els extrems de l’interval.
- Donar eines per a valorar els recursos ja existents al centre continuant en un procés
evolutiu de reflexió i millora de la didàctica de les matemàtiques.
- Enamorar o reforçar el vincle entre els mestres i les matemàtiques.
|
| |
Continguts |
- La importància de la consciència de quantitat per a desplegar el comptatge.
- Fases del comptatge amb material divers.
- L’escriptura i lectura del dígit passant pel procés de preescriptura.
- Les transformacions matemàtiques i la seva lectura vinculada al concepte de
comprensió lectora de la frase.
- Propostes de mesura qualitativa i quantitativa de massa, capacitat i longitud.
- Boniques propostes de geometria espacial que fan les primeres passes cap al
pensament computacional.
- La geometria de les formes irregulars tant planes com tridimensionals.
- Les històries matemàtiques (problemes manipulatius).
- Pinzellades d’observació i avaluació.
|
| |
Formador/a |
Lara Giménez Barragán
|
| |
Avaluació |
Realització de les tasques encomanades.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència i participació activa
|
| |
E-mail |
crp-solsones@xtec.cat
|
| |
|
|