B050071B05 |
Eines i estratègies per a la millora de la inclusió a l'aula |
2023-2024 |
Taller. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
17/10/2023 - 14/11/2023 (10 hores) de 17:30h a 19:30h |
|
ESC Setelsis |
|
av. Cardenal Tarancón, 20 (Solsona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Solsonès
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
08/09/2023 - 24/09/2023 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
La teràpia ocupacional en la infància promou l’autonomia i la competència
ocupacional dels infants en les seves tasques quotidianes d’autocura,
activitats escolars i joc. Dins del context escolar, podem considerar
l’adquisició de la lectoescriptura com un dels primers desafiaments dels
aprenentatges acadèmics. Coneixerem a través de l’enfocament de la teoria
d’integració sensorial les bases neurofisiològiques de l’aprenentatge de la
lectoescriptura, els prerequisits que s’han de consolidar i diverses estratègies
aplicables a l’aula.
|
| |
Objectius |
Comprendre la integració sensorial i els seus processos.
● Proporcionar eines als mestres per aconseguir que els seus alumnes
puguin desenvolupar-se dins l’aula d’una manera eficaç a nivell
sensorial.
● Conèixer com la integració sensorial influeix en els aprenentatges, les
relacions i en l’organització de la conducta.
● Identificar i reconèixer les principals senyals dels diferents perfils
sensorials dels nens i nenes a l’aula.
● Conèixer els prerequisits sensorials i motrius necessaris per
l’adquisició de la lectoescriptura.
● Elaborar propostes per potenciar les bases de l’adquisició de la
lectoescriptura.
● Conèixer materials i recursos que promoguin els diferents components
sensomotrius i cognitius que afavoreixen l’adquisició de la
lectoescriptura.
● Experimentar i vivenciar a través d’activitats i propostes relacionades
amb la promoció de la integració sensorial dels infants.
|
| |
Continguts |
● La teràpia ocupacional i la integració sensorial dels infants: Com
influeix en els aprenentatges?
● Perfils de processament sensorial a l’aula
● El context escolar: Com l’aula pot afavorir el desenvolupament
sensomotriu i la regulació sensorial dels infants. Com crear aules,
passadissos i patis més adaptats a nivell sensorial
● Procés d’adquisició de la lectoescriptura: components i processos
● Propostes d’activitats pel grup classe
● Taller vivencial: Jocs i activitats educatives individuals i grupals. Jocs
per treballar la lectoescriptura, jocs cooperatius, jocs per treballar les
habilitats motrius.
● Taller vivencial d’integració sensorial. Experimentar a través del nostre
cos com funciona la integració sensorial
● Familiaritzar-se amb el material que podria utilitzar un infant amb
NESE
|
| |
Avaluació |
Evidències de l'aplicació pràctica i transferència a l'aula
|
| |
Requisits de certificació |
1.- Assistir al 80 % de les sessions.
2.- Presentació individual de la tasca (projecte).
3 - Omplir el qüestionari de valoració
|
| |
E-mail |
crp-solsones@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimarts |
17/10/2023 |
1730 |
1930 |
Sessió 2 |
dimarts |
24/10/2023 |
1730 |
1930 |
Sessió 3 |
dimarts |
14/11/2023 |
1715 |
1915 |
|
| |