A091091A09 |
GRELCO. Grup de REcerca Lingüística en Comunicació Oral |
2020-2021 |
Grup de treball. Secundària en general |
|
|
|
16/10/2020 - 4/6/2021 (40 hores) de 16:00h a 17:30h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Síncron |
Organització |
Servei Educatiu Mataró
|
| |
|
Activitat en format virtual: https://meet.google.com/hdc-kidi-irg |
| |
Inscripció |
14/09/2020 - 27/09/2020 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Amb aquest grup de treball es vol potenciar, d’una banda, el tractament de la comunicació oral a partir de l’elaboració o creació de materials didàctics i, de l’altra, dissenyar una línia metodològica per a impartir aquesta competència en totes les llengües estrangeres que s’ofereixen en els nostres centres, en els quals s’inclouen Instituts-Escola, Instituts i Escoles Oficials d'Idiomes
Un espai per a coordinar les llengües estrangeres entre l'educació obligatòria i la postobligatòria.
|
| |
Objectius |
1. Tractar l’expressió i la comprensió oral, a partir de la creació de nous materials didàctics o de la millora de ja fets, per potenciar aquesta dimensió.
2. Idear i compartir una línia metodològica per enfortir la Comunicació Oral que comprengui els nivells educatius d’ESO, BATX i EOI.
|
| |
Continguts |
- El rol de la dimensió oral com a part integral de l’aprenentatge de la llengua.
- L’explotació de materials didàctics orals autèntics i significatius.
- Les estratègies de comunicació oral orientades a animar i empoderar l’alumnat en aquesta dimensió.
|
| |
Observacions |
A les dues primeres sessions es consensuarà la dinàmica del Grup de Treball i, si cal, modificar objectius o continguts
|
| |
Formador/a |
Gemma Fernández Parera
|
| |
Avaluació |
- Seguiment de l'assistència i la participació.
- Seguiment de les tasques que es proposen a cada sessió.
Compatibilitzarà l’assistència a les sessions de treball convocades per a la coordinadora del grup seguint el calendari establert. D’aquetes sessions es desprendrà la creació elaboració de propostes didàctiques (individuals, per parelles, per àmbit, per nivell). Aquestes propostes didàctiques es duran a terme a l’aula i es compartirà la retroacció i resultat en el grup de treball. De l’experiència i la retroacció es desprendrà una proposta didàctic definitiva que es difondrà a la Comunitat Educativa.
- Qüestionari de satisfacció (en finalitzar la formació)
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Valoració positiva de les activitats planificades.
- Evidències que s’ha introduït el treball per potenciar la comunicació oral en el centre educatiu
- Publicació de les propostes didàctiques elaborades, dutes a terme, avaluades i revisades
- Difusió de les propostes elaborades a través d'una presentació de materials
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat de llengües estrangeres (principalment, Anglès, Francès i Alemany però sense excloure les altres llengües) d'ESO, Batxillerat i EOI
Professorat amb un any d'experiència en centres educatius impartint qualsevol idioma estranger.
|
| |
E-mail |
crp-mataro@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
divendres |
16/10/2020 |
1600 |
1730 |
Sessió 2 |
divendres |
13/11/2020 |
1600 |
1730 |
Sessió 3 |
divendres |
11/12/2020 |
1600 |
1730 |
Sessió 4 |
divendres |
29/01/2021 |
1600 |
1800 |
Sessió 5 |
divendres |
26/02/2021 |
1600 |
1800 |
Sessió 6 |
divendres |
09/04/2021 |
1600 |
1800 |
Sessió 7 |
divendres |
30/04/2021 |
1600 |
1730 |
Sessió 8 |
divendres |
21/05/2021 |
1600 |
1730 |
Sessió 9 |
divendres |
04/06/2021 |
1600 |
1730 |
|
| |