9003310540 |
Comunicació Famílies i Escola |
2023-2024 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
16/10/2023 - 10/11/2023 (15 hores) de h a h |
|
ESC Les Mimoses |
|
c. de l'Escola, s/n (Santa Maria de Martorelles)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei d'Escola i Famílies
|
| |
|
Les Mimoses
Martorelles |
| |
Tipus activitat |
CFIE Comunicació Famílies i Escola
|
| |
Inscripció |
15/06/2023 - 16/10/2023 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Aquesta proposta formativa té com a principals característiques la reflexió sobre la pròpia realitat de la comunicació al centre, i la generació d’algun canvi en línia de millora de la comunicació entre famílies i centre docent. La reflexió incorpora a la narració de l’experiència o a l’aportació d’evidències (en forma de llistats, enumeracions, exemples, etc.) alguns elements de contrast com són els continguts més informatius sobre el fet comunicatiu en el marc de la missió d’un centre educatiu.
|
| |
Objectius |
Reconèixer que la qualitat de les relacions entre els adults (docents i familiars) de la comunitat educativa és el context educatiu per l’alumnat
Adonar-se de l'enriquiment que suposa la confiança entre les persones que formen la comunitat escolar.
Augmentar les capacitats d'escolta activa i de comunicació assertiva de les persones que formen part de la comunitat escolar.
Identificar i ser creatiu en la millora i l'ús de canals comunicatius entre centre docents i famílies.
|
| |
Continguts |
La confiança entre docents i famílies entesa com a context (matriu) de l'educació
Els bàsics comunicatius per prevenir conflictes i generar vincles positius: claredat, oportunitat, connexió emocional, generositat, honestedat, responsabilitat.
L'escolta activa i empàtica.
La comunicació assertiva
Canals, suports, estils, formats, temps i espais... de comunicació del centre vers les famílies i de les famílies vers el centre.
|
| |
Observacions |
L'oferta serà en funció de la demanda, però hi haurà un mínim de 3 edicions pel curs 22-23. Dependrà de la demanda que s'iniciïn a l'octubre o al febrer.
|
| |
Formador/a |
Jordi Granell
|
| |
Avaluació |
Els criteris d’avaluació derivats dels objectius generals d’aquesta formació, ja expressats en l'apartat corresponent, són:
1.1.Identificar pràctiques que ja es fan al centre, que són simptomàtiques d'una relació de confiança o de desconfiança.
1.2.Saber identificar la pròpia responsabilitat en les accions de clima comunicatiu
1.3 Desactivar progressivament les actituds defensives, acusatòries o poc compromeses en comunicació. Mesurar-ne el decreixement.
2.1Identificar els conflictes comunicatius quotidians i l'energia que reclamen per ser resolts
2.2 Generar possibles nous hàbits comunicatius (personals i institucionals) per millorar la comunicació
2.3 Identificar i defugir tòpics i pràctiques poc humanitzadores de la comunicació
3.1 Identificar els elements fonamentals de l'escolta activa en exemples quotidians
3.2 Identificar els elements fonamentals de la comunicació assertiva en exemples quotidians
3.3 Proposar-se aprofundir en la formació d'aquests dos aspectes claus de la comunicació
4.1 Reunir elements de millora que, en un futur, poguessin formar part d’un possible Pla de Comunicació de Centre
4.2 Tenir interès en cercar i conèixer exemples d'altres centres, d'altres països, que han millorat la seva capacitat comunicativa
|
| |
Requisits de certificació |
Correspondència Nº qüestionaris contestats amb nº membres del col·lectiu a qui s’adrecen (membres equip directiu, AFA, Claustre)
Participació activa en la sessió del propi col·lectiu
Interès per participar en la sessió final de la Comunitat educativa
Participació activa i facilitadora en la sessió final
|
| |
E-mail |
eif.educacio@gencat.cat
|
| |
|
|