B031241B03 |
Càpsules formatives per centres educatius: els cercles de diàleg |
2023-2024 |
Taller. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
30/10/2023 - 20/11/2023 (5 hores) de 17:30h a 19:30h |
|
CRP del Berguedà |
|
Pl. dels Països Catalans, 4 1r 6a (Berga)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Berguedà
|
| |
|
Cambra de Comerç del Berguedà
C/ Rafael Casanova, 6
08600 Berga |
| |
Inscripció |
08/09/2023 - 24/09/2023 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Les pràctiques restauratives són un conjunt d’eines que ens serveixen per millorar la convivència als centres educatius, estan adreçades a tota la comunitat educativa, alumnes, mestres i professors i famílies. També serveixen per prevenir i transformar conflictes. Son aplicables a la qualsevol grup de convivència que cerqui millorar les relacions personals i
reforçar els vincles, mitjançant la creació de “zones de diàleg”. Es tracta d’una eina pedagògica,
centrada en crear comunitat i millorar la comunicació i la participació de tots les persones
membres, i quan es produeixen conflictes, per reforçar i restaurar les relacions de convivència i reparar el dany causat, en la mesura del possible. Es desenvolupen en un marc de respecte, empatia i co responsabilització i serveixen per desenvolupar l’escolta mútua, per brindar suport i enfortir els vincles.
Característiques
Milloren la convivència i reforcen vincles Augmenten les competències socials i emocionals Són una proposta de i per a la comunitat, proporcionant eines perquè ella mateixa pugui tenir-ne cura
Caràcter
- Preventiu: construcció de comunitat
- Transformatiu: resoldre situacions/conflictes
Metodologia
Es combinen conceptes teòrics i pràctics. Per a què l'aprenentatge sigui el més experiencial possible es combinen exercicis pràctics, aportats per les persones facilitadores, juntament amb
la pràctica amb les eines, sobre les situacions i exemples d'històries reals, que aportin les
persones participants.
La interacció i coresponsabilizació del grup, facilitadors i participants ha de convertir-se en la plataforma per a l'aprenentatge.
|
| |
Objectius |
1. Conèixer què són les pràctiques restauratives i la seva utilitat.
2. Conèixer la finestra de la responsabilitat social. L'equilibri entre el control i el suport.
3. Adquirir eines per la provenció i transformació comunitària.
4. Diferenciar l'enfocament punitiu de l'enfocament restauratiu.
5. Conèixer eines comunicatives que facilitin la mirada restaurativa.
6. Aprendre a dissenyar diàlegs restauratius i proactius per aplicar-los en la pràctica
diària.
7. Vincular les pràctiques restauratives amb exemples concrets de conflictes que es
poden trobar els i les professionals que participaran de la formació.
|
| |
Continguts |
Sessió 1: Cercles de diàleg com a eina de prevenció i promoció de la
convivència.
Sessió 2: Cercles de diàleg com a eina de resolució de conflictes.
|
| |
Formador/a |
Lola Montejo, Jean Smithz
|
| |
Avaluació |
Satisfacció de les persones en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa i percepció de transferibilitat.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores
|
| |
E-mail |
crp-bergueda@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
30/10/2023 |
1730 |
1930 |
Sessió 2 |
dilluns |
20/11/2023 |
1730 |
2030 |
|
| |