Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
7010411701   Aprofundim en la gestió econòmica diària d'un centre públic
2023-2024   Taller. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   2/11/2023 - 16/11/2023 (8 hores) de 17:30h a 19:30h
   CRP de l'Alt Camp
   Molls de l'Estació, 1 (Valls) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Síncron
Organització   Servei Educatiu Alt Camp
  
  
  
Accessos   Veure plànol
Inscripció   08/09/2023 - 24/09/2023
  
Descripció i   Metodologia:   És una formació de suport en la gestió econòmica diària d’un centre públic i acompanyament en les tasques a realitzar en el programa Esfer@. Gestió econòmica.
S’insistirà en els aspectes legals i procedimentals de gestió del pressupost, de tresoreria, comptabilitat i de contractació en els centres.
Es resoldran els dubtes que es vagin generant en la dinàmica de la gestió de cada centre per tal d’ajudar els secretaris a complir amb la normativa legal en la seva actuació.
  
Objectius   - Establir bones pràctiques de gestió econòmica al centre.
- Assessorar els secretaris en aspectes conceptuals de la gestió econòmica i la seva aplicació al dia a dia.
- Ressaltar la normativa aplicable en matèria de gestió econòmica al centre.
- Repassar els conceptes bàsics de la gestió econòmica.
- Assessorar els secretaris en el bon ús del programa informàtic Esfera i donar suport en la comptabilització diària.
  
Continguts   - Elaboració i modificacions del pressupost del centre. Partides i subpartides.
- Comptes extrapressupostaris.
- Registre de factures (de tot tipus) i aportacions. Bestretes, ràpels, compensacions
- Comptabilització d’ingressos i despeses
- Tresoreria. Comptes bancaris i caixa. Domiciliacions bancàries
- Operativa d’Esfera: codis finalistes, partides, conciliació bancària...
- Documentació d’Esfera: Actes d’arqueig, balanç de situació, informes
Custòdia i arxiu de la documentació
Obligacions tributàries: Declaracions trimestrals i anuals: IRPF, IVA i model 347
Gestió de les motxilles escolars i beques
Contractació: contracte menor i d’altres modalitats
Liquidació de l’exercici (documentació a annexar: Actes d’arqueig, certificats de caixa i bancs, declaració responsable del director)
Romanent afectat i disponible. Inversions
Tractament de les donacions, premis i assegurances
Ús social del centre
Tancament exercici pressupostari
  
Formador/a   David López Antón
  
Avaluació   Participació activa i realització de les tasques encomanades.
  
Requisits de  certificació   80% d'assistència.
  
E-mail   crp-altcamp@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dijous   02/11/2023   1730   1930 
 Sessió 2   dijous   09/11/2023   -   - 
 Sessió 3   dijous   16/11/2023   -   - 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent