Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
9005080512   Estratègies inclusives en les aules d'educació física
2023-2024   Curs. Educació Infantil-Primària
  
   17/6/2024 - 10/7/2024 (15 hores) de h a h
   INS Júlia Minguell
   c. Niça, 4 (apartat 544) (Badalona) 
  
Format   Semipresencial
Sincronicitat    Asíncron
Organització   SG de Planificació i Gestió d'Educació Inclusiva
  
  
  
  
Descripció i   Metodologia:   Per tal que l'alumnat que presenta diversitat motriu participi i progressi en l'àmbit de l'educació física, és necessari conèixer les seves capacitats i necessitats. Per altra banda, la sensibilització i l'empatia que tingui el grup-classe vers la discapacitat també pot condicionar la seva participació i progrés. Per tot plegat, es fa necessari conèixer el currículum actual i com aplicar-lo, tenint en compte quines actuacions poden afavorir la participació de tot l'alumnat.

Mitjançant aquesta formació donarem eines i recursos per tal de ser capaços de millorar la inclusió de l'alumnat en l'àmbit de l'educació física.
  
Objectius   - Conèixer els diferents tipus de discapacitat motriu i comprendre la funcionalitat que desencadenarà cada discapacitat.
- Conèixer la normativa actual vers la inclusió a l'escola (Decret d'inclusió, currículum de l'àmbit d'EF)
- Aplicar eines i estratègies inclusives per a l'alumnat amb discapacitat motriu a les sessions d'educació física.
- Conèixer els diferents recursos existents, valorar-los i aplicar-los de manera competencial en sintonia per part de mestre i fisioterapeuta.
- Definir l'acompanyament entre el mestre i el fisioterapeuta en l'àmbit escolar per afavorir l'alumnat.

  
Continguts   1.El rol del mestre i del fisioterapeuta en treball conjunt.

2. Marcs de referència
- Escola inclusiva
- El currículum actual de l'àmbit d'EF
- Marc d'actuació del fisioterapeuta en l'àmbit d'EF

2.Discapacitat motriu
- Concepte
- Classificació
- Característiques

3. Necessitats de provisió de mitjans d'accés al currículum
- Ambientals: barreres arquitectòniques i sortides escolars
- Materials: ajudes tècniques
- Personals: suport humà i maneig de les transferències

4. Activitats competencials i participatives a EF
- Activitats de sensibilització
- Estratègies participatives
- Metodologia cooperativa
- Fases d'implementació
- Avaluació i transferència
  
Formador/a   Aleix Vila Solà i Laura Lopez Amate
  
Avaluació   Curs semipresencial, amb 12 hores de formació presencial i 3 hores de formació virtual en l'espai Odissea.

Com a activitat prèvia a la primera sessió presencial, es realitzarà un qüestionari a l'espai Odissea, per tal de recollir informació sobre el punt de partida dels participants i les necessitats específiques respecte al tema a tractar.

Inicialment es realitzarà la presentació al fòrum on s'inclourà l'explicació de la pròpia intervenció en un cas concret.

En les classes presencials en primer lloc realitzarem una part d'exposicions teòriques que donaran pas al treball vivencial d'estratègies inclusives i aprenentatge cooperatiu.

Es realitzaran assemblees, taules rodones, recull de conclusions per tal de poder reflexionar sobre els aprenentatges adquirits i els casos pràctics treballats.

Posteriorment a les classes presencials hi haurà un treball conjunt a través de la plataforma Odissea, on els participants hauran d'explicar una activitat que es faci al seu centre, que no hagi sortit a la formació i que impliqui un treball conjunt entre el fisioterapeuta i el mestre d'EF.
  
Requisits de  certificació   Per certificar cal assistir al 80% de les sessions presencials. Per a la nota final, comptarà un 50% la participació i un 50% la proposta final de curs.
  
Persones  destinatàries   Fisioterapeutes i docents d'educació física de primària, preferentment que treballin al mateix centre i que tinguin actualment alumnat amb discapacitat motriu a les seves aules.
*Els/les fisioterapeutes us heu d'inscriure pel Forma't
Important: en la selecció tindran prioritat les parelles fisioterapeuta-docent del mateix centre educatiu.
  
E-mail   formsgei@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dilluns   17/06/2024       
 Sessió 2   dilluns   08/07/2024   0930   1330 
 Sessió 3   dimarts   09/07/2024   0930   1330 
 Sessió 4   dimecres   10/07/2024   0930   1330 
 Sessió 5   dimecres   10/07/2024       
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent