B032081B03 |
Les pràctiques restauratives per millorar la convivència als centres educatius |
2023-2024 |
Taller a centre. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
11/1/2024 - 8/2/2024 (8 hores) de 12:30h a 14:00h |
|
ESC Princesa Làscaris |
|
c. Bisbe Comellas, 65 (Casserres)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Berguedà
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
08/09/2023 - 24/09/2023 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Les pràctiques restauratives són un conjunt d'eines que ens serveixen per millorar la convivència als centres educatius. Estan adreçades a tota la comunitat educativa, alumnes, mestres i professors i famílies. També serveixen per prevenir i transformar conflictes.
Són aplicables a qualsevol grup de convivència que cerqui millorar les relacions personals i reforçar els vincles, mitjançant la creació de "zones de diàleg".
Es tracta d'una eina pedagògica centrada a crear comunitat i millorar la comunicació i la participació de totes les persones que en són membres i, quan es produeixen conflictes, per reforçar i restaurar les relacions de convivència i reparar el dany causat, en la mesura del possible.
Es desenvolupa en un marc de respecte, empatia i co responsabilització, i serveixen per desenvolupar l'escolta mútua per brindar suport i enfortir els vincles.
|
| |
Objectius |
·Conèixer què són les pràctiques restauratives i la seva utilitat.
.Conèixer la finestra de la responsabilitat social. L'equilibri entre el control i el suport.
·Adquirir eines per a la provenció i transformació comunitària.
·Diferenciar l'enfocament punitiu de l'enfocament restauratiu.
·Conèixer eines comunicatives que facilitin la mirada restaurativa.
.Aprendre a dissenyar diàlegs restauratius i proactius per aplicar-los en la pràctica diària.
.Vincular les pràctiques restauratives amb exemples concrets de conflictes que es poden trobar els i les professionals participants a la formació.
|
| |
Continguts |
·Elements de la Comunicació No Violenta (CNV)
·Les Preguntes Restauratives
·El rol del/la docent com a facilitador/a d’aquests diàleg
·Enfocament punitiu versus enfocament restauratiu
·La finestra de la responsabilitat social
·Els diàlegs restauratius amb alumnes, amb docents i amb famílies
·Cercles de diàleg: què son, usos, participants
·Com involucrar la comunitat educativa en la metodologia de les pràctiques restauratives.
|
| |
Formador/a |
Lola Montejo
|
| |
Avaluació |
- Es farà un seguiment de l'assistència
- Es farà seguiment de les tasques que es demanen a cada sessió.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència al 80% de les sessions presencials i presentació de les propostes d'activitats per als altres requisits.
Es requerirà un qüestionari de satisfacció.
|
| |
Persones destinatàries |
Claustre
|
| |
E-mail |
crp-bergueda@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
11/01/2024 |
1230 |
1400 |
Sessió 2 |
dijous |
18/01/2024 |
1230 |
1400 |
Sessió 3 |
dijous |
25/01/2024 |
1230 |
1400 |
Sessió 4 |
dijous |
01/02/2024 |
1230 |
1400 |
Sessió 5 |
dijous |
08/02/2024 |
1230 |
1400 |
|
| |