Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
B050381B05   La Matemàtica que s'aprèn tocant a l' etapa d'Educació Infantil
2023-2024   Taller. Educació Infantil
  
   18/6/2024 - 18/6/2024 (5 hores) de 15:00h a 20:00h
   CRP del Solsonès
   Francesc Ribalta, s/n (Solsona) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Solsonès
  
  
  
  
Descripció i   Metodologia:   Posterior a la tasca realitzada entre les mestres del segon cicle d’educació infantil de les
escoles de la zona nodrint uns contes de propostes matemàtiques que acaronen el
desplegament de les habilitats del infants. Dues mestres es posen en contacte amb mi per
demanar-me una formació.
El desig és que la formació pugui seguir alimentant la mirada àmplia, entorn al desplegament
de les habilitats matemàtiques dels infants, que encaixa amb el fer de les escoles de la
comarca.
  
Objectius   - Descobrir materials i propostes que permeten als infants desplegar les habilitats
matemàtiques corresponents al segon cicle d’educació infantil.
- Observar els eixos i les capacitats que el Decret 21/2023 del 7 de febrer marca pel
segon cicle oferint als mestres la seguretat necessària per a sentir-se autores i
creadores del procés didàctic de les matemàtiques.
- Contemplar l’observació continuada dels alumnes per ajustar la pràctica didàctica i
atendre la diversitat situada més en els extrems de l’interval.
- Donar eines per a valorar els recursos ja existents al centre continuant en un procés
evolutiu de reflexió i millora de la didàctica de les matemàtiques.
- Enamorar o reforçar el vincle entre els mestres i les matemàtiques.
  
Continguts   - La importància de la consciència de quantitat per a desplegar el comptatge.
- Fases del comptatge amb material divers.
- L’escriptura i lectura del dígit passant pel procés de preescriptura.
- Les transformacions matemàtiques i la seva lectura vinculada al concepte de
comprensió lectora de la frase.
- Propostes de mesura qualitativa i quantitativa de massa, capacitat i longitud.
- Boniques propostes de geometria espacial que fan les primeres passes cap al
pensament computacional.
- La geometria de les formes irregulars tant planes com tridimensionals.
- Les històries matemàtiques (problemes manipulatius).
- Pinzellades d’observació i avaluació.
  
Formador/a   Lara Giménez Barragán
  
Avaluació   Realització de les tasques encomanades.
  
Requisits de  certificació   Assistència i participació activa
  
E-mail   crp-solsones@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent